Opel kadet termostat w silniku 1.3 i olej

12 Lip 2007, 21:00

witam.mam pewien problem z moim kadziem 1.3 benzyna+lpg.samochod jakies dwa miesiące temu miał wymienianą uszczelke pod głowicą i zakładane nowe pierścienie.

pierwszy problem to silnik nie osiąga normalnej temperatury-wczesniej wskazówka była mniej wiecej w połowie skali a teraz na trasie ledwo sięga pierwszego pola.przy jezdzie w mieście temperatura jest tak jakby ok ale w trasie juz spada.pomyślałem ze to może termostat bo kadet jest rocznik 84,a poza tym od czasu naprawy w układzie ma zalaną wode zamiast płynu letniego i pomyslałem ze może dostał kamienia od tej wody i sie zatrzymał otwarty cały czas.to sie stało z dnia na dzien-wieczorem wróciłem do domu i było ok a rano jade i patrze ze silnik zimny jest.mam racje,to termostat?


drugi problem to olej.po tym remoncie bierze jak ch...a.nie wiem co jest.wszystkie uszczelki są nowe i nigdzie nie widać zeby leciał.na wale i wałku rozrządu symeryngi tez wymienione na nowe.z tłumika nie leci niebieski dym i nie czuć zeby smierdziało palonym olejem.olej ma wlany mineralny Lotos Gas.pierscienie mi wymienili na nowe i docierałem je delikatnie jeżdząc.predkośc maksymalna to 155,przed remontem było 160.silnik ciągnie dobrze i zapala bez problemu.

pomózcie mi.z gory dziękuje.pozdrawiam
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554

13 Lip 2007, 14:47

:D :lol: :wink: jak dla Ciebie 155/h to delikatne docieranie, to przepraszam, ale może wymień te pierścienie jeszcze raz i docieraj, ale do góra 80?
... miłujcie swoich nieprzyjaciół...
czerepach
Aktywny
 
Posty: 299
Miejscowość: Mosina

14 Lip 2007, 01:41

sprawdź na gorącym silniku(jak śmigiełko na chłodnicy się uruchamia)czy nie masz nalotu na korku od wody w układzie chłodzenia,jeśli jest to olej przedostaje się do układu chłodzenia,przyczyny : źle dokręcona głowica(kolejnosć przykręcania srób oraz ich momenty dokręceń) ewentualnie głowica nie była planowana przed jej ponownym zamontowaniem,ewentualnie wymienili ci pierścienie na te same albo gorsze,co do temperatury to może być termostat ewentualnie skończył się wskaźnik temperatury więc porównaj wskazania z jakimś bankowo dobrym
ciawar
Nowicjusz
 
Posty: 20

19 Lip 2007, 21:17

Czerepach napisałem ze docierałem delikatnie.a te 150 to dopiero po jakims 1500 kilometrow pojechałem z ciekawości.noramalnie jezdze 90\100.i jezdziłem na początku do 80 na godzine i bez wysokich obrotów.

CIAWAR- wiatrak chłodnicy nie włacza mi sie w trasie wogóle,dopiero po miescie jak jade i to nie zawsze.na korku nie ma zadnego nalotu.a wskaznik raczej jest dobry bo nawet jak włącze ogrzewanie to dmucha takie srednio ciepłe powietrze.kiedyś dmuchało gorące.i jadąc z właczonym ogrzewaniem wskaznik temperatury ledwo dosięga pierwszego pola.termostat kupiłem nowy i nie wiem gdzie on ma byc zamontowany.mam drugiego kadeta 2.0 gsi i tam jest taka skrzynka do zamontowania jego.a w tym są tylko przewody i takie złączki plastikowe.to on jest w tych złączkach?
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554

20 Lip 2007, 00:19

bladego pojecia nei mam gdzie jest to w kadziaku z 1.3 silnikiem,pod maske bym musial zagladnac,jutro jak takiego spotkam to obejrze sie za tym,no ale pozostaje jeszcze problem oleju...jesli nigdzie nie ma wycieku tzn ze albo jest spalany albo przedostaje sie gdzies do ukladu chlodzenia.cudow nie ma gdzies musi uciekac skoro stan sie zmniejsza
ciawar
Nowicjusz
 
