Opony zimowe z powyciąganymi kolcami

16 Paź 2024, 17:18

Cześć, nie wiem czy jest taki temat, dlatego zakładam nowy i bardzo proszę o pomoc.
Kupiłam opony BRIDGESTONE 195/55R16 91T Noranza 001 XL
Nie ukrywam nie znam się i sugerowałam się opisem i informacją, że wyższa klasa i nowe opony. W opisie wszystko pięknie i nie było informacji o tym, że są to opony z powyciąganymi kolcami, że w ogóle są to opony, które mają kolce. Gdy przyszły okazało się, że są to nowe opony bez kolców.
Dlatego chciałabym się zapytać czy takie opony nadają się do jazdy, czy mogą być zagrożeniem w okresie zimowym na drodze i w ogóle się nie nadają do jazdy?
Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź :)
xmiskux
Obserwowany

16 Paź 2024, 18:19

Swoje auta kupuję w Szwecji. Miałem ich tu kilka przywiezionych z oponami z kolcami. Najczęściej były to NOKIAN-y Hakkapeliitta z różnych generacji ale miałem też Hankook. Zawsze wyciągałem kolce śrubokrętem i opony były "do jazdy" i to zgodnie z przepisami w PL. O ile na Nokianach dało się od biedy jeździć ,to Hankook był tragiczny. Znajomy wjechał na nich w słupek -murek od własnej bramy. Chodzi o to, o czym nie każdy wie ,iż opony zimowe z kolcami i opony zimowe zwykłe , SĄ ZROBIONE Z ZUPEŁNIE INNEJ MIESZANKI. Na śniegu ok ale na deszczu ,to chłopie są łyżwy !! Jeśli miałbym w PL zimą wybierać ,to tylko normalne zimówki. Na "pokolcowych" będzie loteria. Temat przerobiony na kilku autach i kompletach opon więc możesz mi zaufać.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

16 Paź 2024, 19:13

Opony z kolcami, nawet powyciąganymi, to tzw. opony skandynawskie, na ekstremalne warunki zimowe. Na śniegu, lodzie i przy dużych mrozach to świetne opony.