Opel monterey 3.1td 93

03 Gru 2010, 20:45

Witam wszystkich. Mam taki problem: po włączeniu napędu przedniego co jakiś czas słyszę stuknięcie, jakby coś przeskoczyło, przerwało. Po wyłączeniu napędu czasami do końca nie chce on do końca wyskoczyć, słyszę jakby tarcie, wtedy muszę napęd włączyć i ponownie wyłączyć i wtedy na ogół jest już dobrze. Podobno to jakieś sprzęgiełko, jeżeli ktoś może mi pomóc w dokładnym nazwaniu tej części byłbym bardzo wdzięczny. A tak przy okazji gdzie się zaopatrujecie w części do montka? Z góry dzięki, pozdrawiam.
krawczak77
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Sulęczyno

03 Gru 2010, 21:39

Jest to sprzęgiełko piasty przedniej znajdziesz je po środku przednich kół. Pewnie masz automaty. A czy przy włączonym 4x4 następująjakieś szarpnięcia, ewentualnie przód przestaje ciągnąć itp?
A o jakie części Tobie chodzi dokladnie?? Jest pełno dobrych sklepów i warsztatów :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

03 Gru 2010, 23:57

a stuknięcie słyszysz z przodu auta czy pod podłogą samochodu??
może nie sprzęgiełko (to zwykle terkocze) a poduchy reduktora/skrzyni??
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

04 Gru 2010, 12:04

witam. Dzięki za odzew. Przy załączonym 4x4 czuję ostre szarpnięcie pod podłogą. Mam wrażenie jakby napęd wyskoczył i po chwili wskoczył z powrotem. Czasem od razu nie chce się napęd wyłączyć słyszę tarcie, wtedy włączam z powrotem napęd, kawałek przejeżdżam i wyłączam wtedy jest na ogół już dobrze. Chodzi mi właśnie o tą część, któóra może być za to odpowiedzialna.
krawczak77
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Sulęczyno

04 Gru 2010, 14:59

sprawdź poduszki skrzynia/reduktor prawdopodobnie umierają lub już umarły :wink:
ewentualnie krzyżak wału ale to mniej prawdopodobne
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

04 Gru 2010, 15:30

a słuchaj, jeżeli poduszki te, o których mówisz byłyby walnięte to on by czasem nie szarpał cały czas, mi szarpie tylko co parę kilometrów, to jest walnięcie jakbym w jakąś dziurę się wpakował.
krawczak77
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Sulęczyno
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zimowa Szkoła Bezpieczeństwa
    Jazda w zimowych warunkach wymaga od kierowcy większych umiejętności, a także odpowiedniego wyposażenia samochodu w opony, które zapewnią maksymalną możliwą przyczepność. Od kilku lat toczy się dyskusja, czy warto ...

04 Gru 2010, 19:32

Bo może poduszki się kończą i dostaje naprężeń i dla tego nie możesz napędu rozłączyć i a naprężenia mogą powstawać właśnie przez jakąś większą dziurę itp.
Krzyżak to by raczej waliłcały czas szczególnie byłoby to odczuwalne raczej przy większej prędkości
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

12 Gru 2010, 10:40

Witam posiadam monterey 3.1td z 94 roku mam pytanie czy posiada on blokadę tylnego mostu jest to moje pierwsze auto 4x4 i nie mam pojęcia czy posiada takie coś. :?:
Leszko
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Łobżenica

12 Gru 2010, 17:46

Jeśli posiada to tylko blokade LSD
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

12 Gru 2010, 18:49

Jogi4x4 napisał(a):Jeśli posiada to tylko blokade LSD

Czyli niepełną blokadę a jeśli był zalany nieodpowiedni olej (powinien być do przekładni o podwyższonym tarciu) to może już nie być żadnej blokady :wink:
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

12 Gru 2010, 19:42

nie posiada żadnej blokady
ale jeśli chcesz być pewien to podnosisz tył do góry i kręcisz kołąmi jak się kręcą w tą samą stronę to masz jak w przeciwne to nie masz ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

01 Sty 2011, 15:14

witam ja w sprawie przedniego na pedu mam właśnie podobny problem jak kolega krawczak77 mianowicie mam podobne obiawy ze napęd sie włącz i jest stuknięcie jak by sie rozłączył i ponownie załaczył a na wsyecznym taki odgłos jak by sie tryby ocierały o siebie odgłos ten dochodzi z przedniego koła połozyłem sie a zona cofała po mału i przegub sie kreci a koło stoi i dzwiek dochodzi z koła te niby ocierania sie i wygląda to jak by sie przegub rozkrecił w kole prosze o pomoc dzieki
harrypioter
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: lubuskie

01 Sty 2011, 20:19

rozkręć przęgiełka, pewnie jedno padło
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

02 Sty 2011, 10:16

witam dzieki za info a to działa tak ze jak cofam to zgrzyta ale momentami załacza sie jedziei po chwili wyskakuje i potem lekki zgrzyt i znowu wskakuje i ciągnie :?:
harrypioter
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: lubuskie

03 Sty 2011, 22:07

Sprzęgiełko...
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna