Opel Vectra b 2.2 147 KM Jesienno-Zimowe problemy z prinsem

15 Sty 2010, 20:32

Witam wszystkich. Mój problem z prinsem objawia się tylko w okresie jesienno-zimowym następująco:uruchomienie silnika przy temperaturach bliskich zeru i ujemnych odbywa się na benzynie bez jakich kolwiek problemów.Jazda samochodem (na benzynie) do osiągnięcia przez silnik temp. 40 C odbywa się płynnie, problem pojawia się wtedy gdy nastąpi przełączenie rodzaju spalania na gaz, wtedy wtryskiwacze nie wchodzą do pracy wszystkie cztery (całkowite zdławienie sil.) bądz pracuje jeden lub dwa - to przy ujemnych temp.zimą , jesienią jest troszkę lepiej chwile go przydławi i jakoś przepcha i wtryskiwacze zaskoczą najpierw 3 a po chwilę po nich 4-ty .W trakcie trwania tych objawów nie następuje samoczynne przełączenie na benzynę robię to sam i dalsza jazda odbywa się bez problemów.Zauważyłem że po osiągnięciu przez silnik temp. powyżej 40 C i pozostawieniu samochodu na parkingu na okres ok. 10 min. na skutek wzrostu temp. pod maską silnika przy kolejnym uruchomieniu następuje płynne przejście z benzyny na gaz i bezproblemowa jazda na gazie. Całkowite wychłodzenie silnika(długotrwały postoj) - przejście z benzyny na gaz odczuwalne jest jedynie szarpnięciem większym bądz mniejsztm lub objawami dla jesieni. Co wy na to?
Kidass
Kidass
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: RADOM

15 Sty 2010, 22:06

Przyczyny mogą być dwie:
1) na skutek większych zmian temperatury ucieka gaz z przewodów między parownikiem, a listwą wtryskową. Należy sprawdzić szczelność tych przewodów i dokręcenie cybantów.
2) Może być też tak, że listwa wtryskowa nie radzi sobie z zimnym gazem. Po podłączeniu do komputera należy sprawdzić temperaturę i ciśnienie gazu w momencie gdy samochód po nocnym postoju przełącza się na gaz. Może wystarczy tylko zmiejszyć ciśnienie gazu, a może trzeba będzie zastosować podgrzewacz listwy, ale gazownik który to będzie sprawdzał powinien domyślić się co z tym zrobić. Będziesz musiał tylko zostawić samochód na noc w warsztacie.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

23 Sty 2010, 15:23

Obstawiam zabrudzenie ( sklejanie się ) wtryskiwacz gazowych . Jak są zimne to się sklejają , jak dostaną trochę temp. to parafina odpuszcza i zaczynaja pracować . Potwierdza to fakt , że jak auto postoi na cieplejszym silniku to po przełączeniu jest OK . Na temat czyszczenia wtryskiwaczy Keihin już było . Trzeba je wrzucić do myjki ultradźwiękowej na 1 godzinę i będzie OK .
wrocek66
Początkujący
 
Posty: 71
Miejscowość: Wrocław