03 Wrz 2023, 12:30
Moje auto caly czas jezdzi na 5W30. Skoro przejechales dopiero 30tys, to malo jeszcze wiesz. Start/ stop jest zawsze wylaczone. Problem w tym ze mozesz i co 2tys wymieniac olej a nic to nie da. 1. Dpf, gdy sie nie dopali, rozrzedza paliwem olej, to zwiekasza zuzycie tlokow i tulei cylindrow. 2. Lejace wtryski powoduja zwiekszona temperature w cylindrze co znow powoduje zwiekszone zuzycie tloku i tulei. Mozesz sobie wmawiac, ze tymi patentami twoje auto przejedzie pol miliona, ale tak nie bedzie. Troszke wydluzysz zycie. Tloki pekaja, a cylinder idzie w jajo. To jest info z brytyjski for internetowych, ale tez z polskich aso. Jak chcesz, odkrec korek olejowy przy zapalonym silniku, sprawdz czy dymi. Jak tak, to sprawdz cisnienie w cylindrach. Jak bedzie roznica 10% miedzy cisnieniami poszczegolnych cylindrow, masz silnik do wymiany. Ostatnio podjechal go mnie gosc z tym samym silnikiem, ale sedanem XE albo XF. Spytalem go jak tam, czy sie psuje, on mowi ze luz wszystko ok. Mial najechane 150tys. Otworzyl maske a silnik mocno drgal, powiedzial ze ma poduszki do wymiany, odkrecilismy korek i dymil. Tak, ze lipa. Drgania sa od nierownej pracy tlokow. Ja mam 14 barow na cylindrze nr 1, a na reszcie mam 20barow. Auto jezdzi normalnie, mozna powiedziec, ze nic sie nie dzieje. Ale one tak maja. W prwnym momencie staja i nie da sie odpalic, bo kompresja jest nie wystarczajaca. Zeby ten silnik dluzej podzialal, trzeba nowe auto wziac na serwis, wymienic wadliwy rozrzad, wypatroszyc dpf, i wymienic wtryski na nie oryginalne. I mysle, że ze 200tys dalo by sie zrobic. Powodzenia.