Opel MONTEREY - metaliczne dźwięki po załączeniu przedniego

01 Maj 2011, 20:21

Witam

Mam mały problem po załączeniu przedniego napędu słychać dziwne dźwięki, napęd załączany podciśnieniowo z kabiny, napęd przedni działa i ciągnie równo. Jedynie niepokoją mnie te metaliczne dźwięki słychać je jak jedziemy wolniutko i przyspieszymy i jak samochód zwalni i wolno się toczy. Słychać zarówno na prostej jak i przy skręconych kołach. Dzwięk jest taki jakby coś podzwaniało i obcierało.
Poproszę o podpowiedź czego szukać.
Opel Monterey 3,1TDI z 1996 r.
SLY
Początkujący
Awatar użytkownika

Miejscowość: świętokrzyskie
0

02 Maj 2011, 10:30

Pewnie to co najczęściej dzieje się w przednim napędzie czyli sprzęgi albo przeguby. Sprawdz najpierw to a jeśli nic nie znajdziesz to będzie trzeba szukać dalej.
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995
0

03 Maj 2011, 08:03

Troszkę poszukałem i jedna z półosi wzdłużnie przesuwa się ze 3 cm przy czm druga gdzieś z pół cm. Przypuszczam że rozwalił się przegub.
SLY
Początkujący
Awatar użytkownika

0

04 Maj 2011, 22:18

Też mam podobną przypadłość w swoim samuraiu i tez nie wiem o co się rozchodzi :razz:
soldatt
Początkujący

Miejscowość: M-ce ;)
0

05 Maj 2011, 07:41

możliwe że przegub, ale wtedy wcześniej słyszał byś terkotanie podczas skrętu na 4x4
taka ruchomość półosi może wynikać jeszcze z jednej rzeczy, padła piasta :mrgreen:
jeśli masz opony MT ro szumu łożyska nie słychać ;) dopiero jak padnie całkiem,
podnieś autko i szarpnij kołem, zobacz czy nie masz luzu na łożyskach piasty i zwrotnicy, to czasem może tak klikać,

no i jeszcze jedna możliwość, klocki hamulcowe wymieniał?? blaszki w klockach posiada?? i luźny zacisk hamulcowy też tak dzwoni ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny