Opony wielosezonowe 205/55/16

15 Kwi 2020, 21:58

Witam, stoję przed zakupem opon całorocznych, budżet do 950 zł za komplet. Auto Ford Mondeo MK3 kombi 2006, 2.0 benzyna. Najpopularniejsze to Dębica NAVIGATOR 2 oraz Kleber QUADRAXER 2. Warto się na któryś model zdecydować czy polecacie coś innego?
beeste
Nowicjusz
 
Posty: 3

15 Kwi 2020, 23:41

Pytanie czy chcesz bieżnik bardziej zimowy czy letni? Jeździsz w góry? Z tańszych opon najlepsze opinie ma Nexen, jest to opona praktycznie zimowa z twardszą mieszanką niż zimowe. Navigatory mają gorsze opinie i jest to bieżnik bardziej zimowy. Jest jeszcze Barum Quartaris 5, sle jest to nowa opona i trudno cokolwiek powiedzieć. W Twojej cenie ciekawą opcją jest Fulda... Dość dobra też na śniegu, lub Firestone, ale tutaj bieżnik jest bardziej letni plus lamele na śnieg.

Ja dziś kupiłem Uniroyal Allseason expert 2, z dość agresywnym bieżnikiem na śnieg i oczywiście liczę na świetną przyczepność na mokrym z czego Uniroyal słynie, ale 50zł musiałbys dopłacić, 1000zł za komplet :)
Eskimos91
Początkujący
 
Posty: 66
Auto: Fiat

16 Kwi 2020, 07:56

W góry nie jeżdżę zimą. Głównie jeżdżę po wielkopolsce, więc najczęściej deszcz i sucha nawierzchnia.
beeste
Nowicjusz
 
Posty: 3

16 Kwi 2020, 09:57

Zwróciłem uwagę właśnie na Nexen NBLUE 4 SEASON i te, o których wspomniałeś Uniroyal ALL SEASON EXPERT 2. Dębicę raczej już odrzuciłem, więc mam dylemat między Kleber, Nexen, Uniroyal :?
beeste
Nowicjusz
 
Posty: 3

16 Kwi 2020, 10:56

Nexen to prawie zimówka... Z tymi że twardsza na wysokie temperatury. Dużo osób chwali Nexeny i kupisz 209 zł za sztukę. Kleber ma już mniej zimowy bieżnik... Lepiej sprawdzą się na suchym i mokrym, gorzej na śniegu i są trochę droższe.
Eskimos91
Początkujący
 
Posty: 66
Auto: Fiat

19 Kwi 2020, 12:03

Tutaj masz w temacie opis i zdjęcia jak się jechało na Nexen-ach po górach. Byłem tam też parę dni później na innych oponach.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Kwi 2020, 13:52

Gdzieś tu wrzucałem test wielosezonówek z rozbiciem na konkretne warunki pogodowe. Jak znajdę to wrzucę jeszcze raz.
Mam.
test-nowych-opon-calorocznych-vt98034.htm
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

19 Kwi 2020, 16:23

Z tymi testami dajmy sobie spokój. Było już o tym na forum. I te śmieszne testy są do niczego. Na jakim samochodzie te testy były robione? Jaki był stan układu hamulcowego, kierowniczego, zawieszenia tego samochodu? Jaka była temp. zewnętrzna podczas tych testów? Jak były rozgrzane opony? Kim był kierowca - jakiś zawodowy, jakiś z Formuły 1, czy zwykły Kowalski?Podobnych pytań może być jeszcze wiele i na wiele z nich nie ma żadnej wzmianki w testach.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Kwi 2020, 17:46

Albercik, testy to najbardziej wiarygodne źródło i to mimo tych paru przekrętów.
Zwykły użytkownik nie ma szans na rzetelne porównanie opon.
A ludzie w większości chwalą nawet najgorsze badziewie, na zasadzie-"każda pliszka swój ogonek chwali".
Najwięcej testują Niemcy i trzeba na to brać poprawkę :lol:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

21 Kwi 2020, 17:09

yeti65 napisał(a):Najwięcej testują Niemcy i trzeba na to brać poprawkę
Zgadza się ale ciężko się na nich opierać. Nie znalazłem jeszcze rzetelnego testu w którym firma brałaby 10 różnych kompletów opon w tym samym rozmiarze i testowała na jednym i tym samym samochodzie. Wtedy by to miało jakiś sens inaczej to mydlenie oczu.

