OPEL VECTRA B Nie pali na 2 cylindry i nikt nie wie czemu...

21 Wrz 2010, 20:54

Witam. OPEL VECTRA B 2.0 16V 136KM. INSTALACJA GAZOWA STAG400 (2 LETNIA). Moja przygoda z Vectra zdarzyla sie juz jakis czas temu, a mianowicie: wracajac z wakacji zrobilo mi sie zwarcie lampek od drzwi i palilo mi bezpiecznik (od kirunkow, lapek i wszystkiego co swieci w srodku)., no i przez moja glupote wsadzilem bezpiecznik troche wiekszy i troche pozniej auto przelaczylo sie z gazu na benzyne i cylindry nie dzialaly, na 1 i 4 wogole nie bylo iskry na swiecach. Nastepnie postal pare dni bez akumulatora i tak jakby sie naprawil, ale nie na dlugo, na pare km, no i teraz nie palil na 2 i 3 cylinder, oddalem do mechanika, wymienil cewke zaplonowa i niby dziala, odjechalem od niego pare km i znow to samo tylko ze nie pali teraz na 1i 4 cylinder, bylem u gazownika, elektryka i mechanika i zaden nie wie dlaczego sie tak robi. A na komputerze nie wyskakuja zadne bledy. Co to moze byc?? Bo juz nie daje rady z tym autkiem. POMOZCIE
krokodul
Nowicjusz
 
Posty: 38
Miejscowość: Twardogóra

27 Wrz 2010, 18:16

Wygląda to na moduł zapłonowy.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8576
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

28 Wrz 2010, 14:52

mozliwe, ale wydaje mi sie ze modul mam razem z cewka zaplonowa a cewke wymienalem na nowa, tylko ze jakis zamiennik i moze tez nie jest najlepszy.
krokodul
Nowicjusz
 
Posty: 38
Miejscowość: Twardogóra

29 Wrz 2010, 09:09

To w takim razie wygląda tak, jakby gdzieś pojawiało się zwarcie zwarcie.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8576
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

29 Wrz 2010, 20:19

Tak tez mysle, tylko ze nie bardzo wiem od czego zaczac, przy calej wiazce kabli pare bylo ktore sie stykaly bo byly poprzerywane ale zaizolowalem kazdy osobno. Pare dni temu przelozylem wtyczki od wtryskow z 4 na 3 a z 3 na 4 no i chodzil, no to pozniej przelozylem tak jak powinno byc, no i smigal normalnie przez jakies 60km i znowu to samo, dalej chodzi na 2 gary, wymienilem dzisiaj kable zaplowone ale to nic nie zmienilo. A do mechanika narazie nie dam autka bo troche brak kasy.
krokodul
Nowicjusz
 
Posty: 38
Miejscowość: Twardogóra

30 Wrz 2010, 09:43

No to spróbuj raz jeszcze przelożyć. Jeżeli będzie to samo, to szukać trzeba albo jakiegos zwarcia, albo luzu na przewodach.
No i trzeba przede wszystkim sprawdzić dlaczego nie pali - czy nie ma iskry na tych cylindrach czy nie ma wtrysku. Bo pisałeś o przekładaniu wtyczek na wtryskach. Więc prawdopodobnie problem lezy w zasilaniu wtrysków.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Francuskie dotacje na wymianę aut
    Francuski rząd wprowadził w 2020 roku dotację na zezłomowanie starego auta i zakup mniej emisyjnego samochodu. Premia wynosi 3000 euro na auto spalinowe lub hybrydowe o emisji CO2 poniżej 137 g/km oraz 5000 euro na pojazd ...

30 Wrz 2010, 15:43

prad mi wogole nie wychodzi z cewki na kable, do cewki dochodz bo elektryk sprawdzal. Bede szukal, moze uda mi sie cos z tym zrobic.
krokodul
Nowicjusz
 
Posty: 38
Miejscowość: Twardogóra

01 Paź 2010, 13:46

Jeżeli napięcie do cewki dochodzi, a nie wychodzi z cewki na świece to uszkodzona jest albo cewka albo moduł, który jest w cewce. Jest jeszcze możliwośc, że uszkodzone sa przewody WN lub same świece.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Paź 2010, 18:46

Swiece wymienilem dzis ale nic to nie dalo, w sumie tylko chwile chodzil dobrze i zgasl a jak odpalilem to znow chodzil na 2 gary.
krokodul
Nowicjusz
 
Posty: 38
Miejscowość: Twardogóra

07 Paź 2010, 19:56

Cewka wysokiego napięcia jest sterowana bezpośrednio przez komputer silnika, oddzielnie 1-4 i 2-3 cylinder.
Jeżeli cewka i przewody WN są dobre to pozostaje wiązka i tranzystor sterujący w komputerze.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

07 Paź 2010, 20:05

Kolego sprawdź moduł DIS bo tu może leżeć problem..a w niektórych przypadkach wiązało się z wymiana ECU..najlepiej podmień na próbę z innego samochodu...ale twoja usterka przypomina mi jeszcze o rozjechaniu mapy wtrysków przez LPG możliwie.. bo pisałeś jak aku odpiołes to było oki jakiś czas to spróbuj odpiąć na noc i później pojeździć na PB 2 dni i zobacz czy się to samo będzie działo...a i zmień mechaników gazowników..

[ Dodano: 7 Październik 2010, 21:10 ]
andrzej_124 napisał(a):Cewka wysokiego napięcia jest sterowana bezpośrednio przez komputer silnika, oddzielnie 1-4 i 2-3 cylinder.

nie ECU jeszcze
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... CDMQ9QEwBA

a tu 2 fotka na dole
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... CDEQ9QEwAw
rafi195
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 284
Miejscowość: małopolska

10 Paź 2010, 14:00

Swiece nowe, kable nowe no i wczoraj wlozylem cewke od innej vectry i przejechalem 30 km i znowu to samo. Na dniach podmienie kompa i zobaczymy, jak cos znajde nowego to bede pisac.

[ Dodano: 11 Październik 2010, 19:43 ]
Bylem u nastepnego mechanika i stwierdzil ze to wina gazu, odlaczylem gaz i chwile chodzil dobrze ale puzniej to samo. dodam jeszcze ze jak sciagne fajke z tej swiecy co dziala i zrobi sie przeskok iskry to chodzi na 4 gary, no i nieraz chodzi dobrze przez 5 sekund a nie raz przez okolo 30 km.

[ Dodano: 23 Październik 2010, 18:48 ]
Witam. Autko poki co chodzi, juz przez jakis tydzien. To co zostalo zrobione to: 2 dni jezdzilem na samej benzynie i chodzil dobrze, zostaly podlaczone wezyki od podcisnienia bo sie porozlaczaly no i gazownik na nowo zkalibrowal mi gaz, w sumie to do konca nie wiem jaka byla tego przyczyna ale narazie jezdzi. Dzieki wszystkim za rady.


Pozdro
krokodul
Nowicjusz
 
Posty: 38
Miejscowość: Twardogóra