Z taśmy produkcyjnej w nowej fabryce Audi w San José Chiapa, zjechało ośmiomilionowe Audi z napędem na cztery koła quattro. Technika ta zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa oraz ogromną radość z prowadzenia samochodu, również po śniegu czy po lodzie. Jubileuszowym, ośmiomilionowym Audi z napędem quattro, jest granatowo-czerwone Q5 2.0 TFSI quattro. Technika quattro zadebiutowała w roku 1980, a dziś jest dostępna w ponad 100 wersjach modelowych. W Audi Q7, Audi A4 allroad quattro, Audi A6 allroad quattro, Audi A8, Audi R8 oraz we wszystkich modelach typu S i RS, napęd na cztery koła quattro należy do wyposażenia seryjnego, a we wszystkich pozostałych seriach modelowych dostępny jest na życzenie. W roku 2015, 44 procent wszystkich klientów Audi na całym świecie wybrało model z napędem na cztery koła quattro. Na czele tej listy znajduje się Audi Q5, którego jak dotąd wyprodukowano w ilości prawie 262 000 egzemplarzy. Modele z napędem na cztery koła quattro szczególnie dobrze sprzedają się w USA, w Kanadzie, w Rosji i na rynkach bliskowschodnich. W Niemczech, sprzedaż modeli z napędem quattro osiągnęła poziom 122 048 egzemplarzy. W Polsce 62 procent wszystkich sprzedanych w 2016 roku samochodów Audi wyposażone było w napęd quattro.
Audi oferuje różne wersje napędu na cztery koła quattro, każda dopasowana do konkretnego modelu. W gamie samochodów kompaktowych z silnikiem montowanym poprzecznie, sterowane elektronicznie, hydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe, montowane jest na tylnej osi. W sportowych modelach R8 z silnikiem montowanym centralnie, sprzęgło wielopłytkowe umieszczone jest na osi przedniej. W zależności od bieżącej sytuacji drogowej, te aktywne systemy dystrybuują moment obrotowy zmiennie na obie osi.
Samoblokujący, międzyosiowy mechanizm różnicowy stosowany w wielu modelach Audi z silnikiem montowanym wzdłużnie z przodu, to czysto mechaniczna przekładnia planetarna. W standardowym trybie jazdy rozdziela ona moment obrotowy na oś przednią i tylną w stosunku 40:60.
Sportowy mechanizm różnicowy montowany na tylnej osi, dostępny jest dla niektórych wersji z najbardziej zaawansowanymi i największymi silnikami. Mechanizm ten aktywnie dystrybuuje moment obrotowy pomiędzy tylnymi kołami za pomocą dwóch zachodzących na siebie zespołów, z których każdy wyposażony został w elektrohydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe. W sytuacjach ekstremalnych, prawie cały moment obrotowy dociera do jednego koła – system wciska auto w zakręt, eliminując w ten sposób zjawisko podsterowności.
Jak przygotować się do zakupu używanego Volvo? Porady i wskazówki Zakup używanego Volvo, podobnie jak każdego innego samochodu, wymaga odpowiedniego przygotowania, aby uniknąć potencjalnych problemów. Jakie cechy wyróżniają używane samochody Volvo? Czy możliwe jest kupno auta ...
Lexus LS - limuzyna dla Prezesa Limuzyny pełnią nie tylko funkcję reprezentatywną. Z jednej strony są to samochody naszpikowane najnowszą technologią i rozwiązaniami inżynieryjnymi, z drugiej – najlepsze modele oferują coś więcej, niż tylko technikę. ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki AUDI. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne AUDI
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.