Ovtavia II FL 1.6 8V vs Mondeo 2.0 Duratec

20 Cze 2018, 22:03

Witam,

od dluzszego czasu wertuje aukcje oraz tematy o autach i chyba juz zawezilem wybór do tych dwóch modeli.

Nie lubię kupowania aut, a po przygodach z poprzednim do, którego włożyłem 10tys w trakcie 2 aut eksploatacji zależy mi na pewnym pancernym, bezawaryjnym aucie na kilka następnych lat.

Kwota do 30tys aczkolwiek wiadomo im taniej tym lepiej.
Jazda tylko na LPG.

Chyba juz kazdy model rozwazalem i zostaly te 2:

Octavia II FL 1.6 8v:
Pancerny silnik, bardziej zadbane egzemplarze z nizszym przebiegiem, bardziej zwrotna, troche mniej pali. Siedzenia nie przypadly mi do gustu ale moze mozna sie przyzwyczaic

Mondeo 2.0 Duratec
Bardziej mi sie podoba oraz silnik troche mocniejszy, ceny ofertowe srednio chyba troche nizsze ale znow o niski przebieg ciezko.

Serce braloby Mondeo, Rozum Octavie.
Moze macie jakies przemyslenia, ktore przechylilyby szale :). z góry dziekuję :ok:
Ostatnio edytowany przez Skik, 22 Cze 2018, 02:56, edytowano w sumie 1 raz
Skik
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 17 06 2004
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Civic VI
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

20 Cze 2018, 22:36

Wystarczy że przejedziesz się jednym i drugim, wtedy już będziesz wiedział że jedyny słuszny wybór z tej dwójki to Mondeo- komfort, przestrzeń, ładniejsze wnętrze, mocniejszy silnik. Pozdrawiam :)
Curver
Początkujący
 
Posty: 75
Auto: Peugeot 308
Silnik: 1.6 HDi 90KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

21 Cze 2018, 08:06

Jedyne co przemawia za Skodą to minimalnie mniejsze koszty utrzymania, ale wielkość, jakość wykonania i przede wszystkim silnik stoją za Mondeo. Bez dwóch zdań Ford wygrywa, tu nie ma o co pytać :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

21 Cze 2018, 19:39

Dzieki za rady.

Rzeczywiscie przejade sie jeszcze mondeo zanim zaczne konkretnie szukac.

Spodziewam sie, ze mondeo jest lepszym samochodem, tyle, ze za ta kwote auta maja juz przebiegi przynajmniej 150tys, a silnik Octavii jest idiotoodporny, zwlaszcza w gazie i mozna liczyc na drugie tyle bez remontu zwlaszcza na lpg. Z mondeo moze byc juz troche gorzej
Skik
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 17 06 2004
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Civic VI
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

21 Cze 2018, 20:39

A co to jest 150 tyś dla diesla, jeżeli nie był tłuczony po mieście to jeszcze długo posłuży
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16722
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Cze 2018, 23:01

Duratec, nie Durateq i to nie jest diesel. Silnik konstrukcji Mazdy - EGR, dwumasowe koło zamachowe. Typowa usterka, nawet przy przebiegach rzędu 150tys km - zapieczone pierścienie olejowe, naprawa 1-2k pln. Za Skodą przemawia prostsza i solidniejsza budowa (zabezpieczenie antykorozyjne podłogi i elementów zawieszenie), za Fordem cała reszta.
azzurro
Aktywny
 
Posty: 340
Auto: Jeansowe kombi
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik benzynowy 1.6 SIDI Turbo - Opel
    Ta nowoczesna czterocylindrowa jednostka benzynowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa jest produkowana w dwóch konfiguracjach. Wersja Eco Turbo o mocy 125 kW/170 KM i maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm została skonstruowana ...

