06 Sie 2007, 12:12
Witam.Co do wody - sprawdz,czy w zbiorniczku wyrównawczym jest odpowiednia ilość wody,uruchom silnik i na postoju czekaj,aż załączy się wentylator chłodnicy.Powinien włączyć się w temp. około 95 stopni.Jak się wentylator na chłodnicy włączy,sprawdz,co pokazuje wskaźnik.Jak nie bedzie nic pokazywał - do wymiany albo czujnik(najbardziej prawdopodobne),albo wskaźnik,albo jest coś z instalacją tego czujnika(zabrudzone styki na kostkach,przetarty kabel).
Jeżeli wentylator się włączy,a wskaźnik będzie pokazywał temperaturę około 95 stopni do wtedy do wymiany jest termostat.Nie wykluczone,że oba elementy(czujnik temperatury i termostat) sa uszkodzone.Dodam jeszcze,żebyś nie pomylił czujnika temperatury włączającego wentylator z czujnikiem temperatury na wskaźniku i jak masz wtrysk to jest jeszcze trzeci czujnik temperatury wody,służący do określenia temperatury dla ECM.
Co do oleju - skoro nie masz żadnych wycieków to jest on spalany.To,że nie leci żadny niebieski ani czarny dym z rury wydechowej nie świadczy o tym,że olej nie jest spalany.Jest poprostu spalany,tylko w takich ilościach,że nie ma zabarwienia spalin.A jak silnik jest nie na gaźniku tylko na wtrysku,to jest to już praktycznie nie do zauważenia.Skoro wymieniane były pierścienie,to może jeszcze byc do planowania głowica,albo do wymiany tłoki.No chyba,że mechanik jest mechanikiem tylko z nazwy i założył nie te pierścienie co trzeba(oryginalne lub jak był robiony szlif to muszą byc inne) i poprostu przepuszczają olej.A z opisu usterki,sugerując się tym,że przed wymianą uszczelki i pierścieni silnik nie brał tyle oleju to tak właśnie może być.Jeszcze jest taka możliwość,że jeżeli był to mechanik tylko z nazwy,to mógł źle zakładać głowicę i poprostu porysował cylindry.Jezeli silnik spala faktycznie dużo oleju,to nie pozostaje ci nic innego jak jechać znowu do mechanika,żeby sprawdził co jest tego przyczyną.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...