Parkowanie na klepisku ,któro nigdy nie było trawnikiem

30 Lis 2012, 11:43

Jak widać na zdjęciu zaparkowałem na klepisku pod wiaduktem ,któro niby jest odgrodzone krawężnikiem ,ale nigdy nie było trawnikiem i nie będzie bo pod wiadukt słońce nie dociera wiec trawa nie wyrośnie .Dostałem mandat. Postraszyli ,że mogli by tez dać mandat na zaparkowanie w obrębie skrzyżowania ( na zdjęciu z prawej strony skrzyżowanie ze ścieżka rowerową ,klepisko leży między skrzyżowaniem ze ścieżką rowerowa ,a skrzyżowaniem z inną drogą.)Jeśli to klepisko było by oddzielną działką geodezyjną niż droga ,niezagospodarowaną posesją należąca do miasta to wtedy można by było zaparkować ? Nie kwalifikowało by się wtedy jako zaparkowanie w obrębie skrzyżowania bo stał by na działce ? Jeśli jednak klepisko leży w tej samej działce geodezyjnej co droga to czy jest traktowane jako pobocze ,a krawężnik jako linia ciągła (wyjątek krawężnik chodnika ) ? Boję się ,że może dojść do tego ,że wjazd autem na pole uprawne porośnięte ugorem ,leżące w administracyjnych granicach miasta może być zakwalifikowane jako parkowanie na zieleni miejskiej.
mihau
Początkujący
 
Posty: 227
Miejscowość: Stobno k./Szczecina
Auto: BMW X6
Silnik: 3.0 d
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

30 Lis 2012, 17:37

mihau napisał(a):Dostałem mandat


Mandat za parkowanie na zieleni? Jak tak, to mandatu mógłbyś nie przyjąć i w sądzie sprawa wygrana.

mihau napisał(a):Postraszyli ,że mogli by tez dać mandat na zaparkowanie w obrębie skrzyżowania ( na zdjęciu z prawej strony skrzyżowanie ze ścieżka rowerową ,klepisko leży między skrzyżowaniem ze ścieżką rowerowa ,a skrzyżowaniem z inną drogą.)


Mieli rację - mogliby ci dać taki mandat

mihau napisał(a):Jeśli to klepisko było by oddzielną działką geodezyjną niż droga ,niezagospodarowaną posesją należąca do miasta to wtedy można by było zaparkować ? Nie kwalifikowało by się wtedy jako zaparkowanie w obrębie skrzyżowania bo stał by na działce ?


Też nie można by było tam parkować - nadal parkowałbyś przed skrzyżowaniem i nadal mógłbyś komus zasłaniać drogę z lewej strony

mihau napisał(a):Jeśli jednak klepisko leży w tej samej działce geodezyjnej co droga to czy jest traktowane jako pobocze ,a krawężnik jako linia ciągła (wyjątek krawężnik chodnika ) ?


To, czy działka jest geodezyjna czy nie nie ma znaczenia - zaparkowałeś w obrębie skrzyżówania i twój samochód zagraża bezpieczeństwu ruchu - ktoś wyjeżdżając na rowerze mógłby przez twój samochód nie zauważyć innego pojazdu najdjeżdżającego z lewej strony. Po to właśnie jest przepis, który zabrania parkowania do 15 metrów przed skrzyżowaniem.

mihau napisał(a):Jeśli jednak klepisko leży w tej samej działce geodezyjnej co droga to czy jest traktowane jako pobocze ,a krawężnik jako linia ciągła (wyjątek krawężnik chodnika ) ?


To klepisko jest raczej traktowane jako pobocze drogi. Kraweżnik to krawężnik i nie zastępuje on żadnej linii - czy to ciągłej czy to przerywanej. Ale nawet jakby tam była namalowana linia przerywana, to też nie mógłbyś tam zaparkować, bo nadal będziesz zasłaniał skrzyżowanie.

mihau napisał(a):Boję się ,że może dojść do tego ,że wjazd autem na pole uprawne porośnięte ugorem ,leżące w administracyjnych granicach miasta może być zakwalifikowane jako parkowanie na zieleni miejskiej.


