Pasek czy łańcuch rozrządu

31 Sty 2019, 02:17

Witam
Chciałbym zapytać czy w niżej wymienionych samochodach rozrząd jest na pasku czy na łańcuszku. Interesują mnie wyłączne informacje o silnikach benzynowych o pojemności od 1,4 do 1,8L . Jeśli coś pomyliłem to z góry przepraszam.
-Kia ceed i pro_ceed I (2006-2012)
-Suzuki SX4 I (2006-2013)
-Hyundai i30 gen I (2007-2012)
-Honda Civic VIII oraz sedan (2006-2011)
-Volkswagen Golf V (2003-2009)
-Opel Astra H
-Seat Leon II (2005-2012)
-Seat Altea i Altea XL
-Seat Ibiza IV (2008-2017)
-Citroën C3 II
-Citroën DS3
-Toyota Auris I (2006-2012)
-Škoda Fabia II (2007-2014)
-Renault Megane III (2008-2016)
-Mazda 3 II (2009-2013)
-Mitsubishi Lancer VIII
-Volvo S40 II
-Volvo C30
Sebeszczyn
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 25 11 2011
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Suzuki Swift IV
Silnik: 1.3 67,5KW
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

31 Sty 2019, 13:03

Internet to kopalnia wiedzy, bez problemu sam znajdziesz te informacje.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

31 Sty 2019, 14:48

W VAG-u masz..
przy 1,4..1,6 mpi pasek
potem doładowane 1,4 tsi mają łańcuch
2,0 FSI oraz TFSI - pasek
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

31 Sty 2019, 16:44

motobenzyna.pl - tu masz info o rozrządzie we wszystkich tych silnikach, jeśli czegoś nie znajdziesz tam to daj znać
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

31 Sty 2019, 21:30

pasek, łańcuch a jakie ma to znaczenie? myślisz że łańcucha rozrządu nie trzeba wymieniać ?
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

01 Lut 2019, 00:56

Jeśli nie miałbym problemu ze znalezieniem tych informacji w Internecie właśnie to bym tematu nie tworzył.

Myślę, że trzeba wymieniać łańcuch lecz chyba rzadziej niż pasek.

Dziękuję innym za wskazówki i podpowiedzi
Sebeszczyn
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 25 11 2011
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Suzuki Swift IV
Silnik: 1.3 67,5KW
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

01 Lut 2019, 01:36

Ossy tą strona bardzo mi pomogła. Szybko można znaleźć potrzebne informację. Dziękuję
Sebeszczyn
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 25 11 2011
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Suzuki Swift IV
Silnik: 1.3 67,5KW
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

01 Lut 2019, 09:45

No i tu się mylisz, bo taki łańcuch w 1.4 TFSI musisz wymieniać nawet co 60-80 tys.km i taka wymiana, udokumentowana będzie kosztować nawet 2 tys.zł.

Jeśli myślisz o jakimś konkretnym aucie/silniku to zapytaj, bo sam rozrząd to może być początek wydatków.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

01 Lut 2019, 15:58

Właśnie trochę szperałem na temat w/w samochodów.
Nie sądzę, że rozrząd na łańcuchu jest wieczny. Wszytko się zużywa.

Mogę się mylić ale z tego co czytałem i słyszałem silniki z FSI I TFSI są awaryjne i jeszcze nie dopracowane.

Bardzo przypadła mi do gustu kia pro_ceed jakiś 2007-2010r. Wizualnie wygląda dobrze i silniki 1.6 około 125 konny by mi na razie wystarczył. Co sądzicie o tym aucie ?
Sebeszczyn
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 25 11 2011
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Suzuki Swift IV
Silnik: 1.3 67,5KW
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

01 Lut 2019, 17:07

Sebeszczyn napisał(a):Bardzo przypadła mi do gustu kia pro_ceed jakiś 2007-2010r. Wizualnie wygląda dobrze i silniki 1.6 około 125 konny by mi na razie wystarczył. Co sądzicie o tym aucie
Prosty, niezawodny, tani w utrzymaniu, niewygodny, sztywny, kiepsko się prowadzi oraz jest słabo wygłuszony. :mrgreen: Rozrząd na łańcuchu.
Vogue
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 177
Prawo jazdy: 14 04 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Lexus GS 300
Silnik: 3.0 V6 249KM
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

01 Lut 2019, 17:21

Sebeszczyn napisał(a):Mogę się mylić ale z tego co czytałem i słyszałem silniki z FSI I TFSI są awaryjne i jeszcze nie dopracowane.

To nie do końca prawdę czytałeś, od dobrych 7-8 lat jest już inne epoka tych silników a czasy Golfa V/VI już minęły a to wtedy były te najgorsze tsi, w przyszłym roku z resztą wychodzi 8 generacja Golfa.
Te "najgorsze" TFSI/TSI to lata 2003-2012, teraz już są inne, nawet inny litraż np 1,5 tsi, na pasku z kompletnie inna konstrukcją.
Więc jak np Golf VII to spokojnie 1,4-1,5 tsi można brać.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

01 Lut 2019, 17:59

W latach 2003-12 powiadasz?
A np stary ea113 na pasku z a4 b7 czy a3 8p tez byl wg Ciebie taki fatalny? :no:
Ostatnio edytowany przez duzy90, 01 Lut 2019, 18:03, edytowano w sumie 1 raz
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

01 Lut 2019, 18:03

Sebeszczyn napisał(a):Myślę, że trzeba wymieniać łańcuch lecz chyba rzadziej niż pasek.
ja natknąłem się na info, że gość w nowym c4 Picasso/ grand Picasso 1.6 chyba ten z turbo przy 40k km miał... trzeci łańcuch (auto kupione w salonie z silnikiem "tym poprawionym"), więc wiesz :wink:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

01 Lut 2019, 20:53

Sebeszczyn napisał(a):Myślę, że trzeba wymieniać łańcuch lecz chyba rzadziej niż pasek.

Może tak było 20 lat temu, obcnie chyba bezpieczniejszym wyborem jest jednak rozrząd na pasku
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

01 Lut 2019, 20:57

Raziel11 napisał(a):obcnie chyba bezpieczniejszym wyborem jest jednak rozrząd na pasku
wszystko zależy od konkretnego silnika
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4