Opel Monterey 3.1TD 1995r problem z wtryskami

20 Gru 2007, 10:53

Po wyjęciu wtrysków "przez wykwalifikowanego mechanika" po wymianie końcówek silnik przestał pracować poprawnie .Prawdopodobnie są tutaj wtryski kierunkowe .Może ktoś miał podobny problem i ma sposób na prawidłowe ustawienie wtrysku względem głowicy. Pozdrawiam
maćko
Nowicjusz
 
Posty: 9
  • 21 Gru 2007, 23:06

    Wtryski kierunkowe trzeba zakładać wg znaków.Ale być może,że po założeniu tych wtrysków,jest coś źle skręcone i do obwodu paliwa dostaje się powietrze.Musisz pojechać jeszcze raz do tego mechanika,żeby to sprawdził.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    22 Gru 2007, 09:08

    Może wiesz gdzie są umiejscowione znaki na wtryskach?
    maćko
    Nowicjusz
     
    Posty: 9

    22 Gru 2007, 11:15

    No ja niestety nie kojarze,ale wiem,że są.Dawno się tym nie zajmowałem.Musiałbym spytać moich fachowców,ale niestety warsztat otwieram dopiero po świetach(mechanicy tez chcą mieć wolne i czas na zakupy i dla rodziny - musze to zrozumieć i dałem im wolne :) ).
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    23 Gru 2007, 21:19

    Byłbym bardzo wdzięczny.
    Pozdrawiam i życze wesołych świąt
    maćko
    Nowicjusz
     
    Posty: 9

    23 Gru 2007, 21:36

    Jeżeli wtryski masz wkręcane to nie ma tam żadnych znakow.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
      Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
      Jak Toyota nauczyła świat wydajnej produkcji
      Toyota stała się pierwszym producentem na świecie, którego roczna produkcja przekroczyła 10 milionów aut. Toyota Corolla – samochód, który zmotoryzował japońską klasę średnią – jest ...

    23 Gru 2007, 22:13

    Tak są wkręcane można je ustawić w różnej pozycji. Może wiesz o co tu chodzi jak ustawić żeby silnik znowu pracował jak dawniej
    maćko
    Nowicjusz
     
    Posty: 9

    23 Gru 2007, 22:34

    Mogą być założone niewłaściwe końcowki lub źle wyregulowane ciśnienie.Ważne są też podkładki pod wtryskami.Jeżeli silnik głosno stuka to zawiesza się wtrysk, nalezy wtedy kolejno poluzować przewod paliwowy i dojść ktory to wtrysk.Ten ktory stuka należy wykręcić i rozebrać.Igła w rozpylaczu powinna lekko się przesuwać.Przy składaniu należy sprawdzić czy nie ma podwojnych podkładek i dokręcać właściwym momentem 70-80 Nm.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    24 Gru 2007, 09:17

    Jak rozpoznać czy końcówki są własciwe? Kupiłem Japońskie(160zł za szt).
    Może wiesz jakie powinno byc cisnienie
    Pozdrawiam.
    maćko
    Nowicjusz
     
    Posty: 9

    24 Gru 2007, 13:28

    Ciśnienie powinno być 147 bar.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    24 Gru 2007, 14:01

    Dokładnie takie miałem ustawione ,ale w tej chwili mam zaciete dwie końcówki ,kupowałem na wzór starych także powinne pasować ,problem w tym ,że po włożeniu wcześniej sprawdzonych wtrysków po odpaleniu zacina sie jeden lub dwa.Zaprowadziłem auto do super specjalistów "HYDRO-DIESEL" w Białymstoku powiedzieli ,że zawory pogięte trzeba zdjąć głowice ,po zdjęciu głowicy okazało się,że wszystko jak nowe.Spróbujemy jeszcze raz odblokować końcówki i składać.Może masz jakiś swój patent żeby końcówki sie nie zacinały ,znajomy poradził odpalić na mixolu nie wiem czy to dobry sposób. Z góry dziękuje za rady wesołych świąt.
    Pozdrawiam
    maćko
    Nowicjusz
     
    Posty: 9

    24 Gru 2007, 15:11

    Rozpylacze jak się kupuje to najlepiej na sklepie sprawdzić czy igły lekko chodzą jak nie to szkoda montować.To że wtryski się zacinają spowodowało za mocne skręcenie wtryskiwaczy.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    24 Gru 2007, 15:44

    Zapomniałem dodać że bardzo ważne są uszczelki pod wtryskami najlepiej założyć nowe.Sprawdź czy ktoraś nie jest obrocona o 180 stopni.Jak założysz nowe wtryski to po odpaleniu sprawdź ile paliwa idze na powrot z wtryskiwacza.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    24 Gru 2007, 20:40

    Dzieki za rady zaraz po świętach będe składał. Jeszcze raz pozdrawiam
    Miłej zabawy w święta
    maćko
    Nowicjusz
     
    Posty: 9

    20 Sty 2008, 15:47

    Witam ponownie.
    Kolego zrobiłem jak powiedziałes jest duza poprawa przestal dymic na niebiesko silnik chodzi dosyc równo ale gdy gwaltownie przyspieszam pedal gazu nadal wydostaje sie klekot z silnika nie tak duzy jak przedtem ale wciaz go slychac. Moze wiesz cos na temat regulacji kata wtrysku (wyczytalem ze powinien regulowac sie automatycznie poprzez czujniki na pompie).pracuje jak by mial za wczesny zaplon tak mi sie wydaje.
    maćko
    Nowicjusz
     
    Posty: 9