Opel Omega B 2.0 16V . Brak smarowania po kolizji rozrządu

14 Kwi 2009, 15:32

Witam. Silnik Ecotec. Zaczeło się od tego że napinacz paska rozrządu poprostu się rozleciał, potem chyba nie muszę tłumaczyć co się stało.
W efekcie kolizji 10 zaworów do wymiany, do tego prowadnice, regeneracja głowicy, planowanie, nowe pierścienie tłokowe, koszty kosmiczne.
Nie wiem dla czego ale pompa oleju pękła i postanowiłem ją pospawać. Wszystko poskładane i rozróch...
Przez 15 minut wszystko gra, ciśnienie, smarowanie. Po 150 m przejażdżki nagle zaświeca się kontrolka braku smarowania silnika. Więc kupiłem nową pompę oleju (250zł). Założyłem i nic, brak smarowania absolutny!!!
Proszę o jakieś podpowiedzi.
Po kosztach remontu obliczyłem że mogłem kupić silnik i już dawno cieszyć się jazdą.
Dj
Początkujący
 
Posty: 126
Miejscowość: Wrocław
  • 14 Kwi 2009, 17:49

    No ale jak już wszedłes w koszty,to co zrobić...
    A powiedz nam proszę jak sprawdzałeś ciśnienie smarowania - wg kontrolki(że się świece) czy mierzyłeś manometrem?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    14 Kwi 2009, 21:51

    Po pierwsze kontrolka a po drugie jak chciałem zmierzyć ciśnienie to w miejscu czujnika nie ma wogóle ciśnienia, nawet olej tam nie dolatuje. Smok wporządku, jedyne podejrzenia padają na napęd pompy i możliwe uszkodzenia lub zapchane kanały ale jak to stwierdzić bez rozbierania wszystkiego?
    Dj
    Początkujący
     
    Posty: 126
    Miejscowość: Wrocław

    15 Kwi 2009, 15:16

    Skoro mierzyłeś ciśnienie manometrem w miejscu czujnika i nie ma żadnego ciśnienia,to najpierw najlepiej wymontować samą pompę i ją sprawdzić.Sprawdzić też by trzeba smok,czy nie jest zapchana siatka smoka,czyli czy do pompy ten olej wogóle dopływa.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    17 Kwi 2009, 22:00

    Jeszcze raz rozebrałem spód silnika, pompa i smok gra. Okazało się że panewki na korbowodach są praktycznie zatarte i wytarte, czy to może być przyczyna braku smarowania czy skutek?
    Dj
    Początkujący
     
    Posty: 126
    Miejscowość: Wrocław

    18 Kwi 2009, 07:52

    Skoro są starte panewki główne to jest to skutek braku smarowania a nie przyczyna. Olej z miski jest zasysany przez pompe do filtra oleju a później na kanały smarujące -skoro pompa jest dobra mogło coś się zapchać przy filtrze oleju (przeważnie jak zapcha się filtr otwiera się zawór obejściowy i podaje olej omijając filtr-może też jest zapchany) Sprawdź czy smarowane są zawory i wałek rozrządu -jeśli tam jest olej tzn, że kanał głowny na wał korbowy jest uszkodzony.
    Przyczyną braku ciśnienia (ma to wpływ na odpowiednie smarowanie) napewno są tez te wytarte panewki na wale i po wymianie może się okazać,że wszystko będzie dobrze.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
      Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
      Legalizacja gaśnicy potrzebna czy nie?
      Wprowadzono mi pewien mętlik w głowie. Niedawno zostałem zatrzymany do rutynowej kontroli drogowej. Policjant kazał mi pokazać gaśnice. Oczywiście na gaśnice nie mam legalizacji bo się skończyła, a zapomniałem zrobić. Policjant ...