Opel Signum/Vectra C do 15tyś

19 Mar 2018, 23:38

Hej . Chcę kupić auto marki opel. Znalazłem dwa auta bardzo podobne do siebie wielkością i w sumie te same silniki. Szukam auta oszczędnego , dynamiczne w miarę i rozsądne koszty utrzymania. Tygodniowo robię do 250km praca itd.

I teraz pytanie jaką jednostkę z jaką pojemnością wybrać.. Diesel czy Benzyna + gaz.

Szukałem i sądzę że 1.8 silniczek na moje wymagania by starczył w zupełności...
Czy może 1.9 ? Diesel?

Czy do 1.8 idzie założyć jakaś dobre instalacje gazową i czy to dobra jednostka. Singum czy vectra c ? Jest jakaś różnica?

Budżet to do 15tyś.. nie jest to dużo i nawet nie myśle czy znajdę diesela w tej cenie. i bardziej celowałbym w benzynę .

Ps : widziałem nawet te auta poniżej 10tyś..
Uszin78
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 05 05 1998
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mitsubishi Colt

20 Mar 2018, 08:32

Vectra i Signum to jest ten sam samochód technicznie, różni się tylną kanapą i rozstawem osi. W 1.8 122 konnym z LPG nie ma problemu jest tutaj hydrauliczna regulacja zaworów, uwaga na pobór oleju.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Mar 2018, 10:18

Niestety silniki 1.8 mało spotykane lecz więcej jest 2.2 silnik.. I pytanie jak z lpg do 2.2 .. jaki koszt instalacji?
Uszin78
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 05 05 1998
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mitsubishi Colt

20 Mar 2018, 12:04

Silniki 2.2 były w dwóch wersjach:
-2.2 DIRECT o mocy 155KM, bezpośredni wtrysk benzyny, koszt instalacji to około 3900zł - ten silnik był montowany zarówno w Signum jak i Vectrze C, zdecydowanie odradzam
-2.2 ECOTEC o mocy 147KM, pośredni wtrysk benzyny, koszt instalacji około 2500-3000zł, silnik montowany TYLKO w Vectrze C, pierwsze serie miały problem z łańcuchem rozrządu, koniecznie sprawdzić przed zakupem. Moim zdaniem trochę słabe osiągi jak na tę moc i spalanie. Unikać dziwnie tanich aut sprowadzonych z zagranicy (poj.silnika powyżej 2.0, to wyższa akcyza).

Podsumowując lepiej wybrać 1.8, bo jego wszystkie wersje są ok, 2.2 jedzie trochę lepiej, za to spali więcej. Przy zakupie 2.2 musisz odrzucić wersję DIRECT, sprawdzić łańcuch, zapłacić wyższą akcyzę jeśli auto jest spoza PL... Dużo lepszym wyborem będzie już 2.0T.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

20 Mar 2018, 13:13

Ale niestety . . 1.8 w Signum ciężko znaleźć do tej kwoty .. chyba vectra szybciej bym znalazł ale przed liftem jeszcze i rocznik 2003 2004... No to będę musiał 1.8 szukać.. to chyba najprostszy silnik...
Uszin78
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 05 05 1998
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mitsubishi Colt

20 Mar 2018, 13:39

Signum miało być konkurentem aut premium, było lepiej wyposażone, więc raczej mało kto wyjeżdżał z salonu z 1.8.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

20 Mar 2018, 13:47

Oglądałem vectra to są w 1.8 .. przed liftem... I jest ich dużo więcej niż Signum.. 1.8 w vectra gts to chyba to samo co w Signum. Tak samo wyposażenie .. jest też już lepsze .. Ale chyba wybiorę 1.8 .. pod gaz.. Ale dlaczego bierze olej?
Uszin78
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 05 05 1998
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mitsubishi Colt