Opel Vectra B problem

15 Paź 2014, 10:07

Witam!

Mam do Was pytanie, ponieważ nie jestem jeszcze zbyt doświadczonym kierowcą.
Ostatnio podczas jazdy, w czasie gdy stałem na światłach spod maski zaczął się wydobywać dym, auto prowadziło się dobrze, nie było żadnych oznak problemów, temperatura silnika była w normie. Po zatrzymaniu się okazało się że uciekł mi prawie cały płyn z chłodnicy, przed wyruszeniem sprawdzałem i zbiornik był pełny. Możecie pomóc i powiedzieć gdzie jest usterka? No i czy muszę z tym niezwłocznie udać się do mechanika czy mogę dolać płynu do pełna i udać się w trasę do domu(300 km) i tam oddać samochód w dobre ręce? Z góry dzięki za pomoc.
buzonekk
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Opel Vectra B

17 Paź 2014, 01:48

Śmierdząca sprawa... Najważniejsze żebyś stwierdził jak ubywa płynu. Czy wylatuje na zewnątrz silnika czyli jest wyciek,czy może znika bez wycieku?
Najpierw musisz zobaczyc czy płyn nie dostał się do oleju do silnika (sina maź w oleju pod korkiem i na bagnecie). Jeśli by tak było to nie wolno ci zapalać silnika ,a naprawa będzie polegała na wymianie uszczelki pod głowicą. Jednak ja jestem daleki od tego,bo skoro spod maski poszła ci para (to nie dym jak napisałeś tylko para),to raczej wyciek jest na zewnątrz. To lepiej !!! :)
Uzupełnij płyn i nie zapalając silnika zobacz czy gdzieś nie cieknie. Możesz pod silnik położyć karton i stwierdzisz w ten sposób gdzie kapie. Jeśli po wlaniu do połowy zbiorniczka na płyn nic nie kapie,to zapal silnik i nigdzie nie jadąc obserwuj skąd zacznie lecieć w miarę nagrzewania się silnika. Obserwuj czy po zagrzaniu się silnika (pod 100st w Oplu) nie załączy się wentylator w chłodnicy ,to zapewne gdzieś wykipiał ci płyn. Może korkiem który ma wbudowany zaworek bezpieczeństwa. Sprawdź od razu ten zaworek w korku przykładając go szczelnie do ust i silnie dmuchając. Zobacz czy puszcza ciśnienie. Powinien trochę puszczać.
Możliwie,że puściła jakaś opaska na wężu albo układ się zapowietrzył.
Bez stwierdzenia tego skąd leci płyn ,odradzam 300 km trasę. 8)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5806
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

18 Paź 2014, 14:01

No więc zrobiłem tak jak mówiłeś. Sprawdziłem wlew oleju i nie widać na nim żadnych mazi więc głowica raczej jest w porządku. Odpowietrzyłem też układ. Po dolaniu płynu odpaliłem auto, przy 80 stopniach z chłodnicy zaczęła wydobywać się para. Musiałem na chwilę przestać ale gdy po 10 minutach odpaliłem auto już nic się nie działo a zagrzał się do 90 stopni i chodził tak dłuższą chwile. Zapamiętałem sobie dokładnie ile było płynu w zbiorniczku i dzisiaj poszedłem wszystko sprawdzić jeszcze raz. Więc tak jak mówiłeś zostawiłem karton pod samochodem i dzisiaj na kartonie zobaczyłem trochę jakiejś cieczy. Wydaje mi się że to może być płyn z chłodnicy ale nie jestem pewny bo ciężko rozpoznać mi barwę. Ze zbiorniczka przez dzień ubyło go minimalnie.
Plama na kartonie jest na mniej więc na wysokości paska rozrządu, może trochę wyżej
buzonekk
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Opel Vectra B

19 Paź 2014, 06:36

Leci spod pompy wody..? Sama pompa tez może szwankować. Nie jest to bardzo droga rzecz ale trzeba wymienić . Zazwyczaj pompę wody wymienia się zawsze przy wymianie rozrządu.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5806
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi i-MIEV - sukcesy rynkowe i sportowe
    Drugie z rzędu zwycięstwo Mitsubishi i-MiEV w organizowanym przez FIA pucharze "Alternative Energies Cup – kat. IIIA" to kolejne ważne wydarzenie w karierze tego modelu, która rozpoczęła się w Europie zaledwie ...