Opel Vectra C FL 1.9CDTI 150 KM - opinie

08 Gru 2014, 20:51

Witam wszystkich, jestem świeżym posiadaczem Opla Vectry 1.9 120 km. Kilka tygodni po zakupie przyjechałem autem do Danii i tu zaczęły się problemy: Czasami coś śmierdziało,teraz zapaliła się kontrolka od ładowania, poźniej cała reszta pomarańczowych kontrolek. Następnie wszystko zgasło włącznie z tablicą zegarów ale auto jechało. Po wyłączeniu silnika i odczekaniu paru chwil i ponownym uruchomieniu auta wszystko wraca do normy ale po przejechaniu 10 km znów zapala się kontrolka ładowania. Bardzo proszę o podpowiedzi gdzie szukać przyczyny awarii ponieważ jestem w Danii i muszę jakoś wrócić na Święta,a naprawa niestety może tu być bardzo kosztowna!
Jaworek2
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Opel Vectra C 1.9CTDI

09 Gru 2014, 14:51

Może złapał błąd? Spróbuj na początek odłączyć akumulator na pół godziny. Może się zresetuje.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

09 Gru 2014, 16:46

Pewnie to alternator. Czy ma ktoś wiedzę na temat takich usterek? Musze jak najszybciej naprawić auto. Ładowanie pokazuje 13,5 w menu wew auta...
Jaworek2
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Opel Vectra C 1.9CTDI

10 Gru 2014, 09:14

Zacznij od kontroli klem i bolców aku, czy nie są luźne albo pośniedziałe. Potem sprawdz kabel minusowy z aku w miejscu, gdzie jest przykręcony do karoserii, czy nie ma tam rdzy i czy nie jest luźny.
Jaworek2 napisał(a):Ładowanie pokazuje 13,5 w menu wew auta..

A to napięcie jest z włączonymi jakimiś odbiornikami, czy wszystko powyłączane? 13,5V to taka naprawdę dolna granica dla ładowania z włączonymi świałami, dmuchawą, radiem. Prawidłowo to powinno być 13,9V, a z powyłączanymi tymi odbiornikami około 14,4V. Ale to 14,4 w używanych autach ciężko osiągnąć. Zazwyczaj jest to 14,1, 13,9V.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Gru 2014, 10:07

13,5V jest bez obciążenia, tak jak zapalę samochód. Zastanawiam się jeszcze nad sprzęgiełkiem na alternatorze bo ostatnio na zimnym silniku był jakiś dziwny hałas. Jak się rozgrzał hałas ucichł. Jestem w Danii i musze sam sobie z tym jakoś poradzić.Mam kolegę w Polsce który wyśle mi części i mam nadzieję że nie będzie to nic poważnego.Teraz ładuję akumulator,sprawdzę ile pokaże po naładowaniu.
Jaworek2
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Opel Vectra C 1.9CTDI

18 Sty 2015, 20:24

Styki pod zegarami masz luźne, albo jakieś zimne luty,
mam to samo w swoim, czasem podczas jazdy wystarczy otworzyć drzwi aby zaświeciła się kontrolka z otwartych drzwi, i zegary się włączają
tommim
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Opel Vectra C
Silnik: 1.9 CDTI 150 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

18 Sty 2015, 20:59

Dziękuję wszystkim za pomoc. Wina była w wentylatorze dmuchawy. Zacierało się łożysko. Auto już naprawione, wymieniony wentylator, regulator napięcia i mostek prostowniczy. Mam nadzieję że teraz trochę pojeździ :shock:
Jaworek2
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Opel Vectra C 1.9CTDI