Orientacyjna cena usługi w serwisie

19 Paź 2019, 16:04

Hej :)

Nie jestem zbytnio obeznany w temacie, a w internecie można znaleźć naprawdę rozbieżne wyniki. Chciałem zapytać, jaka może być orientacyjna cena poniższych usług w warsztacie wraz z częściami (w woj. Śląskim dla ścisłości):
- wymiana uszczelki pod głowicą (nie wiem, jakie tam dodatkowe rzeczy się wykonuje oprócz wymiany samej uszczelki i płynów przy okazji)
- wymiana panewek
- naprawa nieodbijającego tłoczka hamulcowego w przednim hamulcu.

Rozrząd ma może z 10 tysięcy, więc bym zostawił go w spokoju.
Omawiany samochód to Peugeot 207 z 2006 roku. 1.4 benzyna, 88KM, kod silnika KFU(ET3J4),

Klocki i tarcze już jestem sobie w stanie sam wymienić. Zrobię to na wiosnę, bo akurat o ich stan jestem spokojny. Podobnie amortyzatory mogę wymienić na własną rękę.
Jeśli ktoś stwierdzi, że lepiej kupić nowe auto, to od razu mówię, że nie chcę innego ;)
Login
Obserwowany
 
Posty: 2

19 Paź 2019, 16:15

Ceny są rozbierzne bo są różne techniki napraw, jeden zrobi to porządnie a drugi po taniości. Koszt też jest uzależniony od użytych części. Dlaczego chcesz wymieniać panewki?
Szanowany się mechanik nie pozwoli zostawić starego rozrządu
Jeżeli ma to być zrobione dobrze to koszt może zbliżyć się do wartości auta.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16516
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Paź 2019, 19:04

Nie wiem ile w tym prawdy, ale niektórzy twierdzą, że dobrze wymienić panewki co 70-100tyś. km. Mój ma już ponad 200000. Dlatego już chciałbym to zrobić przy jednej robocie. Wszystko z nimi w porządku ogólnie.
Co do rozrządu - wymieniałem go w zeszłym roku i zrobiłem od tego momentu może z 10 tysięcy, więc bez sensu wkładać nowy. Wiem, że powinno się za każdym razem, ale tutaj nie widzę sensu po prostu :P
Wiem, że samochód nie jest zbyt wiele warty i domyślam się, że koszta mogą zrównać się z ceną nowego, ale jestem do niego po prostu przywiązany ;)
Login
Obserwowany
 
Posty: 2

19 Paź 2019, 19:44

Chodzi o to że wielu mechaników jak usłyszą '' panie to prawie nowy rozrząd rok temu zmieniałem i mnie go zostaw'' to nie będą chcieli współpracować. Koszta MNIEJ WIĘCEJ
Uszczelka pod głowicą, koszt ok 1500-2000 + koszt rozrządu
Panewki ok 500 + olej i filtr
Hamulec zależy co jest popsute, jak tylko regeneracja to ok 200 zł
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16516
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Paź 2019, 11:08

Jeżeli szukasz oszczędności, to nie tędy droga.
Login napisał(a):Co do rozrządu - wymieniałem go w zeszłym roku i zrobiłem od tego momentu może z 10 tysięcy, więc bez sensu wkładać nowy. Wiem, że powinno się za każdym razem, ale tutaj nie widzę sensu po prostu

Kao napisał(a):Szanowany się mechanik nie pozwoli zostawić starego rozrządu

Dokładnie - nie jest ważne, kiedy był robiony rozrząd - za każdym razem, jak pasek zostaje zdemontowany, to trzeba założyć nowy. Tutaj można zostawić resztę, ale sam pasek musi być nowy. Nawet jakby był założony wczoraj.
To tak samo ja z wymianą uszczelko pod głowicą - za każdym razem jak się zdemontuje głowicę to trzeba zrobić jej palnowanie.
Co do panewek - można je zweryfikować p[o zdjęciu miski olejowej - nie od razu wymieniać. Jak nie ma potrzeby to nie po co wyieniać? Są oczywiście silniki, w których te panewki trzeba kontrolować i wymieniać, ale są to silniki Diesla. Zresztą przy każdej wymianie oleju, każdy szanujący się mechanik rzuca okiem na panewki.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Paź 2019, 11:14

MotoAlbercik napisał(a):Zresztą przy każdej wymianie oleju, każdy szanujący się mechanik rzuca okiem na panewki.