Napewno by tak było - zaparkowałbyś na zieleńcu miejskim. A to, w jakim stanie jest ów zieleniec, to już sprawa właściciela. Zresztą i tak nie byłaby to twoja własność, na której mógłbyś parkować. To własnośc miasta, a nie twoja. I jeżeli właściciel nie zezwolił tam parkować ( nie ma znaku oznaczającego parking ) to nie wolno tam parkować.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Gru 2012, 23:50


,,Jeśli to klepisko było by oddzielną działką geodezyjną niż droga ,niezagospodarowaną posesją należąca do miasta to wtedy można by było zaparkować ? Nie kwalifikowało by się wtedy jako zaparkowanie w obrębie skrzyżowania bo stał by na działce ? ''


Też nie można by było tam parkować - nadal parkowałbyś przed skrzyżowaniem i nadal mógłbyś komus zasłaniać drogę z lewej strony


Jak by dajmy na to nie było tych filarów i wiaduktu tylko dom ,a parcela ogrodzona to w przypadku przezroczystego ogrodzenia parkując w rogu podwórka dostał bym mandat za zasłanianie widoku na ściezkę,a gdyby ogrodzenie było nieprzezroczyste i wyższe niż auto to mógł bym parkować (gdyby była to moja parcela),a miasto musiało postawić lustro na skrzyżowaniu ?

Napewno by tak było - zaparkowałbyś na zieleńcu miejskim
Ziemia rolna leżąca w administracyjnych granicach miasta to formalnie zieleniec miejski ? Czyli co ? Teoretycznie nawet traktor nie mógł by na pole wjechać ?
Zresztą i tak nie byłaby to twoja własność, na której mógłbyś parkować. To własnośc miasta, a nie twoja.
Miałem na myśli przypadki:1 pole jest moją własnością 2.nie jest ,ale właściciel pozwolił wjechać na swoje pole
I jeżeli właściciel nie zezwolił tam parkować ( nie ma znaku oznaczającego parking ) to nie wolno tam parkować.
Jeżeli wjechałem na parcele bez zgody właściciela ,ale właściciel jeszcze tego nie zgłosił to straży miejskiej nic do tego.Skąd mogli by wiedzieć ,ze to ja wjechałem na parcele ,a nie właściciel we własnej osobie pożyczonym odemnie autem.
mihau
Początkujący
 
Posty: 227
Miejscowość: Stobno k./Szczecina
Auto: BMW X6
Silnik: 3.0 d
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

02 Gru 2012, 17:28

mihau napisał(a):Jak by dajmy na to nie było tych filarów i wiaduktu tylko dom ,a parcela ogrodzona to w przypadku przezroczystego ogrodzenia parkując w rogu podwórka dostał bym mandat za zasłanianie widoku na ściezkę,a gdyby ogrodzenie było nieprzezroczyste i wyższe niż auto to mógł bym parkować (gdyby była to moja parcela),a miasto musiało postawić lustro na skrzyżowaniu ?


ustawa prawo o ruchu drogowym art.1 . Odpowiedz tak samo prosta jak pytanie - podwórko, ogródek, działka itp to nie droga. Mało to jest miejsc, gdzie droga na skrzyżowaniu leży bezpośrednio przy płocie, a do tego często zarośniętym np. tujami bądz innymi krzewami? Albo betonowym płotem? Wtedy stawiają lustra, o których wspomniałeś.

mihau napisał(a):Ziemia rolna leżąca w administracyjnych granicach miasta to formalnie zieleniec miejski ? Czyli co ? Teoretycznie nawet traktor nie mógł by na pole wjechać ?


Wydaje mi się, że mylisz troszkę pojęcia - ziemia rolna, ziemia prywatna, granice administracyjne miasta, zieleniec miejski, pole orne. Wszystko to leży w granicach administarcyjnych jakiegoś miasta. Granice administarcyjne dane miasta to teren od..do...I w tych granicach administarcyjnych sa pola, łąki, lasy, jeziora, zieleńce, blokowiska, parkingi, domki z działkami itd itd.
Zieleniec miejski, to teren, gdzie rośnie coś zielonego i należy do miasta, wsi itp. I jeżeli dany zieleniec nie nalży do ciebie to nie możesz tam parkować a jeżdzić, chyba, że masz zgodę właściciela terenu. A jeżeli chodzi o tereny zielone miasta, to parkowanie na tym terenie określa właśnie ustawa, któa mówi, że nie wolno tam parkować. Chyba, że miasto udzieloło ci na to zgody, co bardzo często się zdarza np. podczas organizacji imprez.
Jeżeli jest np. pole orne należące do miasta lub nawet kogokolwiek innego, to też nie możesz tam ani wjeżdżać ani parkować, bez zgody właściciela. To chyba proste? Ty też nie byłbyś chyba zadowolony jakby ktoś z twojego trawnika pod domem zrobił sobie parking. Albo jeździł np. terenówką po twoim polu lub łące i ją niszczył.

mihau napisał(a):Jeżeli wjechałem na parcele bez zgody właściciela ,ale właściciel jeszcze tego nie zgłosił to straży miejskiej nic do tego.Skąd mogli by wiedzieć ,ze to ja wjechałem na parcele ,a nie właściciel we własnej osobie pożyczonym odemnie autem.


