Opel Corsa D 1.3 CDTI Nie odpala, brak napięcia na pinach 5 i 6 ECU

17 Paź 2023, 21:53

Witam. Mam problem z samochodzikiem jak w temacie. Otóż objawy są takie, że czasami samochód nie reaguje na przekręcenie kluczyka tzn próbę odpalenia samochodu. Całkowity brak reakcji tylko gaśnie kontrolka od ładowania (samochodzik z kluczykiem nie miga).
Drugim objawem jest to, że czasami rozrusznik po przekręceniu kluczyka kręci, ale samochód nie odpala. Można kręcić cały dzień i nic.
Odłączyłem ECU i zmierzyłem napięcia na pinach 5, 6, 23, 50 w złączu i okazało się, że napięcie jest na pinach 23 i 50 a na 5 i 6 nie ma.
I tu moje pytanie do szanownego grona. Czy takie objawy wskazują na coś konkretnego i czy na pinach 5 i 6 pojawia się od razu napięcie? czy dopiero komputer sam je załącza. Te piny połączone są z przekaźnikiem k8 w skrzynce bezpieczników w komorze silnika i On tak jak by nie miał masy bo napięcie do niego dochodzi ale masa już nie.
Rasello1
Obserwowany
 
Posty: 1

18 Paź 2023, 20:18

Nie mam schematu . Jeśli Ty masz wrzuć tutaj a przeanalizujemy .
Rasello1 napisał(a):On tak jak by nie miał masy bo napięcie do niego dochodzi ale masa już nie
Być może to sterownik podaje na niego masę aby go załączyć . Zdarza się że jest przerwa w wiązce .

Ok coś znalazłem . Schemat z astry dla silnika Z13DTH 90 kuni . ( W corsie były jeszcze 75 km i 95 km . Schematy mogą się różnić ) Wracając do tego co mam . Napięcia na pinie 5 i 6 ( w zasadzie jeszcze na pinie 4 ) mierzone na wtyczce , odpiętej od sterownika nie będzie . Będzie jeśli zostanie włączony owy przekażnik . Przekażnik jest włączany przez podanie masy ze sterownika silnika na pin nr 80 tego samego złącza co dyskusyjny pin 5 i 6. Jeśli to złącze jest odłączone od sterownika to przekażnik nie zostanie uruchomiony bo i jak . W przypadku wątpliwości czy przekażnik jest uruchamiany ( wszystko podłączone ) można go wyjąć z gniazda i zrobić zworę między jego stykami 30 i 87. Auto powinno odpalić . Być może jest sam przekażnik jest uszkodzony . Jeśli sprawny, to sprawdzić ciągłość instalacji między stykiem nr 85 przekażnika a pinem nr 80 wtyczki sterownika silnika . Zaznaczam że opieram się na schemacie motoru Z13DTH.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4948
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna