Opel Signum - w czym tkwi problem? Turbina? EGR? Jakiś czujnik?

10 Mar 2016, 10:45

Witam serdecznie, jestem nowym forumowiczem więc jeszcze raz Wszystkich gorąco witam. Zmierzając do tematu. Około tygodnia temu kupiłem Opla Signum 2005r. 1,9 cdti 120KM, przebieg 205 000, od prywatnego gościa, który miał ten samochód 3 lata (świetny samochód i pięknie utrzymany, widać że dbali o niego). Jednak jest problem. Schemat ten powtarza się codziennie, gdy rano odpalam samochód ( ogólnie gdy długo stoi) i jadę, nie działa w nim turbina i wkreca się tylko do 3,5 tyś obrotów. Po przejechaniu około 6 km, zgaszeniu samochodu i ponownej kontynuacji jazdy turbinka pracuje normalnie( gdybym go nie zgasil to cały czas jeździłby bez turba). Kolejny problem, gdy turbinka pracuje w przedziale obrotów 2300-2800 lubi szarpnąć lub czasem dochodzi do dziwnych odgłosów chrobotania. Gdy wcisnę pedał gazu do dechy to samochód przyspiesza bardzo płynnie i nie ma dziwnych objawów. Na desce rozdzielczej nie pojawiają się komunikaty o jakim kolwiek błędzie. Ogólnie samochód nie zamula na niskich obrotach, dobrze odpala, nie faluja obroty, spalanie w normie. Poprzedni właściciel usunął dpf, tylko nie wiem czy działał coś przy EGR. Bardzo proszę o udzielenie pomocy bądź rady co to może być, gdyż nie chce iść do mechanika i wymienić połowy samochodu zanim znajdzie problem. Czytałem już bardzo dużo postów, ale żaden nie pasuje idealnie do mojego przypadku - jeśli ktoś zna problem to proszę o odpowiedź bądź o link podobnego przypadku. Bardzo dziekuje za poświęcony czas. Pozdrawiam
jarzyna040404
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 28 04 2005
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Opel Signum
Silnik: 1.9 cdti 120KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

10 Mar 2016, 11:35

jarzyna040404 napisał(a):Na desce rozdzielczej nie pojawiają się komunikaty o jakim kolwiek błędzie
Mimo wszystko podłącz pod komputer. W tych silnikach słabym ogniwem jest EGR.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4912
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

10 Mar 2016, 13:09

Dzięki za szybką odpowiedź. Zapomniałem napisać, że poprzedni właściciel wspominał mi o tych objawach ( a mimo to kupiłem ten samochód :) ) i że po podpięciu pod komputer nie było widać błędów. Właśnie naczytałem się o tych EGRach że są lipne, ale sądzisz że właśnie EGR dawałby takie objawy- na zimnym turbo nie pracuje a na ciepłym powyżej 2300 obrotów lubi szarpnąć bądź zacharczeć?? Jeśli rzeczywiście okaże się, że to właśnie to, to jak najlepiej sobie z tym poradzić? Czyszczenie, wymiana, czytałem o jakiś zaślepkach i innych cudach? Co poradzicie? Może to jednak coś innego?
jarzyna040404
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 28 04 2005
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Opel Signum
Silnik: 1.9 cdti 120KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

10 Mar 2016, 13:16

jarzyna040404 napisał(a):Co poradzicie? Może to jednak coś innego?
Na początek wyjecie i czyszczenie EGR. Jeżeli jest sprawny i nie domyka się tylko przez nagar który tam się zebrał po wyczyszczeniu może okazać się że będzie pracował prawidłowo. W dieslu EGR potrafi podawać nawet 50% spalin do kolektora dolotowego na wolnych obrotach do ponownego ich dopalenia.

Czyszczenie nie będzie drogie, można też je wykonać samemu kupując odpowiedni preparat. Trzeba wymontować EGR żeby to dobrze wyczyścić.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

10 Mar 2016, 13:23

Jesteście genialni z szybkością odpowiedzi :) Druga osoba kieruje się w stronę EGRa, więc mamy jakiś trop. Napewno w pierwszej kolejności będzie to sprawdzone. Jeżeli ktoś inny ma jakieś pomysły bądź doświadczenie, czekam na wiadomości. Dzięki
jarzyna040404
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 28 04 2005
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Opel Signum
Silnik: 1.9 cdti 120KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

10 Mar 2016, 13:37

Wyczyszczenie EGR'a na pewno nie zaszkodzi i warto to zrobić. Do turbiny bym zajrzał i sprawdził czy nie puszcza oleju.

Na jakim oleju jeździł poprzedni właściciel?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Peugeot 3008DKR Maxi – dane techniczne
    Peugeot 3008DKR Maxi został zaprojektowany do jazdy na czas po drogach o nawierzchni miękkiej, wydmach oraz bezdrożach i jest przygotowany na najtrudniejsze warunki, spotykane na trasach rajdów terenowych całego świata. ...

10 Mar 2016, 13:55

Poprzednik jeździł na oleju 5W40 i nadal na nim jeżdżę bo do wymiany zostało 8 tys., często czytałem że przy niesprawnym EGR samochód ogólnie zamula w pełnym zakresie obrotów, a tutaj jest płynnie a szarpnięcia tylko czasami występują przy wyższych obrotach o ile włączona jest turbina, bo na zimnym jak nie ma turbinki to jest płynnie niezależnie od obrotów.
jarzyna040404
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 28 04 2005
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Opel Signum
Silnik: 1.9 cdti 120KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

10 Mar 2016, 14:33

jarzyna040404 napisał(a): Druga osoba kieruje się w stronę EGRa,
Jest u mnie w domu Zafira z takim silnikiem i czyściłem go już trzy razy. Nie wspomnę o ,,praniu''
filtra DPF :mrgreen: . Wracając do EGR to należy przy czyszczeniu oddzielić cewkę i sprawdzić płynność ruchu iglicy. Jeśli się zacina lub jest zablokowana to będziesz miał trochę więcej zabawy. Teoretycznie ten element jest nierozbieralny ale ....jest gdzieś w sieci manual.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4912
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

10 Mar 2016, 15:24

Panie kolego właścicielu Zafirki , czy zanieczyszczony Egr dawał Ci podobne objawy co u mnie?? Napewno czyszczenie nie zaszkodzi :D
jarzyna040404
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 28 04 2005
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Opel Signum
Silnik: 1.9 cdti 120KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

10 Mar 2016, 16:33

Nie jestem jej właścicielem ale ją znam od podszewki. Jeżdzę nią ( jak mi potrzeba większej skorupy ) i ją naprawiam. Czy takie same objawy ? Trudno powiedzieć bo jest w automacie. Tutaj przy awarii EGR autem jest ciężko ruszyć. Ledwo się jedzie. Automat musi mieć pełną dostępną moc już od samego dołu. Przy manualnej skrzyni przeciągniesz na sprzęgle i jedziesz.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4912
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

10 Mar 2016, 16:45

To u mnie właśnie nie ma problemów na niskich obrotach czy przy ruszaniu, bo samochód chodzi płynnie.
jarzyna040404
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 28 04 2005
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Opel Signum
Silnik: 1.9 cdti 120KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

12 Mar 2016, 16:32

Do autora tematu - proszę się zapoznać z tematyką poszczególnych działów ma forum i pisać swoje tematy we właściwych tematycznie działach.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000