Opony do freelandera potrzebna pomoc

01 Wrz 2010, 18:45

Witam!
Posiadam freelandera z 2005r standardowo powinny byc opony 215/65/r16
Teraz mam zalozone na alufelgi opony 205/55/r16 (małę;/ psuje strasznie wygląd i licznik oszukuje nieznacznie)

mam dostęp do opon 215/75/r16 Van firmy Matador

Moje pytanie brzmi następująco: czy jezeli założe wieksze opony to podczas skretu nie bedzą obcierały o nadkola???

prosił bym o rade czy mozna założyc wieksze oponki i czy nie bedzie to jakos negatywnie wpływalo

Pozdrawiam:)
:)
pawelek0203
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: brzostek

01 Wrz 2010, 19:21

witam ja mam założone 225 55 17 pirelli scorpion i nic nie ociera wiec chyba moga być przynajmniej takie Pozdrawiam
amik
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 170
Miejscowość: dolnoslaskie

01 Wrz 2010, 19:59

witaj.
Opony 215/75/16 zmienią przełożenie o 10%, możesz to szczególnie odczuć w zakresie wolnych obrotów, przy ruszaniu z obciążeniem, jeździe w błocie i.t.p. Wszędzie tam gdzie trzeba poruszać się bardzo wolno łatwo uszkodzić sprzęgło. Poza tym, opony te pozostawiają bardzo mało miejsca pod przednimi amortyzatorami w okolicach dolnego kielicha sprężyny. Nie zmieszczą się tam wtedy łańcuchy które są wymagane prawem w kilku krajach europejskich. Proponowałbym ci opony 215/70/16. Zmienią przełożenie o około 4%, podniosą samochód o 1 cm. Znalezłem takie na allegro, kosztowały około 300 zł za sztukę.
Eksplodowały mi 3 nowe Matadory w czasie jednego lata.
Pozdrawiam.
piotr R
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: WGM

02 Wrz 2010, 16:30

dzieki za odp. na moje pytanie:)
jednak kupie chyba nowe oponki takie jak mają byc w na 16" felgach na następny sezon:)
:)
pawelek0203
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: brzostek
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Honda silniki K20 / K24
    Cztery cylindry w układzie rzędowym. Pojemność: 2 do 2,4 litra. Zalety: relatywnie duża moc. Wyprodukowane przez Hondę motory K20 / K24 zasłynęły dzięki systemowi zmiennych faz rozrządu VTEC i do tej pory mają zwolenników ...
    Tuningowany Lexus LC 500 na SEMA Show w Las Vegas
    Wyścigowa wersja Lexusa LC 500 powstała na bazie prototypu. Auto zadebiutowało wczoraj na targach Specialty Equipment Market Association w Las Vegas. Ma nadwozie o zoptymalizowanej aerodynamice, sportowe zawieszenie, hamulce, ...