Optymalne spalanie w TDDi 2.0

09 Cze 2014, 09:31

Witam serdecznie,
Nie chcę zawracać głowy detalami, ale od lat nurtuje mnie jedno zagadnienie, mianowicie jak to w końcu jest ze spalaniem w silnikach z turbiną, posiadam Mondka z roku 2001 z silnikiem 2.0 TDDi i przełożenie na 5 biegu jest trochę niekomfortowe, przy 100 kmh turbina zaczyna "ssać" (2 tys. obr.) i chciałbym poznać w miarę trafną opinię na temat spalania w tych granicach - EKONOMICZNIEJ JECHAĆ 90 KMH PRZY OBROTACH 1800 BEZ "POMPOWANIA TURBINY" CZY 100 KMH KIEDY OBROTY WYNOSZĄ TROCHĘ PONAD 2 TYS. I TURBINA ZACZYNA PRACOWAĆ? niestety przełożenie jest o tyle kiczowate że albo jadę 90 albo trochę ponad 100 bo pomiędzy tymi predkościami turbina szaleje i co chwilę nabija ciśnienie i przestaje.
krzyk4m
Nowicjusz
 
Posty: 2