[Citroen Xsara II 1.6 16V] Paląca sie cewka

07 Maj 2015, 23:33

Witam serdecznie,
Mam Xsarę II 1.6 16V z 2004 roku w gazie. Jakiś czas temu podczas jazdy 130km/h przy 3,5k obrotów zapaliła mi się kontrolka check engine. Auto straciło na mocy (zwolniło do 110 km/h). Po zgaszeniu i odpaleniu silnika wszystko wróciło do normy. Po pewnym czasie problem jednak się powtórzył.
Mechanik powiedział że poszła cewka (chociaż miała tylko 1,5 roku). Wymienił na jakiegoś zamiennik. Co ciekawe 1 zamiennik który włożył w ogóle nie odpalił. Dopiero po reklamacji w sklepie i wymianie na inny egzemplarz auto odpaliło.
Autkiem pojeździłem tydzień i znowu zapaliła się kontrolka. Mechanik ponownie zdiagnozował cewkę. Winą obarczył zamiennik i zaproponował mi że zareklamuje go i wymieni na oryginalną (za dopłata oczywiście). Zgodziłem się. Auto pojeździło dwa tygodnie ale po wyjechaniu na autostradę znowu zapaliła się kontrolka.
Macie może jakieś pomysły co może być przyczyną zapalania się tej kontrolki (poza niefartem do cewek oczywiście)?
Matzz
Obserwowany
 
Posty: 1
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Citroen Xsara II
Silnik: 1.6 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

11 Maj 2015, 15:20

Kup używaną cewkę ale oryginalną i to w takim miejscu,do którego będziesz mógł ją odwieźć w razie czego.
Zacznij o sprawdzenia masy na cewce. W razie co można masę do cewki alternatywnie podpiąć drugim kablem z masy silnika. Jeśli wszystko będzie ok,to pewnie kabel od masy jest do wymiany.
Zainteresowałbym się też przewodami wysokiego Napięcia. Jeśli "podają" cewce kiepski prąd ,a ona musi go "przerobić" na właściwy ,to ma ciężko i może się uszkadzać.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5799
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik V35A-FTS
    Silnik V35A-FTS można nazwać nowością w ofercie Lexusa. Japończycy pokazali ten motor w 2017 roku i jak na razie trafił pod maskę tylko jednego modelu – aktualnego Lexusa LS 500. Jednostka ma 6 cylindrów w układzie ...