Opel Corsa C - remont czy wymiana silnika?

17 Maj 2020, 11:40

Co ja bym zrobił? Kupił wał na pierwszy szlif,dał do obróbki i panewki,już poczynione są pewne kroki finansowe,w tył bym się nie cofał.Natomiast jeśli chodzi o zakup auta,niech przypadek znajomego mojego brata będzie przestrogą.Pojechał po auto do Niemiec,tam oczywiście nie wolno jeżdzić poza placem,więc zrobił klka rundek(ford Mondeo),wszystko ok.Wybrał się do Polski,nie dojechał,w oleju była solidna porcja zagęszczacza,auto szlag trafił jeszcze na terenie Niemiec,o kosztach szkoda gadać,laweta do Nowego Sącza,wczesniej dzwonił do b.dobrego mechanika w naszych stronach,ten bezbłędnie postawił diagnozę,czyli,,pewnie jest moto doktor.Jaki z tego wniosek? Niech sprzedawcy wymieniają olej z filtrem tuż przed otrzymaniem kasy,i dopiero wtedy jazdy próbne,lepiej jest dopłacić przy transakcji za to,niż potem stracić kilka tysięcy.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

18 Maj 2020, 14:04

Meh napisał(a): uwierz mi, szukałem nawet w internetowym sklepie Opla. Znalazłem jedynie panewki główne. Nie ma nominalnych panewek korbowodowych do silnika Z12XEP. Albo już wyprzedane, albo z nadwymiarem 0,25 i 0,50 mm. Na większości stron takie coś nie istnieje, jedynie są panewki do Z10XE.

Spróbuj wyszukać po kolei po tych numerach poniżej :
FAI: BB2054-STD,
GLYCO: 01-4872/4 STD,
IPSA: CR067500,
KING: CR4388CP,
KOLBENSCHMIDT: 77557600,
MAHLE: 011PL21043000,

Telefonicznie zweryfikować czy pasują.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4948
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

18 Maj 2020, 22:01

Dzięki, już się udało znaleźć panewki. W tym tygodniu jeszcze auto wróci na podwórko :)
Meh
Początkujący
 
Posty: 68
Miejscowość: Szczekociny
Prawo jazdy: 04 12 2015
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6 Z16SE 85 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

18 Maj 2020, 22:08

ja bym się zastanawiał jak szybko wróci do mechanika po takiej robocie :naughty:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16714
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

18 Maj 2020, 22:25

Bonifacy jest Przeskurczybyk,ale myślę,że KAO zrobił szach mat,kle,kle,kle i po zawodach:)
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

19 Maj 2020, 22:02

E tam, nic się nie stanie :)
Meh
Początkujący
 
Posty: 68
Miejscowość: Szczekociny
Prawo jazdy: 04 12 2015
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6 Z16SE 85 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

25 Maj 2020, 21:31

PhantomASA1 napisał(a):Bonifacy jest Przeskurczybyk,ale myślę,że KAO zrobił szach mat,kle,kle,kle i po zawodach:)
Ze niby nie ma , pytał to dostał info.
Meh napisał(a):E tam, nic się nie stanie :)
Co najwyżej trochę kasy trochę poleci w błoto . Jednakże cuda się zdarzają :mrgreen: Kurcze to może się kręcić :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4948
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

26 Maj 2020, 16:15

Znalazły się już panewki, mieli problemy z tym i udało się dopiero w internecie :) Hurtownie nie mają czegoś takiego.

Wiem, że ubyło 0,04 mm. To dużo?
Meh
Początkujący
 
Posty: 68
Miejscowość: Szczekociny
Prawo jazdy: 04 12 2015
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6 Z16SE 85 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

06 Cze 2020, 14:16

No i w końcu po robocie. Wydałem 1550 zł z robocizną.
Niestety dalej świeci się kontrolka oleju na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku. Mechanik powiedział, że ciśnienie spada w głowicy, bo wytarte są wałki i te półksiężyce, na których są osadzone - ubyło z nich 0,04 mm.

Musi być naprawdę kiepskie, bo kontrolka gaśnie dopiero po przygazowaniu do 1300 obrotów.
Silnik wprawdzie już nie klepie, ale dalej słychać pukpukpukpuk.... sworzeń tłoka już się zaciera i podobno dlatego.

Trzeba by zainwestować następny 1000 zł, by auto było w pełni sprawne. Uważam, że już wystarczy wydatków, dlatego będę jeździł aż padnie :)
Meh
Początkujący
 
Posty: 68
Miejscowość: Szczekociny
Prawo jazdy: 04 12 2015
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6 Z16SE 85 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003