Jeżeli byłaby taka sytuacja, że to miejsce pod mostem, gdzie stoi twój samochód, należałoby do kogoś, kto pozwolił ci parkować tam albo nawet jeżeli należałoby do ciebie, a ktoś zadzwoniłby na SM, że stoi tam samochód i zasłania widok na drogę, to SM przyjeżdża i cię informuje, że stoisz w miejscu niedozwolonym i będzie mandat. A ty mówisz, że to jest twoja parcela. Wówczas SM odjeżdża z kwitkiem. Oczywiście mogą ewentualnie to sprawdzić, czyli ustalić właściciela. Jeżeli należałoby to do kogoś innego, to też oczywiście zapewne sprawdziliby, czy faktyczne ten teren należy do kogoś, kto pozwolił ci się tam zatrzymać. Ale na zdrowy rozum, to kto wykupuje od ZUiM kawałek klepiska pod mostm? I pytanie czy nawet jakby ktoś chciał kup[ić ten kawałek, to czy MZUiM może to sprzedać?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Gru 2012, 22:28

Czy istnieje przepis określający w jakiej odlegolsci od przejazdu rowerowego mozna zaparkować ?
To, czy działka jest geodezyjna czy nie nie ma znaczenia - zaparkowałeś w obrębie skrzyżówania

podwórko, ogródek, działka itp to nie droga

Czyli dla jednego typu parcel nie można zaparkować w miejscu w,kórym auto ogranicza widoczność na skrzyżowaniu ,a dla drugiego typu parcel już można ? Dla jedengo typu parcel jest sie w obebię skrzyzowania mimo ,ze droga to już inna parcela ,a dla drugiego już nie ?
mihau
Początkujący
 
Posty: 227
Miejscowość: Stobno k./Szczecina
Auto: BMW X6
Silnik: 3.0 d
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

03 Gru 2012, 18:18

mihau napisał(a):Czy istnieje przepis określający w jakiej odlegolsci od przejazdu rowerowego mozna zaparkować ?


No pewnie że jest. Masz prawo jazdy? Jeżeli tak, a wygląda na to, że tak :wink: , to powinieneś znać przecież ustawę Prawo o ruchu drogowym, kodeks wykroczeń, rozporządzenie w sprawie warunków technicznych samochodzów. I nie żebym był żlośliwy, ale zadajesz pytania, które nie przystoją kierowcy, bo naprawdę prsote, na które powinieneś znać odpowiedz, z tego względu, że masz prawo jazdy...

art.46 pkt 1 - Zatrzymanie i postój pojazdu są dozwolone tylko w miejscu i w warunkach, w których jest on z dostatecznej odległości widoczny dla innych kierujących i nie powoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego lub jego utrudnienia.

Stojąc w tym miejscy jak na zdjęciu zagrażasz bezpieczeństwu ruchu, zasłaniając widok rowerzystom, wjeżdżającym na skrzyżwanie - nie widzą zza twojego samochodu czy nie jedzie jakiś pojazd z lewej strony.

Art. 49 pkt 1 pdpkt 1 - na przejeździe kolejowym, na przejeździe tramwajowym, na skrzyżowaniu oraz w odległości mniejszej niż 10 m od przejazdu lub skrzyżowania;

Przejazd dla rowerów krzyżujący się z nną drogą to tez skrzyżowanie - drogi rowerowej z inną drogą.

Oprócz tego art.49 pkt 1 pdpkt 2 - Zabrania się zatrzymania pojazdu na przejściu dla pieszych, na przejeździe dla rowerzystów oraz w odległości mniejszej niż 10 m przed tym przejściem lub przejazdem; na drodze dwukierunkowej o dwóch pasach ruchu zakaz ten obowiązuje także za tym przejściem lub przejazdem;

Z tym, że zwróć uwagę, co to jest przejazd dla rowerów :wink:

mihau napisał(a):(...)ze droga to już inna parcela


Droga to nie parcela...

Oprócz tego przeczytaj ustawę o drogach i zwróć uwagę na pojęcie "pas drogowy". To powinno ci rozjaśnić sprawę z tymi parcelami.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Top Safety Pick dla modeli Mitsubishi ASX i Lancer
    Eksperci z instytutu Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) zaliczyli dwa modele z rocznika 2013 dostępne w salonach Mitsubishi Motors North America (MMNA) do grona najbezpieczniejszych pojazdów oferowanych ...
    Volkswagen Polo R WRC - premiera w Monaco
    Od 2013 roku, począwszy od legendarnego Rajdu Monte Carlo (15 – 20 stycznia), Volkswagen będzie brał udział w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC). W sobotę 8 grudnia, przed 250 zaproszonymi gośćmi i dziennikarzami ...