Opel Vectra B 2.0DTI wysoka temperatura silnika!

31 Maj 2008, 16:33

Witam

Mam problem z temperaturą silnika, w czasie dłuższej temperatura w silniku dochodzi do 90*C, to jest normalne ale gdy mam do pokonania jakis wiekszy podjazd to temperatura gwałtownie rosnie nawet do maksymalnej, wskazówka wychodzi na czerwone pole i muszę zatrzymać samochód. z początku myślałem że może czujnik temperatury nawala więc go wymieniłem, ale to nie dało rezultatu. Wyczyściłem chłodnice od środka specjalnym preparatem czyszczącym, i odniosłem wrażenie że już było trochę lepiej, temperatura w czasie normalnej jazdy wynosiła 85*C (ale to był okres zimowy) i teraz gdy jest cieplej, problem znów sie powtarza, ostatnio znów temperatura wyskoczyła mi na 120*C stopni. Nie wiem w czym tkwi problem, czy trzeba wymienić chłodnice doradźcie mi coś, proszę o pomoc!

z poważaniem MARCIN
Koko Dżambo i do przodu...!
crysis
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4
Miejscowość: Lipnica wielka
  • 31 Maj 2008, 23:53

    A czy podczas gdy wskaźnik pokazuje 120 stopni,to płyn w chłodnicy się gotuje?Czy włącza się wentylator?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    01 Cze 2008, 10:43

    Tak włącza sie wentylator na trzeci stopień prędkości , i płyn w chłodnicy tez sie gotuje. Może termostat nawala?
    Koko Dżambo i do przodu...!
    crysis
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Lipnica wielka

    01 Cze 2008, 13:24

    To może tak. Pierwszą czynnością jest sprawdzenie poziomu płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym. Bardzo ważnym elementem w układzie chłodzenia jest termostat, którego zadaniem jest regulowanie przepływu cieczy w układzie. Np uszkodzenie termostatu w pozycji zamkniętej da znać o sobie już po przejechaniu kilku kilometrów. Objawem tego będzie bardzo wysoka temperatura dochodząca do czerwonego pola na wskaźniku. Aby sprawdzić czy termostat jest uszkodzony, należy dotknąć ostrożnie węże gumowe doprowadzające płyn do chłodnicy. Gdy będzie duża różnica temperatur pomiędzy wężami, to mamy pewność że uszkodzony jest termostat i niema obiegu płynu.
    Byku
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 21
    Miejscowość: PL

    01 Cze 2008, 18:25

    Dzięki za rade byku postaram sie to sprawdzić w ten sposób który mówisz , aha i jest jeszcze jedna rzecz która jest dość ciekawa, ostatnio gdy właśnie temperatura urosła do maksymalnej, włączyłem maksymalne ogrzewanie w samochodzie i ustawiłem prędkość nawiewu na maxa, nie minęła nawet minuta a temperatura spadła do równych 100 stopni, znajomy doradził mi ten sposób gdyż twierdził że wtedy opływ płynu w chłodnicy jest szybszy w celu nagrzania wnętrza samochodu. Nie wiem, być może za wolno płyn krąży w po chłodnicy lub jest z nią coś nie tak, na razie sprawdzę tą możliwość z termostatem. Odezwę sie za tydzień, od pon-pią nie ma mnie w domu. Na razie DZIĘKI!
    Koko Dżambo i do przodu...!
    crysis
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Lipnica wielka
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
      Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...