Do tego jeszcze przed takim testem na każdych oponach powinno się przejechać np. 200-300km :) kto to zrobi?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10105
Zdjęcia: 35

21 Kwi 2020, 19:55

Rokiko napisał(a):Nie znalazłem jeszcze rzetelnego testu w którym firma brałaby 10 różnych kompletów opon w tym samym rozmiarze i testowała na jednym i tym samym samochodzie. Wtedy by to miało jakiś sens inaczej to mydlenie oczu.

Jak sobie wyobrażasz przeprowadzenie takiego testu na jednym samochodzie :?: :shock: Opony testowane są na jednym modelu auta i dla porównania opon jest to wystarczające. Wyniki też są uśrednione, wykonuje się kilka prób dla jednego badania i bierze średni wynik.
Przekręty były, podstawiano specjalnie spreparowane opony(Continental), ale do rzetelności samych prób uwag nie było.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

25 Kwi 2020, 16:26

yeti65 napisał(a):Albercik, testy to najbardziej wiarygodne źródło i to mimo tych paru przekrętów.

No właśnie, że te testy nijak mają się z rzeczywistością...Tak jak pisałem - wprowadzają tylko w błąd. W każdym samochodzie inaczej pracuje układ hamulcowy, kierowniczy, zawieszenie i wiele innych podzespołów. Żeby testy były wiarygodne, to musiały by być one przeprowadzane na samochodach, w których chcemy zakładać dane opony. Czyli najpierw zakładamy opony, robimy testy i dopiero wiemy jakie te opony mają parametry na naszym samochodzie. Założysz te same opony w dwóch różnych samochodach, i w obu wyniki tych samych testów będą inne. A już na pewno inne od tych, które są przeprowadzane na torach. Odważę się nawet powiedzieć, że robiąc trzy testy tych samych opon założonych na tym samym samochodzie, na tej samej drodze, tylko np. 500 metrów dalej, to wyniki będą różne.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

25 Kwi 2020, 16:48

To co proponujesz w zamian :?: Rzut monetą :?:
Każdy(w miarę zorientowany) wie, że opony zachowują się różnie nie tylko ze względu na nawierzchnię, ale i na temperaturę-jedne będą lepsze(nieznacznie) przy 15 stopniach, a inne(równie nieznacznie) przy 20.
Nie twierdzę, że te wyniki są w 100% obiektywne, ale to najlepsze narzędzie jakie mamy. Bo przecież opinie użytkowników to jeszcze większa zgaduj-zgadula.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

04 Maj 2020, 18:40

yeti65 napisał(a):Wyniki też są uśrednione, wykonuje się kilka prób dla jednego badania i bierze średni wynik.
:) wygląda to tak, że przy powtórnym teście np. TOP 10 by się całkowicie przemieszało jeżeli chodzi o pozycje. Można tu podać w rankingu hałas na zewnątrz, opory toczenia ale drogi hamowania już nie bo samochody mają różną wagę itd.

yeti65 napisał(a):Jak sobie wyobrażasz przeprowadzenie takiego testu na jednym samochodzie
A co w tym trudnego? Przynajmniej mamy miarodajne (prawdziwe) wyniki dla jednego rozmiaru opon na jednym samochodzie (podajemy oczywiście przy wynikach jego model). Możemy sprawdzić przyczepność, granicę uślizgu, drogę hamowania i dużo innych parametrów.

Oczywiście najlepszą opcją by było stworzenie urządzenia które testowało by opony. Takie na które można by było założyć różne szerokości felg a co za tym idzie opon i symulować ciężar samochodu :)
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10105
Zdjęcia: 35

09 Cze 2020, 18:11

Witam podepnę się pod temat, ja również jestem na zakupie opon, jako że letnich nie mam, a zimówki liche to przeszło przez myśl by kupić może wielosezonowe. Z tym że poruszam się po dość górzystym terenie gdzie potrafi w zimie mocno sypnąć, czy taka opona nadaje sie na takie warunki? jaki model polecacie, rozmiar taki jak w tytule 205/55/16.
balans
Nowicjusz
 
Posty: 30
Zdjęcia: 2
Auto: nie mam