Opony typ mt do suwa?

10 Lis 2010, 23:42

Witam mam pytanie czy opony typ mt rozmiar 225 lub 235 nie zaszkodzą do santa fe ,jazda spokojna bez szaleństw ale jadąc na ryby nieraz na wranglerach nie dawałem rady w błocie dosłownie po kostki i małą górkę?
jurek62
Początkujący
 
Posty: 141
Miejscowość: warszawa ząbki

12 Lis 2010, 22:36

jakie opony ( typ bieżnika) podaj swoje preferencje, coś wymyślimy ;) aczkolwiek jeśli jeździsz po asfalcie prędzej oponki typu AT :wink:

KUMHO AT model KL-78 na przykład mogły by być dobrym wyborem ;) o ile już nei za bardzo terenowym
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

12 Lis 2010, 22:51

Będą to opony tylko do wyjazdów na ryby na stalowych felgach,przydał by się protektor bo moc jest ale nawet w małym błotku staję.Jednak nie chcę szaleć i popsuć autka.

[ Dodano: 12 Listopad 2010, 21:57 ]
Oczywiście w miarę niedrogie [nie jestem szejkiem]i nie mam zamiaru na nich jeździć codziennie.Myślałem o nalewkach ale nie wiem czy to dobry pomysł? Za wszystkie rady wielkie dzięki i pozdrawiam 4x4.
jurek62
Początkujący
 
Posty: 141
Miejscowość: warszawa ząbki

12 Lis 2010, 23:22

nalewki są ciężkie, i zwykle większe niż to co producent podaje,
jeśli już bardzo chcesz coś z bieżnikiem MT to szukaj bardziej delikatnych MTków,
ta opona będzie głośna, mocno ograniczy twoje przyśpieszenie, wydłuży drogę hamowania, wszystko zależy też od rozmiaru jaki chcesz założyć, nie wszystkie rozmiary w takich bieżnikach są dostępne :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

13 Lis 2010, 10:00

Witam myślałem o nalewkach z Kietrza 235 /70/16 mt po 280 za sztukę ,używkach bfgodrich mud terrajn t/a z Olsztyna 1400 za komplet albo Kumho KL-71 MT 235/85/16 nowe ale najdroższe.
jurek62
Początkujący
 
Posty: 141
Miejscowość: warszawa ząbki

13 Lis 2010, 10:35

235x85x16 to są 32 cale raczej ci się w nadkolu nie zmieści :wink:
jeśli coś to już 31 ale pewien nie jestem,
http://opony-4x4.pl/


z MTkami trzeba pamiętać o jednym, na asfalcie prowadzą się o wiele gorzej niż zwykłe opony, nie hamują (majestatycznie spowalniają :mrgreen: )
kumho jest lepszą oponą od BFG (cichsza, lepiej się czyści, kulturalniej pracuje na asfalcie) niestety znika też o wiele szybciej od BFG,
z nalewkami jest ten problem że kupujesz oponę, która jest z miękkiej mieszanki, ale nalana bardzo grubo, przez co nie pracuje tak jak dobra guma, z drugiej strony może być problem z wyważeniem :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Luxury Sedans, Midsized - Audi A6
    Czasopismo "Consumer Reports" ogłosiło Audi A6 najlepszym samochodem w kategorii luksusowych sedanów średniej wielkości - "Luxury Sedans, Midsized". Redakcja magazynu oceniała właściwości jezdne, jakość wnętrza, zużycie ...

13 Lis 2010, 11:59

Kupiłem santa z oponami 235/80/16 wrangler wszystko pasi nic nie ociera.

[ Dodano: 13 Listopad 2010, 11:03 ]
Na rybki jeżdżę z przyczepą niewiadów prędkość na trasie około 70/80 km/h wogule nie szaleję po drogach, im więcej człowiek wie tym trudniej wybrać oponki.
jurek62
Początkujący
 
Posty: 141
Miejscowość: warszawa ząbki

13 Lis 2010, 14:23

mając takie autko szukał bym nowych kumho, czy AT czy MT to już zależy od ciebie ;)
wiem że troche droższe ale też o wiele lepsze :wink:
rozmiar
max 255x75x16
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

13 Lis 2010, 15:40

Dzięki za podpowiedź mając całoroczne poszukam mt ale myślę że 235 wystarczy.
jurek62
Początkujący
 
Posty: 141
Miejscowość: warszawa ząbki

15 Lis 2010, 13:12

Albo zainwestuj sobie we Wranglery MT/Ry albo jak pocieszny pisze Kumho :grin:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

15 Lis 2010, 23:49

A gdyby przyszł wybierać między BFGoodrich MT KM2 a Kumho KL71 to co byście wybrali? Chodzi mi o wszystkie za i przeciw.
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

16 Lis 2010, 00:02

KLki
BFG ma jedynie dwie wyższości nad KLkami, wolniej się zużywa, i bardziej trzyma rozmiar :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

16 Lis 2010, 00:11

A jakie są zalety KLek z którymi KM2 sobie nie radzą?
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

16 Lis 2010, 00:17

cichsze, lepiej prowadzą się w zasadzie w każdych warunkach,
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

16 Lis 2010, 00:21

Dla mnie MTki BFG to była legenda offroadu a tu się okazuje, że jakieś kunho skopało im tyłek. Będę musiał przeweryfikować swoje poglądy na ten temat :wink:
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995