Cześć wszystkim, w związku z nową pracą będę robił trasy od 30 do 60 km w jedną stronę, rocznie wyjdzie 15-20 tys. km i choć wielu by tutaj widziało benzynę z LPG to jednak zdecydowałem się na diesla z prostego powodu - przyjemniej w trasie jeździ się dieslem. Benzynę rozważałbym jedynie z turbo, a jak turbo to i teraz zwykle jest koło dwumasowe, do tego montaż sekwencyjnej LPG też swoje wyniesie - po podliczeniu regeneracja turbo 1500 zł, dwumasa 1200 zł + montaż, LPG 2700 zł minimum i już nie jest tak różowo. Dlatego wątek "diesel vs benzyna" chciałbym pominąć.
Mimo wszystko chciałbym kupić auto trwałe, niesprawiające większych problemów i które nie będzie miało magicznych systemów, na widok których mechanik dostanie zawału a mój portfel nabawi się anoreksji.
Segment od B do C, opcjonalnie niedrogie w utrzymanie auto segmentu D, ale tutaj zazwyczaj już będzie skomplikowane zawieszenie, drogie w naprawie, a takie rzeczy chciałbym wykluczyć, bo jeżdżąc 90 km/h prosto nawet nie wykorzystam potencjału takiego zawieszenia, a na polskich drogach bardzo łatwo je uszkodzić.
Przede wszystkim kombi i hatchback. Bardzo zależy mi na komfortowych fotelach i ogółem komforcie jazdy.
Kolejna sprawa - spalanie, im mniejsze tym lepiej. Nie musi to być demon prędkości, na chwilę obecną dość mocno rozważam Focusa Mk2 1.6 TDCi, najlepiej Titanium po liftingu, więc sami widzicie, nie są to jakieś wyścigówki. Znajomy miał Fabię w kombi, bodajże 1.4 TDI ale pewności nie mam i też sobie chwalił, pomimo, że kawał chłopa prawie 2 metry wzrostu.
No ale na dieslach się nie znam dlatego zakładam ten wątek z prośba o Waszą pomoc, chciałbym mieć jak najwięcej modeli do wyboru żeby mieć w czym wybierać, nie mogę sobie pozwolić na jazdę po całym kraju za jednym modelem.
![Uśmiechnięty :-)]()