Discovery I
235/70-16: Wielkość opony fabrycznej.
205/80-16: Wielkość fabryczna w wielu innych krajach. ta sama wysokość jak 235/70-16.
255/65-16: ta sama wysokość jak fabryczna
225/75-16: niewiele wyższy niż fabryczna
245/70-16: niewiele wyższy i szerszy niż wielkość fabrycznej podobno, nie ma potrzeby liftu, zaledwie drobne przycięcie potrzebne tym oponom.
245/75-16: popularny rozmiar dla 2" liftu. Wymagają drobnego przycięcia na kole tylnym dobrze zderzak, i mogą też wymagać dostosowania na układzie kierowniczym. Weszły do mojego nieliftowanego, ale musiałem wyregulować ograniczniki skrętu, bo opony ocierały o wahacze (przypis tłumacza )
215/85-16: ta sama wysokość jak 245/75-16. ale węższy. wydają się być preferowani dla śniegu i błota.
265/70-16: mniej więcej taka wysokość jak 245/75-16, ale szersza. będą wymagać więcej przycięcie i regulacji na układzie kierowniczym wraz z wyższym odbijaczem nad tylna osią.
265/75-16: prawie 32" wysoki. To samo jak fabryczna NAS D90 opona. Będzie wymagać nawet więcej przycięcia.
235/85-16: ta sama wysokość jak 265/75-16 ale węższy. I wydaje się być najbardziej popularny rozmiar z 2" liftem.
255/85-16: mniej więcej 33" wysoka ... bardzo mało ludzi dopasowała jej wielkość. Dużo zarżnięcia dla tego jeden.
285/75-16: mniej więcej 33" też... ale bardzo bardzo szeroko.
Discovery Serii II
255/65-16: Wielkość opony fabrycznej.
255/70-16: Zaledwie trochę wyższy niż fabryczna.
265/75-16: Wyższy i szerszy niż fabryczna, możliwy by pasować bez liftu. drobne tarcie. Wygląda rzeczywisty zrównoważony z 2" liftem.
285/75-16: nawet wyższy niż 265/75-16, r wymaga trochę więcej liftu niż standardowe 2". Niektórzy dostosowali np. OME751 od serii Discovery I, i zmienili czujnik SLS w tyle by zrobić prawie 3 cale liftu. Mechanizm napędowe i shaft strenght stają się problemami.
255/85-16: trochę wyższy niż 285/75-15 ale węższy. Mechanizm napędowe i shaft strenght stają się problemami.
źródło:
http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=8&t=23834