Posty: 20

05 Sie 2007, 20:06

ostatnio brat mi pokazał ze termo jest po prawej stronie silnika pod kołem zębatym wałka rozrządu.tam jest taka jakby pokrywka do której jest doczepiony wąż i ona dociska go prawdopodobnie do głowicy.bez zdjęcia paska nic nie zrobie. a ostanio czytałem o takim fakcie ze gościu tez zmienił pierscienie i nadal brał mu olej.okazało sie ma zużyte cylkindy i jakby troche jajko sie zrobiło i miedzy pierscieniami szedł olej i był spalany.a może poprostu pekła głowica gdzies i dostaje oleju? moze sprawdze świece czy nie są okopcone bo jka pali olej to jakiś nagar czy cos bedzie na nich chyba
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554

06 Sie 2007, 13:12

Witam.Co do wody - sprawdz,czy w zbiorniczku wyrównawczym jest odpowiednia ilość wody,uruchom silnik i na postoju czekaj,aż załączy się wentylator chłodnicy.Powinien włączyć się w temp. około 95 stopni.Jak się wentylator na chłodnicy włączy,sprawdz,co pokazuje wskaźnik.Jak nie bedzie nic pokazywał - do wymiany albo czujnik(najbardziej prawdopodobne),albo wskaźnik,albo jest coś z instalacją tego czujnika(zabrudzone styki na kostkach,przetarty kabel).
Jeżeli wentylator się włączy,a wskaźnik będzie pokazywał temperaturę około 95 stopni do wtedy do wymiany jest termostat.Nie wykluczone,że oba elementy(czujnik temperatury i termostat) sa uszkodzone.Dodam jeszcze,żebyś nie pomylił czujnika temperatury włączającego wentylator z czujnikiem temperatury na wskaźniku i jak masz wtrysk to jest jeszcze trzeci czujnik temperatury wody,służący do określenia temperatury dla ECM.
Co do oleju - skoro nie masz żadnych wycieków to jest on spalany.To,że nie leci żadny niebieski ani czarny dym z rury wydechowej nie świadczy o tym,że olej nie jest spalany.Jest poprostu spalany,tylko w takich ilościach,że nie ma zabarwienia spalin.A jak silnik jest nie na gaźniku tylko na wtrysku,to jest to już praktycznie nie do zauważenia.Skoro wymieniane były pierścienie,to może jeszcze byc do planowania głowica,albo do wymiany tłoki.No chyba,że mechanik jest mechanikiem tylko z nazwy i założył nie te pierścienie co trzeba(oryginalne lub jak był robiony szlif to muszą byc inne) i poprostu przepuszczają olej.A z opisu usterki,sugerując się tym,że przed wymianą uszczelki i pierścieni silnik nie brał tyle oleju to tak właśnie może być.Jeszcze jest taka możliwość,że jeżeli był to mechanik tylko z nazwy,to mógł źle zakładać głowicę i poprostu porysował cylindry.Jezeli silnik spala faktycznie dużo oleju,to nie pozostaje ci nic innego jak jechać znowu do mechanika,żeby sprawdził co jest tego przyczyną.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Sie 2007, 15:40

sprawdziłem na postoju.wiatrak chłodnicy włącza sie mniej wiecej w połowie wskaznika.pokręci chwilke i zatrzymuje sie.wskażnik pokazuje ze temperatura silnika trzyma sie na normalnym poziomie,po wyłączeniu wiatraka wskaznik lekko opada,tak jak było wcześniej.pozniej cykl powtarza sie. pytałes o silnik to jest 1.3 gaznik. a co do oleju to jakby mniej teraz zyzywał.to mozliwe ze dopiero dotarły sie te pierscienie? dzis zauważyłem tez ze znów sie leje olej po silniku. postanowiłem definitywnie zmienić warsztat :D opla sprzedałem tacie a on mówi ze duzo nie jezdzi wiec mowi ze bedzie poprostu pilnował stanu oleju i od czasu do czasu doleje.dzieki wszystkim za pomoc.pozdrawiam
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554

07 Sie 2007, 21:16

Czyli do wymiany termostat.
Olej - sam znalazłeś przyczynę.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Sie 2007, 23:04

doleje oleju do pełna i zlikwiduje przeciek.i wtedy zobacze jak sie beda sprawy miały.a termostat juz mam nowy.musze tylko znalezc troche czasu na jego zamontowanie:)
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554