Opel Corsa D do 15000 zł

22 Wrz 2018, 09:48

Witam Planuje zakup opla corsy D .
Bardzo prosze o porade fachowcow na co przede wszystkim patrzec jesli chodzi o te auta .Jaki najlepszy silnik itpI,itd .Auto zamierzam kupic do 15000 max.
milus12
Nowicjusz
 
Posty: 28

22 Wrz 2018, 09:52

Przede wszystkim jakie trasy będziesz pokonywać dziennie / rocznie / jak długo planujesz użytkować auto.
Jeśli chodzi o benzyny to szukałbym 1.4 90 lub 100 konnego, z diesla klasyka czyli 1.7CDTI wszystko zalezy od tego jak dlugie odcinki bedziesz pokonywac
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

22 Wrz 2018, 13:07

Więc do pracy jezdze dziennie 50 km plus wiadomo do sklepu zakupy to jakies tez 5 km dziennie.
milus12
Nowicjusz
 
Posty: 28

22 Wrz 2018, 18:03

Diesle w tych małych budach średnio się spisują. Kupujesz auto miejskie więc chcesz pewnie niskie koszty utrzymania, większość awarii w dieslu kosztuje o tysiąca w górę ( turbina, wtryski, dwumasa itp. ), do tego mamy wtedy cięższy przód niż np. przy silniku 1.2. Dochodzi częstsza wymiana klocków, tarcz, gorsze prowadzenie. Moim zdaniem 1.4 90 koni jest najbardziej optymalną jednostką w tym aucie.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

22 Wrz 2018, 19:11

mateusz9986 napisał(a):Diesle w tych małych budach średnio się spisują.
co masz na myśli w tym stwierdzeniu? Mozesz to jakoś rozwinąć?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16714
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Wrz 2018, 07:47

No chyba wyjaśniłem to w tym samym poście prawda ?. Auto miejskie jak sama nazwa wskazuje jest miejskie, przy okazji pewnie ktoś myśli że takie jest tańsze w eksploatacji a jak wiemy z dieslami tak nie jest. Dodatkowo lekkie auto z ciężkim silnikiem nie jest mistrzem prowadzenia. Szybciej zużywają się elementy eksploatacyjne typu tarcze, hamulce bo mamy sporo cięższy przód. W dodatku dieslu często szły do flot, raczej mało kto kupował takiego malucha z dieslem prywatnie.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

23 Wrz 2018, 08:46

To stwierdzenie zabrzmiało inaczej ale mniejsza o to. Co do silnika diesla w corsie, zamiast problematycznego 1.7 poleciłbym 1.3 . Silniki te wykrecają spore przebiegi, są bardzo ekonomiczne, silnik na łańcuchu, bezkolozyjny silnik w razie awarii rozrządu, jedyne o co sie mozna obawiać to układ wtryskowy jak to w dieslu bywa.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16714
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4