Opony Nissan Patrol GR Y60

08 Lut 2010, 23:38

Witam zamierzam zmienić opony w patrolu. Mam w tej chwili 31"x10,5x15 BFG AT. Chciałbym go podnieść na oponach i założyć 35"x12,5x15 BFG MT. Ale obawiam się że auto straci na mocy a od czasu do czasu ciągnie przyczepę. Auto główni ma służyć do jazdy w ternie.
Jurek_1966
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Pleszew

08 Lut 2010, 23:48

jaki silnik? jaki zawias? krótki czy długi? jakie przełożenia w mostach?
ogólnie jak do przyczepy to zapomnij o 35 :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

09 Lut 2010, 00:03

silnik 2,8 fabryczny mosty i reduktor fabryczne podniesiony na dystansach 2" Auto krótkie.
Jurek_1966
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Pleszew

09 Lut 2010, 01:45

jeśli bardzo chcesz auto postawić na 35 to zawieszenie do wymiany min +3 cale (polecę si Dobinsons, mają świetne zawieszenia, genialnie się krzyżują) do tego obniżenie skrzyni begów, tuleje mimośrodowe do wysokiego liftu, obniżenie punktu mocowania tylnego panharda, wydłużenie przedniego panharda, wydłużenie drążka kierowniczego, wydłużenie przewodów hamulcowych, zmiana naciągu sprężyny korektora hamowania (bądź przesunięcie korektora) super by było jeszcze dorzucić regulowane wahacze z tyłu ale to już niekoniecznie, do tego podcięcie nadkoli i najlepiej przełożenia 5,25 ale na standardzie też da się jeździć jak silnik zdrowy i za wiele koników nie uciekło
ogólnie koszt bez opon to jakieś 5 tysi, lekko licząc,
wersja loł buddget, +2 cale na zawieszeniu ( sprężyny, amortyzatory, nie podkładki bo one niestety nie robią), do tego lift budy o 1 cal ( lift przy którym nie musimy niec przerabiać, najwyżej podpiłować delikatnie bude przy dźwigni reduktora bądź wygiąć dźwignie) + przewody hamulcowe + tuleje mimośrodowe +zmiana panhardów i drążka... zaoszczędzisz może tysiąc

najlepsza opcja do patrola to koła 33 cale z agresywnym bierznikiem w teren i jakieś AT na drogę +30mm na sprężynie +amortyzatory (OME, TJM) +25mm na budzie wtedy nic nie przerabiamy( nie wspominając o dźwigni reduktora)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

09 Lut 2010, 09:28

ja bym zapodał +2" Dobinson's i kupił 33" opony z bieżnikiem simexopodobnym.
wersja najtańsza i najbardziej optymalna.
do przyczepy 31" AT, w teren 33" simex - ideał :mrgreen:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

15 Lut 2010, 17:36

Dziękuję za informację przepraszam ,że odpisuję tak późno niestety mnie nie było :cry:

Mam jeszcze jedno pytanie jakie kupić opony 33"x10,5x15 czy 33"x12,5x15 myślę o BF MT mam felgi 7J15" Pozdrawiam Jurek_1966 :wink:
Jurek_1966
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Pleszew

15 Lut 2010, 17:48

w teori lepsze będą 10,5 ale tak na prawde w tak ciężkim aucie nie będzie różnicy przy BFG jak simex to 10,5
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

16 Lut 2010, 00:42

Dzięki za informację.Czy 33"x 10.5x15 założę bez problemu na felgę J715.
Jurek_1966
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Pleszew

16 Lut 2010, 02:09

tak
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

16 Lut 2010, 09:14

ale na tak wąskiej oponie, ptarol będzie wyglądał jakby stał na żyletkach :mrgreen:
sprzedaj swoje felgi, kup inne o szerokości 8-8,5 cala i kup opony 33/12,5.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

16 Lut 2010, 16:36

d..a tam po co ci do 12 felga 8,5, standardowa felga nissanowska pasi jak ulał, a na 10,5 wcale jak na żyletach nie wygląda :mrgreen: a ty pędzisz kolege w wir wydatków :mrgreen: BTW na10,5 mniej spali :mrgreen: tak z 0,25l na100 ale zawsze :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

16 Lut 2010, 18:14

i na pewno wydłuży żywotnośc głowicy :mrgreen:
Niech moc i moment obrotowy będą z Wami
croochy
Początkujący
 
Posty: 223
Miejscowość: Lublin/Cyców

16 Lut 2010, 18:36

croochy napisał(a):i na pewno wydłuży żywotnośc głowicy :mrgreen:
to w głównej mierze zależy od ciężaru sandałów i intensywności amoku :mrgreen: :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

16 Lut 2010, 20:59

kto by się spodziewał takich powiązań :mrgreen:
Niech moc i moment obrotowy będą z Wami
croochy
Początkujący
 
Posty: 223
Miejscowość: Lublin/Cyców