Opel Vectra A 2.0 8V - oszroniały parownik i falujące obroty

21 Lip 2012, 11:37

Od dłuższego czasu z moim autkiem dzieją się dziwne rzeczy... mianowicie po zmianie termostatu i jeździe na LPG zaczęły dziać się cyrki z szroniejącym parownikiem przez co unieruchomieniem autka... po tym też autko na wolnych obrotach zaczęło dziwnie pracować nie równym taktem... czytałem dużo tematow że zapowietrzony układ itp... wiem że w oplu odpowietrza się on sam ale za radą niektórych osób odpowietrzałem parownik... litry płynu przelane a on nadal jak szronieje tak szroniał... dzieje się to wtedy kiedy temperatura na liczniku osiągnie 90 stopni czyli z tego co się dzieje po otwarciu termostatu... Mówie pewnie nowy termostat jest padnięty a stary zmieniłem po prostu profilaktycznie... potem znów podmianka na stary ale problem z szroniejącym parownikiem jak był tak został... do miasta tym autkiem boje się jechać bo jak się zagrzeje to jest problem na pB jak najbardziej jest wszystko ok ... Co to może być??
JEST:
- Renault Scenic II ph2 1.6 16V LPG 115KM 2008r
- Fiat Panda 1.2 8V LPG 60KM 2003r
- Ford Galaxy 1.9 TDI 115KM 2000r
- ZIPP VZ-2 125cm3 2015r
Luke16
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 835
Miejscowość: KNZ
Prawo jazdy: 12 03 2008
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Scenic II ph2/Panda II/Galaxy
Silnik: 1.6/1.2/1.9
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

31 Lip 2012, 00:38

1) Albo nieprawidłowo odpowietrzasz
2) albo masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą lub samą głowicę
3) Ewentualnie uszkodzony korek (zaworek w korku) od zbiorniczka płynu.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

07 Sie 2012, 10:49

No i ja już sam w to nie wierze... znów oszroniał... mechanik już ręce rozkłada ... podmienił pompe .... nadal to samo... Głowica ok... ogrzewanie jest... węże wszystkie nie pozaginane, nie popękane... Płyn dochodzący jest gorący i co ciekawsze wychodzący z parownika też .... :/ A parownik szronieje ... już nawet wziąłem kompresor wyczyściłem całuśki parownik plus strzykawą zalałem go płynem uzupełniłem płyn w wężach... Nadal zero... I co ciekawsze jak auto stoi może się zagrzać ile tylko razy chce i nie ma problemu nie oszronieje... dzieje się to podczas jazdy... Ja już nie wiem mechanicy też już nie wiedzą...
JEST:
- Renault Scenic II ph2 1.6 16V LPG 115KM 2008r
- Fiat Panda 1.2 8V LPG 60KM 2003r
- Ford Galaxy 1.9 TDI 115KM 2000r
- ZIPP VZ-2 125cm3 2015r
Luke16
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 835
Miejscowość: KNZ
Prawo jazdy: 12 03 2008
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Scenic II ph2/Panda II/Galaxy
Silnik: 1.6/1.2/1.9
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

07 Sie 2012, 11:25

a na jakiej podstawie stwierdzono, że z głowicą jest wsystko ok?
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

07 Sie 2012, 15:44

Ciśnienie na tłokach po ponad 10 ... Ogrzewanie też jest płynu nie ubywa (no chyba że przez korek jak się zagrzeje to wyrzuca) , nie kopci na biało, ma moc...
JEST:
- Renault Scenic II ph2 1.6 16V LPG 115KM 2008r
- Fiat Panda 1.2 8V LPG 60KM 2003r
- Ford Galaxy 1.9 TDI 115KM 2000r
- ZIPP VZ-2 125cm3 2015r
Luke16
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 835
Miejscowość: KNZ
Prawo jazdy: 12 03 2008
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Scenic II ph2/Panda II/Galaxy
Silnik: 1.6/1.2/1.9
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

07 Sie 2012, 22:09

Spróbuj na próbę odpiąć nagrzewnicę i ogrzewanie puść tylko na parownik.
Parownik masz wysoko umieszczony?
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    System otwierania samochodu aplikacją na telefon
    Toyota, największy producent samochodów na świecie, jest zainteresowana inwestowaniem w nowe formy korzystania z samochodów, takie jak car-sharing. Z myślą o usprawnieniu takich usług opracowała nowy system ...

07 Sie 2012, 22:30

I sprawa się wyjaśniła i szczerze nie potrzebna była ta robota, po podmianie korka od zbiorniczka płynu chłodzącego od mojej Vectry B problem nagle ustał... dla pewności zakręciliśmy z VA korek do VB i nagle cyrki się zaczęły dziać... Szczerze tego się nikt nie spodziewał...
JEST:
- Renault Scenic II ph2 1.6 16V LPG 115KM 2008r
- Fiat Panda 1.2 8V LPG 60KM 2003r
- Ford Galaxy 1.9 TDI 115KM 2000r
- ZIPP VZ-2 125cm3 2015r
Luke16
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 835
Miejscowość: KNZ
Prawo jazdy: 12 03 2008
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Scenic II ph2/Panda II/Galaxy
Silnik: 1.6/1.2/1.9
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

10 Sie 2012, 22:38

Pisałem ci o korku i sądziłem, że to sprawdziłeś jeśli nawet pokusiłeś się o sprawdzanie ciśnienia na cylindrach!!!
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

06 Sty 2013, 16:36

Napisze kończąc temat i niech to też będzie wskazówka dla innych ... Po podmianie już kilku korków problem prędzej czy później powracał... W końcu po 10cio krotnym rozebraniu tego wszystkiego i złożeniu do kupy jak efektów nie było tak nie było, nagle po zamontowaniu nowego-używanego reduktora problem zginął w niepamięć i z nim pojechało autko do nowego właściciela... I wiem że jeździ na nim po dziś dzień :) ... Po rozebraniu starego Cometa okazało się że membrana była pęknięta przez co dostawał lewe powietrze się zapowietrzał szroniejąc .... To taka przestroga dla innych jakby mieli podobne problemy ;)
JEST:
- Renault Scenic II ph2 1.6 16V LPG 115KM 2008r
- Fiat Panda 1.2 8V LPG 60KM 2003r
- Ford Galaxy 1.9 TDI 115KM 2000r
- ZIPP VZ-2 125cm3 2015r
Luke16
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 835
Miejscowość: KNZ
Prawo jazdy: 12 03 2008
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Scenic II ph2/Panda II/Galaxy
Silnik: 1.6/1.2/1.9
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008