Tzn.że jeszcze nie spotkałem szanującego się mechanika... dobre :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opony mają moc – ratują życie, tylko daj im szansę
    Dawno, dawno temu wszyscy jeździli na jednych oponach i marzyli o Fiacie 125p. Rzeczywiście, historycznie opony na cały rok towarzyszyły motoryzacji przez wiele dziesięcioleci. Z czasem jednak, zwłaszcza od lat 80’, ...
    [B] C3 I 1,4 / Punto II 1,2 / Colt V 1,3 / Ibiza II 1,4
    Podstawowe kryteria zestawienia: - hatchback segmentu B - silnik benzynowy o mocy ok. 80KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2002r. Wytypowane modele do zestawienia: - Citroen C3 I 1,4 - 75KM - Fiat Punto ...

20 Paź 2019, 12:30

Ja uważam się za szanujacego się ale nigdy tak sam z siebie miski nie zdejmowałem aby zobaczyć panewki :wink: więcej, nawet w swoich autach ich nie kontroluje :wink:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16516
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Paź 2019, 17:10

No ja akurat miskę zrzucam. Nawet nie macie pojęcia, co możecie znaleźć na jej dnie...A jak myślicie, że cały syf z miski spływa z olejem przez korek, to się możecie czasem zdziwić. I to bardzo...
Warto tą miskę co jakiś czas zrzucić, a w szczególności w Dieslach, żeby zerknąć właśnie na panewki. Roboty dużo nie ma, a koszt znikomy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Paź 2019, 18:04

To nie wiem w czym Ty miskę zrzucasz że roboty dużo nie ma, ja po autach które robię widzę że jednak jest dużo i jakbym klientowi powiedział że kontrolnie chce miskę zrzucić to by mnie wysmiał chyba. W większości wyjąć miskę nie jest tak prosto, zawsze coś przeszkadza.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16516
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Paź 2019, 19:45

MotoAlbercik powiem Ci że pierwszy raz o takim czymś słyszę tym bardziej że obracam się wśród motoświrów gdzie często jeden wyjazd = się wymiana oleju i żeby zwalać miskę ??? :shock:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Paź 2019, 10:11

Nie nooo. Nie za każdym razem. Ale co druga wymiana oleju, to byłoby wskazane, żeby zerknąć na panewki.
Wiadomo, że jak jeden wyjazd - wymiana oleju, to nie będzie ktoś za każdym razem misko zrzucał.
A tak na marginesie, jak mamy być szczerzy, to powiem ci, dlaczego mechanicy tego nie robią - czas i pieniądze. Zdjęcie miski, wypłukanie jej, zerknięcie na panewki, trochę trwa. Choćby pół godziny. A ile może kosztować? Za ten czas można już zrobić np. wymianę klocków hamulcowych czy coś innego za lepszą kasę...Czyż nie? Prawda jest taka, że prawie żadnemu mechanikowi nie opłaca się robić rzeczy, które zajmują czas a kasy z tego prawie nie ma.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

21 Paź 2019, 10:52

MotoAlbercik napisał(a):Nie za każdym razem. Ale co druga wymiana oleju, to byłoby wskazane,
Czyli w moim przypadku 2 razy w roku.... Dla mnie bezsens. Co do pracy mechanika to przecież to oczywiste że chciałby za to kasę w końcu po to ma warsztat a nie dla hobby. A uwierz ze w pół godziny miski nie zdejmiesz a gdzie jeszcze ja wyczyścić i sprawdzić panewki, zleci 2 godzinki jak drut i trzeba by za to policzyć prawie 200 zł + uszczelka żaden mechanik takiej pracy za free nie zrobi i też nie wielu klientów wyrzuci tak se 200 zł
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16516
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Paź 2019, 14:42

Kao napisał(a):Czyli w moim przypadku 2 razy w roku....

W moim 4razy i tylko w jednym aucie a z resztą... :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

27 Paź 2019, 22:14

Panowie - powiem tak - jak się dba o autko to się ma takie jakie się ma...
Wielu rzeczy można nie sprawdzać...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000