Opel Insignia 1.8 - spadki mocy/dym z wydechu

29 Kwi 2024, 08:53

Cześć,

Moja historia zaczyna się od problemu jaki miałem tydzień temu. Podczas codziennej drogi z pracy wyrzuciło mi cały płyn chłodzący (pęknięty kabel) podczas wymiany okazało się że konieczna była również wymiana odmy. W trakcie awarii oczywiście skoczyła temperatura zjechałem jednak od razu na pobocze i nie jechałem na przegrzanym silniku. Problemy dla mnie jednak dopiero się zaczęły. Po wymianie kabla i odmy podczas następnej trasy pojawiły się następujące objawy: na rozgrzanym silniku przy większych obrotach nagły spadek mocy i chmura dymu z wydechu (biały/lekko niebieskawy) po kilku sekundach powrót do normy i tak kilka razy. Po przejechaniu 40 kilometrów musiałem dolać olej. Po odkręceniu korka wlewu oleju dym spalinowy (nie dolewalem na gorącym ale chciałem sprawdzić czy korek jest zazsany)
Dodam jeszcze że niedawno wymieniałem olej świece i wszystkie filtry benzyna/gaz. Komputer nic nie pokazuje, pod autem brak, plam wygląda na to że olej się spala. Wstępnie podejrzewam pierścienie, czy jest jednak możliwe że w takim przypadku silnik pracuje równo a dym i spadek mocy pojawia się 2 razy/40 km poza tym wszystko chodzi prawidłowo? Dodam że od początku użytkowania auta używam Castrol 5w30 wcześniej nie miałem problemów z tym autem poza wymiana cewki świeżo po zakupie i wymiana zbiorniczka płynu chłodniczego (był włożony tani zamiennik który popękał)

W następnym kroku zamierzam pojechać do mechanika i sprawdzić kompresję ( dużo wskazuje na pierścienie) jednak zakładam post, z nadzieją że uzyskam jakąś poradę i wątek przyda się komuś na przyszłość
Auto jak w opisie Insignia 1.8 benzyna/gaz 260 k przebiegu


Pozdrawiam
Adi112358
Nowicjusz
 
Posty: 5
  • 29 Kwi 2024, 10:25

    Adi112358 napisał(a): że konieczna była również wymiana odmy

    Zawór odmy , ten w pokrywie zaworów może się czasowo wieszać .
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4836
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    29 Kwi 2024, 13:05

    Dziękuję, widzę światełko nadziei :D (perspektywa wymiany pierścieni nie daje mi spokoju). Zakładając, że problem dalej jest z odmą, jest możliwe że przy wymianie mechanik czegoś nie podłączył ? Czy powodem może być brak odpowietrzenia skrzyni korbowej ? ( Nie wiem niestety czy po wymianie było odpowietrzanie) Umówiłem się na pomiar kompresji po majówce, czy mógłbym jakoś wcześniej zdiagnozować czy problem jest dalej z odmą, czy moze jednak coś na tłokach ? Niepewność dobija i ciężko będzie się pewnie cieszyć grillem :)
    Adi112358
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    30 Kwi 2024, 09:32

    Adi112358 napisał(a): była również wymiana odmy
    Co konkretnie było tutaj wymienione ?
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4836
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    30 Kwi 2024, 12:02

    Cześć,

    Dziękuję za wszelką pomoc. Niestety w moim przypadku sprawdziła się gorsza wersja. Udało mi się wczoraj po pracy skoczyć na pomiar kompresji i okazało się 2/3 na tłokach (na jednym tłoku ponad 9 bar i 10 na pozostałych). Mechanik doradził poszukać nowego silnika tak, więc zaczynam poszukiwania.

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowany przez Adi112358, 30 Kwi 2024, 17:36, edytowano w sumie 1 raz
    Adi112358
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    30 Kwi 2024, 17:35

    Cześć,

    Wymieniana była odma z zaworami (według mechanika) koszt 200 pln

    Pozdrawiam
    Adi112358
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Droga od koncepcji do samochodu
      Gdy samochód zjeżdża z linii produkcyjnej, jest w nim już zawarty efekt wysiłku wielu osób. Stworzenie nowego modelu to długi i kompleksowy proces, na który składają się lata doświadczenia zebrane przy ...

    30 Kwi 2024, 20:55

    Adi112358 napisał(a):na jednym tłoku ponad 9 bar i 10 na pozostałych
    mechanik robił po zasadniczym pomiarze , próbę olejową ?
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4836
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    01 Maj 2024, 08:50

    Cześć,

    Z tego co wiem nie, zrobił tylko kompresję (sam pomiar).

    Pozdrawiam
    Adi112358
    Nowicjusz
     
    Posty: 5