P420 - katalizator

09 Kwi 2015, 19:44

Cześć!

Mam pewien problem z moim przerośniętym civiciem, otóż pojazd ten zakupiłem z jak się później okazało strumienicą zamiast katalizatora - ze względu na to, że posiada lambde za katalizatorem, co kilkaset kilometrów wyskakiwał check. Ponieważ ciągłe kasowanie tej nieszczęsnej lampki zaczęło być irytujące wstawiłem katalizator uniwersalny. Check nie pojawiał się przez akieś 4-5 000 km, po czym parę dni temu P420 powrócił :-| Niestety, z rozpędu go skasowałem - warsztat, który mi wspawał nowy katalizator stwierdził, że u nich wszystko (znaczy się lambda i kat) wygląda OK i kazał wrócić znów, gdy pojawi się bład.

Mój problem polega na tym, że gdy oglądałem sobie wykres przedstawijący napięcia na obu lambdach (bank 1 - sensor 1 i bank 1 - sensor 2) to na oko wydaje mi się, że jest on daleko od OK. Załączam wykres z kilku km przejazdu na rozgrzanym silniku (zebrałem to sobie za pomocą interfejsu na elm327 i programu Scan Master ELM). Czy jest on poprawny? Bo mnie się cały czas wydawało, że funkcja drugiej lambdy powinna być przez cały czas w miarę płaska/(miec mniejsza amplitude?), a to co widzę oznacza raczej wspomnienie po katalizatorze. Czy ktoś z Was mógłby na ten przebieg rzucić okiem?

Z góry dzięki!

edit:
P420 - katalizator
jakisnick
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 01 11 2004
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Honda CR-V RD1
Silnik: B20Z3/2.0 16V 147KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Moto Session 2020
    Hala wypełniona autami klasycznymi - Auta luksusowe i sportowe np. Aston Marin Vanquish, Nissan GTR , Dodge Viper SRT Limited Edition, Ford Mustang Rouch, Corvetta C7, Lamborghini Huracan, unikatowe amcary, najciekawsze modele ...