Oszczędne auto do 12-13tys zł w LPG lub ON

16 Kwi 2012, 01:10

Witam, szykuje się powoli do zmiany auta na bardziej ekonomiczne, trochę młodsze i ciut lepiej wyposażone(moje aktualne ma tylko wsp. kiery i radio). Moje pali 8l/100km pb95 to przy aktualnych cenach paliw wychodzi 250km za +/- 115zł, chciałbym za tą kwotę zrobić chociaż 350km. Czytałem, że vw polo I FL 1.4 +lpg pali 8L gazu po mieście co przy aktualnej cenie LPG umożliwi mi przejechanie około 500km za te 115zł, a to jest dla mnie duża różnica i bardzo bym się cieszył z takiego autka. Jednak mam wątpliwości co do aut z LPG, bo wiele razy słyszałem, że są problemy z takimi autami tzn. częściej się psują i silniki się szybciej zużywają. Ostatnio kolega rozbił swojego w190 2.0lpg i kupił w124 2.0d i mówi, że już by nie chciał auta z LPG. Ale nie wiem jaką on miał tam instalację gazową. Ja po prostu chciałbym, aby auto było bezawaryjne jeśli chodzi o samo LPG, żeby nic się z tym nie działo złego. A w ON to polo 1.4 tdi zostaje, ale znowu ON kosztuje więcej niż pb95 i chyba aż takiej dużej różnicy w spalaniu nie będzie jak z LPG, prawda? Chciałbym auto minimum 2000 rok produkcji, pojemność1.4, hatchback 5drzwiowy, bezywpadkowe z przebiegiem nie większym niż 150tys km i żeby paliło maksymalnie 8-10L LPG po mieście.

Marki renault, skoda, fiat, citroen, peugeot, mazda, ford, alfa romeo odpadają.
Robus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 158
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Matiz
Silnik: 0.8i
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

16 Kwi 2012, 13:30

Max 400 km zrobisz. Nie patrz, że stary rupieć 190 z gazem się psuł, genralnie mało który mercedes lubi gaz. Skoro odrzucasz z niewiadomych powodów 3/4 marek które mogłby by być lepsze to kup Polo i już.
havoc
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 352
Miejscowość: Rzeszów
Auto: Porsche 911 Carrera 4 GTS
Silnik: 3.8 408 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

16 Kwi 2012, 14:51

Każdy Mercedes z silnikami M111 lubi gaz, nawet niekoniecznie sekwencyjny.
W większych jednostkach R6 i V6 też nie było problemów z LPG.
Mój ma przejechane na instalacji BRC 180tys. km i poza wymianą listwy wtryskiwaczy nie było konieczności dokonywania poza eksploatacyjnych wymian.
To W201 miało silnik serii M102 z mechanicznym wtryskiem KE-Jetronic który źle współpracuje z LPG, stąd problemy.
Skoro chcesz kupić Polo to je kup ale popełniasz błąd skreślając te marki.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

16 Kwi 2012, 14:59

Od siebie polecam Corsę C.
Np: [link do oferty na Allegro wygasł]
Mam takie autko, fakt ostatnio się z nim kręciłem od mechanika do mechanika, ale to przez ich nie kompetencję, wymyślali cuda na wianku, a poszła listwa wtryskowa od gazu. Załóż do niej gaz np BRC, i masz pewne autko które przy jeździe na trasie ok 110km/h, miasto, średnio 7l LPG/100km, a 80km w tym aucie w zupełności wystarcza. Wiem, że więcej niż budżet pozwala, ale warto wg mnie dołożyć. Moja ma teraz 143000 przejechane i nigdy nie stanęła na drodze. Oleju nie bierze, silnik chodzi równo. Na gazie zrobiła 50000km. Przez 3 lata wymieniałem olej, klocki, linkę od ręcznego, listwę od gazu i łączniki stabilizatora drążka. Polecam bez gazu, bo lepiej samemu założyć i wiedzieć co się ma:>
tomek.k
Początkujący
 
Posty: 93
Miejscowość: radomsko

17 Kwi 2012, 22:43

a co powiecie na VW LUPO 1.2 TDI AUTOMAT??
Albo W124 2.0 do 7tys zl
Robus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 158
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Matiz
Silnik: 0.8i
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998