Opel Vectra B - problem z wolnymi obrotami i strata mocy

02 Wrz 2015, 21:53

Witam,

Jestem posiadaczem samochodu opel vectra b 1996 2.0 Benz+LPG.

Auto trapią 3 problemy:
1. Czasami świrują wolne obroty - jadąc np. na 3-4 biegu i mając 2000-2500 obrotów przy hamowaniu bez redukcji biegów (hamulec + sprzęgło w podłodze) obroty zatrzymują się na 2500 i stoją w miejscu. Zaczynają dopiero opadać gdy wrzucę 1 bieg i ruszę z miejsca (zaczyna łapać opór).

2. Gdy obroty wynoszą ~850 i gwałtownie dodaję gazu to obroty pierw spadają do 200-300, samochód zaczyna się dławić i po chwili albo zgaśnie całkiem, albo obroty zaczynają wzrastać

3. Gdy gwałtownie przyspieszam do 2000 obrotów działa w porządku, jednak powyżej przy 3-4-5 biegu obroty jakby zatrzymywały sie na chwilę.

2000-gaz-obroty stoją, po 1-2 sekundzie wzrastają, następnie 2500 obrotów-gaz-obroty stoją w miejscu, po 1-2 sekundzie wzrastają.


Podpiąłem interfejs ELM327 OBDII oraz uruchomiłem aplikację ScanMyOpel na telefonie. Aplikacja pokazała następujące błędy:

1. P0120-01 Throttle Position Sensor Voltage High
Throttle position sensor voltage is greater than 4.9 (Short circuit to voltage or circuit interruption). Above condition must be fulfilled for at least 0.2s. Replacement Value: Trouble code P0100 not present: The control unit calculates with a throttle valve angle resulting from the engine speed and the air mass. Trouble code P0100 present: The control unit calculates with a throttle valve of 4.2 *. Effect: Fuel tank ventilation valve control is locked. The fuel tank ventilation valve is actuated at a minimum level. All adaptations are locked. With trouble code P0100 recognised: The oxygen sensor control is locked.
2. P0130-02 O2 Sensor Circuit Voltage Low
Engine not in operating condition: Start Restart Deceleration fuel cut-off Full load Engine idling Coolant temperature is greater that 43*C or Engine running in load range Coolant temperature is greater thatn 40*C Oxygen sensor control limit lean was reached for 10 s. Fuel tank ventilation valve closed Following trouble codes not stored: P0443 Oxygen sensor heating actuated for 5.0s at 100%. After oxygen sensor heating period has elapsed, oxygen sensor voltage is less that 0.06V. (Short circuit to ground or circuit interruption) Above conditions must be fulfilled for at least 5.0s. Effect: The Oxygen sensor control and the fuel tank ventilation valve control are locked. The fuel tank ventilation valve is actuated at a minimum level.
3. P0325-04 Knock Sensor No Signal
Engine not in operating condition: Engine stationary Start Restart Coolant temperature is greater that 0*C. Mass air is greater that 0.19 g/stroke Knock sensor signal (average value) is greater that 4.61 V Above condition must be fulfilled for at least 2.0 s. Replacement Value: Mass air is greater that 0.19 g/stroke For safety reasons, the control unit retards the spark angle by 3.4 *CA per each half term of the crankshaft up to a maximum of 12 *CA. Mass air is less that 0.19 g/stroke. The control unit advances the crank angle by 0.375 *CA every 0.8s, until the original spark angle is attained. Effect: The knock control is locked.


Obserwowałem także parametry, które pokazywała aplikacja i zauważyłem, że sygnał czujnika położenia przepustnicy pokazuje cały czas 4,98V.

Moja diagnoza to czujnik do wymiany oraz przepustnica do przeczyszczenia.

Prosiłbym o wyrażenie opinii forumowiczów, którzy mają większą wiedzę na podobne tematy.
globusek14
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 16 10 2009
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

03 Wrz 2015, 12:38

Pojawił się jeszcze jeden problem, a mianowicie odpalenie silnika.

Po przekręceniu stacyjki muszę go 'piłować' z 4-5 sekund żeby odpalił. Jak jest ciepły pali na strzała, ale jak zimny to chwile to zajmuje.
globusek14
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 16 10 2009
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

03 Wrz 2015, 16:42

Sprawdź czy we wtyczce od czujnika położenia przepustnicy jest 5 V.
W niektórych silnikach można zamienić wtyczki od czujnika położenia przepustnicy i czujnika spalania stukowego.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

03 Wrz 2015, 16:43

Są 3 piny i między pin-masa 2,5V i w 2pin-masa również 2.5V.
globusek14
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 16 10 2009
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hamowanie awaryjnie na zakręcie
    Jak hamować awaryjnie na łuku? Prawidłowe pokonanie zakrętu wymaga od kierowcy oceny stanu nawierzchni, dobrania optymalnej prędkości oraz obrania odpowiedniego toru jazdy. Łuk jest niebezpiecznym miejscem hamowania awaryjnego, ...