Opel Corsa C - problemy z elektryką i akumulatorem

09 Gru 2019, 09:46

Witam, posiadam Corsę 1.2 75KM 2003r kupioną w maju tego roku. W sierpniu po około tygodniu postoju padł akumulator. Stwierdziłem, że był pewnie już stary więc kupiłem nowy z Varty 44Ah . Niestety dzisiaj rano padł drugi akumulator. Auto stało na parkingu jedynie 3 dni. Ma zaśniedziałe klemy i jest rozładowany praktycznie do 0. Nawet drzwi z pilota nie chcą się otwierać. Jest sens go jeszcze ładować, czy nadaje się do kosza?
Auto było 2 tygodnie temu u mechanika, z powodu problemów z elektryką. Od czasu do czasu nie działał obrotomierz i słabo odpalał po dłuższym postoju. Mechanik powiedział, że ładowanie jest dobre tylko lekko skaczą napięcia i obroty, ale to nic groźnego, a żadnego problemu z obrotomierzem nie wykrył. W czym doszukiwać się problemów z elektryką? Czy coś pobiera aż tyle prądu na postoju czy to raczej wina starych kabli lub alternatora?
Sh4d0w1938
Nowicjusz
 
Posty: 12

09 Gru 2019, 10:08

Aku jest nowy więc ładuj. Do sprawdzenie pobór prądu, ładowanie

Falowanie napięcia może być przez te zaśniedziałe klemy więc należy czy wyczyścić.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Gru 2019, 11:33

Kao napisał(a):Falowanie napięcia może być przez te zaśniedziałe klemy więc należy czy wyczyścić.
Do tego sprawdzić masy na nadwoziu i też przeczyścić.

Akumulator powinien być jeszcze ok jak go naładujesz. Szkoda że elektryk nie sprawdził poboru prądu podczas spoczynku. Tu jest na pewno problem i jest za duży przez co akumulator po tak krótkim czasie zostaje rozładowany. Pamiętaj żeby nie dopuszczać do tego bo w końcu ci padnie i ten nowy.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

09 Gru 2019, 11:59

Dzięki za odpowiedzi. Akumulator podłączony do prostownika, jutro jeszcze zobaczę co tak prąd zżera.
Sh4d0w1938
Nowicjusz
 
Posty: 12

09 Gru 2019, 20:55

Akumulator naładowany na razie na około 80%. Póki co odpala. Jutro jeszcze doładuję do końca. Pobór prądu przy zgaszonym również jest niski, bo miernik pokazał tylko 0.01A. Czy tak szybkie rozładowanie może wynikać po prostu z eksploatacji? Bo jeżdżę nim krótkie odcinki po 1-3km kilka razy dziennie. Rzadko kiedy jadę gdzieś dalej. Do tego ostatnio nagrzewnica chodziła prawie cały na maxa więc na logikę wydaje mi się, że cały prąd, który się zużył nie miał nawet kiedy się doładować podczas jazdy.
Sh4d0w1938
Nowicjusz
 
Posty: 12

09 Gru 2019, 22:25

no to wychodzi że poboru nie ma, akumulator poprostu Ci padł, jak jezdzisz takie odcinki to musisz go raz na miesiąc przynajmniej doładować na maxa bo inaczej przy takim trybie go zabijesz szybko.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kultowe japońskie samochody sportowe
    Japońscy producenci nie bez powodu słyną z konstruowania zgrabnych roadsterów i wyjątkowych sportowych samochodów. Wiele modeli stworzonych w Kraju Kwitnącej Wiśni na stałe wpisało się w historię motoryzacji ...

10 Gru 2019, 10:04

Sh4d0w1938 napisał(a):Bo jeżdżę nim krótkie odcinki po 1-3km kilka razy dziennie. Rzadko kiedy jadę gdzieś dalej.

Więc tu leży przyczyna. Mało tego - takimi krótkimi odcinkami chodzi się pieszo, albo jedzie rowerem, a nie jeździ samochodem. Zabijasz podzespoły silnika takie jak rozrusznik oraz sam silnik - ciągle jest niedogrzany. Sprawdź sobie czy pod korkiem wlewu oleju do silnika nie masz masełka i czy olej jest brązowy i nie ma w nim jakiejś breji. O aku i alternatorze oczywiście nie wspominam. Jeżeli odpalasz auto kilka razy dziennie po tak krótkim odcinku, to musisz go doładowywać do pełna praktycznie co drugi dzień. Mija się to z celem.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000