22 Cze 2018, 10:17

Sorki za szybko przeczytałem :/ Co do silnika duratec to bardzo dobra i udana konstrukcja. Silnik na łańcuchy więc powiedzmy bezobsługowy no i bardzo trwały, naprawde daje rade i jest wart polecenia.
azzurro napisał(a):Silnik konstrukcji Mazdy

To właśnie na bazie tej konstrukcji powstał silnik w Mazdzie a nie odwrotnie
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16722
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

22 Cze 2018, 19:17

Mylisz się co do pochodzenia motoru:

"The Mazda L-series is a mid-sized inline 4-cylinder gasoline engine designed by Mazda, ranging in displacement from 1.8L to 2.5L. Introduced in 2001, it is the evolution of the cast-iron block F-engine. The L-series is used by Ford as their 1.8L to 2.5L 'Duratec' world engine."
azzurro
Aktywny
 
Posty: 340
Auto: Jeansowe kombi

22 Cze 2018, 19:46

Ford już w 99 roku montowała Duratec, wkleiłeś coś co nawet tego nie potwierdza. Napisane jest tam że silnik jest używany także Fordzie.
Nie ma co drążyć tematu ja wiem swoje Ty wiesz swoje i przy tym pozostańmy bo to przecież nie o tym chciałeś rozmawiać.

Edit: coś co rozwieje Twoje wątpliwości
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/s ... aly/kfc7sr
Jakby pogrzebać dalej to jeszcze by coś znalazł
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16722
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

22 Cze 2018, 21:02

Wikipedia raczej nie kłamie, to Ford przystosował silniki Mazdy dla siebie:
https://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_L_engine

Tym bardziej, że L engine to rozwinięcie serii F Mazdy.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

22 Cze 2018, 21:19

Każdy z Was ma rację i jednocześnie jej nie ma :D

Duratec to nazwa używana przez Forda, ale nie oznacza, że silnik jest Forda.

2.0 Duratec montowany we Fordzie to jednostka Mazdy, stosuje go także Volvo. Ale był 2.0 Duratec-ST produkcji Forda i siedział w Focusie.
2.5 V6 to jednostka Forda, ale 3.0 w górę to już Mazda.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

24 Cze 2018, 17:22

Kolego galakty a w czym ja oraz użytkownik Ossy nie mamy racji? Skoro rozmawiamy o Mondeo MkIV, jaki sens ma wrzucanie tu Durateca-ST z Focusa ST170, który to jest silnikiem z rodzimy Zeta po modyfikacjach firmy Cosworth i nie ma nic wspólnego z jednostką Mazdy. Z kolei Duratec 2,5l V6 w Mondeo MkIII jest konstrukcji Forda, ale Duratec 2.5l R4 w Fordzie Fusion jest już od Mazdy. Tu jest ładna i przejrzysta tabelka:
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratec_engine

Kao napisał(a):Edit: coś co rozwieje Twoje wątpliwości
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/s ... aly/kfc7sr

Rozwiał moje wątpliwości co do kompetencji redaktorów AŚ ;)
azzurro
Aktywny
 
Posty: 340
Auto: Jeansowe kombi

24 Cze 2018, 18:47

azzurro napisał(a):Kolego galakty a w czym ja oraz użytkownik Ossy nie mamy racji?


Przeczytaj jeszcze raz, na spokojnie, bo własnie potwierdzam wasze słowa, a nie je neguję :)

Jedyne co zanegowałem, to to, że nie każdy Duratec jest fordowski.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

27 Cze 2018, 22:38

Cenny Octavii II FL 1.6 MPI są chore ze względu na popularność tego silnika. Jeśli jeździsz tylko wokół komina to ok, ale jeśli latasz na trasie to zapomnij o tym silniku. Przy ok. 140km/h ma ponad 4tys. obrotów i jest dosyć głośno w środku. Po za tym to silnik tani w utrzymaniu i bez większych wad fabrycznych. Idealnie pasuje pod LPG, bo benzyny to raczej potrafi dużo spalić, zwłaszcza w trybie miejskim.

Ewentualnie poszukaj Opla Astry J 1.4 140km lub 1.6T 180km. Oba przyjmą gaz, a przynajmniej jakoś to pojedzie ;)
elpolacco
Początkujący
 
Posty: 96
Prawo jazdy: 12 12 1990
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009