Opel zafira 1.8 140KM stuki w rozrządzie

20 Mar 2012, 23:48

Witam wszystkich. Niedawno zauwarzyłem iż w moim samochodzie pojawiły sie dziwne stuki wydobywujące sie z jednego z kół pasowych rozrządu. zaznaczam, iż jest to samochód opel zafira b 1.8 140KM rozrząd z dwoma hydraulicznie sterowanymi kołami pasowymi, stukanie występuje tylko na gorącym silniku, i pojawia sie co kilkanaście sekund, bardzo prosze o pomoc
mechan12
Początkujący
 
Posty: 159
Prawo jazdy: 07 08 2012

21 Mar 2012, 20:49

Nie mam pojęcia na czym polega to hydrauliczne sterowanie kołami pasowymi,natomiast wiem jedno,ogólnie, stukające koła pasowe to bardzo niebezpieczny niedomóg,musisz je natychmiast wymienić!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

22 Mar 2012, 19:03

Te koła to drogie zabawki, chciałbym być pewny, skończyły mi sie juz pomysły co do tych stuków. sprawdziłem juz luzy zaworowe, ciśnienie oleju, przeczytałem nawet na innym forum, że trzeba odłączyć przewody od tych elektrozaworów sterujących tymi kolami, tak zrobiłem, ale oba koła zaczeły juz ciągle stukać, wiec to nie to, więc ostatecznie zamieniłem miejscami te zawory, ale dalelej stuka tylko jedno koło na wałku rozrządu od kolektora ssącego.
Może jakieś jeszcze inne propozycje??
mechan12
Początkujący
 
Posty: 159
Prawo jazdy: 07 08 2012

24 Mar 2012, 10:12

Czyli, jeśli stuka,to konstrukcja takiego koła musi nie być jednorodna,składa się z części gumowo -metalowej,musi tak być.Mojemu bratu w Renault Megane 1.5 dCi rozleciało się koło pasowe alternatora,szkoda gadać,miał fuksa,że ruszał z pod skrzyżowania ,gdyż pasek zaczęło wciągać w rozrząd!Tak ,to prawda,porządne koła pasowe nie są tanie,ale pamiętaj o tym,że gdy ci się rozleci,to masz po silniku!!!Chyba,że wina leży po stronie czegoś innego.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

25 Mar 2012, 14:04

źle mnie troche zrozumiałeś, ty opisujesz sytuację, gdy rozlatuje sie dwumasowe koło pasowe paska wieloklinowego (PK), a u mnie stuka koło wałka rozrządu tzw. Vanos :) a to wciągnięcie paska pk pod pokrywę rozrządu jest na prawde nie ciekawe, widziałem już tego typu przypadki w tych silnikach i to tylko przez samo zerwanie paska, są bardzo duże szkody... :(
mechan12
Początkujący
 
Posty: 159
Prawo jazdy: 07 08 2012

25 Mar 2012, 16:07

To jest zupełnie inna bajka:)Tutaj chodzi o hydrauliczny zmiennik faz rozrządu,jak on się nazywa w Oplu?! Vanos mnie kojarzy się z BMW,system będzie podobny.Pierwsze,jaki tam masz wlany olej,kiedy go wymieniałeś?!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne


25 Mar 2012, 16:21

Mechan,ja już tym razem zgłupiałem zupełnie,bo tylko tyle wiem,że te silniki weszły chyba w 2006r,ale nic to,o Zafirze wiem tylko ,że autko świetne,ale moja wiedza jest taka,że Opel zaleca sprawdzenie i regulację luzu zaworowego w przypadku Diesla co 60 tyś km,a w przypadku silników benzynowych, coś ok.już nie pamiętam,ale chyba grubo ponad 100 tyś km,z którego roku to auto i jaki ma przebieg?!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

25 Mar 2012, 22:15

Rok 2006, przebieg 120 tys nie jest to dosyć nowe auto, a luzy zaworowe były sprawdzane i regulowane, regulacja jest na popychaczach szklankowych, lecz już raz była regenerowana głowica, te silniki strasznie boją sie LPG, szybko wypalają sie gniazda zaworowe. Jutro bede wiedział co ostatecznie mu dolega:)
mechan12
Początkujący
 
Posty: 159
Prawo jazdy: 07 08 2012

26 Mar 2012, 08:41

No właśnie,z tą regulacją,tak mi się wydawało,że regulacja jest:) bo przy Valvetronicach,Vanosach ,multiairach itd.zapomnij o regulacjach.Tutaj niestety,trzeba zdjąć pokrywę zaworową i zobaczyć.Musisz mieć niezbyt dobrą tę instalkę LPG,na porządnej,stabilnej ,trzymającej parametry wtrysku, nie tak łatwo jest wypalić gniazda,najgorsze i najgroźniejsze jest zubożenie mieszanki(zbyt mało gazu),wtedy dochodzi do przegrzewania tych okolic i wypalania gniazd.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

26 Mar 2012, 17:57

Dodam, parametry regulacji
Silnik zimny
wydech 0,26-0,34mm
ssący 0,21-0,29mm


To jest najlepsze rozwiązanie, jeśli auto nie posiada LPG to poza regulacją nie robi się nic :!: przez całą żywotność silnika :!: np HONDA-pionier zmiennej fazy rozrządu, niestety obecnie poszła na łatwiznę i wpakowali tam zwykły wariator w stylu toyoty czy alfy :evil:
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Auto: citroen, chevrolet