Adam1212 napisał(a): MTU niby sprzedała dług firmie windykacyjnej na co tez nie mam żadnego dowodu a ta firma jakimiś spiesznymi telefonami i smsami chce pieniędzy za każdym razem podając inny powód nie skuteczności rezygnacji.Z firmy windykacyjnej nie dostałem żadnego pisma ale codziennie dzwonią i chcą zapłaty.Powodem nie skuteczności według nich jest to ze nie dotarło to pismo, potem jak im udowodniłem ze pismo dotarło, to twierdzili ze to z powodu braku pieczątki, jak zażądałem podstawy prawnej gdzie jest napisane ze ma być pieczątka to stwierdzili ze pismo przyszło po czasie.Nie mam od nich nic na piśmie i nie są wstanie udowodnić ze cokolwiek wysłali tylko ich zapewnienia telefoniczne ze wysłali listem zwykłym.
Odnośnie postępowania z firmą windykacyjną. Firma ta ma za zadanie odzyskać pieniądze, dla niej mało istotne jest to, czy opłata jest naliczona słusznie, czy też nie. Tutaj są dwie kwestie:
a)dług został tylko przekazany firmie windykacyjnej - dla Ciebie to lepiej, bo w rozmowach telefonicznych możesz ściemniać, że właśnie wyjaśniasz sprawę z MTU. Tym samym dezorientujesz windykatora.
b)dług został sprzedany, zatem MTU swoje pieniądze dostała i dla nich sprawa jest zamknięta. Za to Intrum będzie mocno naciskać. I tu uwaga, bo to, że windykator twierdzi, że dług został sprzedany nie musi być prawdą. Jest to zwykła zagrywka psychologiczna.
Rzecznik Ubezpieczonych, dalej sprawa sądowa. Można wiedzieć na ile dni przed ustawowym końcem, wysłałeś list do MTU? Gdy rezygnowałem z ubezpieczenia w
PZU, wiem, że agent ubezpieczeniowy doradzał zrobić to na dzień przed końcem, oraz koniecznie pobrać oświadczenie z PZU w którym ubezpieczyciel potwierdza rozwiązanie umowy. Sam agent mówił, że wysyłanie pocztą jest bardzo ryzykowne (oczywiście, czasami nie ma innej możliwości, szczególnie w przypadku ubezpieczycieli direct).
Telefony od windykatora są nieprzyjemne, ale rada jakiej mogę udzielić, to naucz się prostych sformułowań, upieraj się, że sprawę z MTU już załatwiasz i nie wdawaj się w dyskusje (ostentacyjne unikanie kontaktu telefonicznego, może doprowadzić do wysłania do Ciebie pracownika terenowego).