Passat 1.6 TDI czy Octavia 1.6 TDI 25.000zl?

16 Maj 2019, 19:44

Witam wszystkich serdecznie. Mój wysłużony, babski compact E36 się właśnie wysłużył i nadszedł czas na zmianę... Na to wszystko rodzina się powiększy niebawem i potrzebuję nieco większego autka. Na autach znam się bardzo średnio, stąd zdaję się na Wasze rady. Mieszkam w UK, mam do dyspozycji jakieś £4000 , co przekłada się na jakieś 25.000 zł, auta są tu tańsze niż w Polsce. Jeżdżę krótkie trasy, mieszkam w małym miasteczku, do pracy blisko. Chciałbym kupić auto gabarytów Octavii/Passata i właśnie o tych dwóch autach myślę. Zależy mi na tym, żeby auto było ekonomiczne, poczytałem trochę o silniku 1.6 TDI i niby jako następca sławnego 1.9 TDI nie jest złą konstrukcją. Zależy mi też, żeby auto nie było drogie w naprawie, jak coś padnie. Moc nie jest dla mnie bardzo ważna, ale nie chciałbym też, żeby jakoś strasznie muliło. Które z tych dwóch aut byście wybrali, a może jest coś innego wartego uwagi? Jestem całkowicie otwarty na propozycje. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
maciek4523
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Newark, UK

16 Maj 2019, 19:57

maciek4523 napisał(a):Zależy mi też, żeby auto nie było drogie w naprawie, jak coś padnie
W takim razie powinieneś celować w benzynę. Trochę więcej spali ale w przypadku naprawy na pewno nie zostawisz tyle kasy co przy dieslu.
Zakładając, że wybierzesz ten silnik to pewnie Octavia będzie młodsza w takich samych pieniądzach.

maciek4523 napisał(a):Na to wszystko rodzina się powiększy niebawem i potrzebuję nieco większego autka
Będzie 2+1 czy więcej :wink: ?
Bo jak tyle to możesz celować w coś mniejszego jak np. Ford C-max który sprawdza się też w konfiguracji 2 + 2 :)
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

16 Maj 2019, 20:03

Jak do pracy blisko to odpuść TDI.
Ja bym poszedł w 1,4 tsi 122 w Octavii.

Tylko czy takie auto Ci wystarczy? Octavia to kompakt jak golf, Passat klasa wyżej.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

16 Maj 2019, 20:22

Dzięki za odpowiedzi. Ten argument, że diesel na krótkie trasy nie za bardzo, przedstawiłem znajomemu, który podobnie jak ja jeździ i ma diesla i mówi, że wszystko ok. Strasznie mnie kusi to małe spalanie, mój compact palił minimum 12 po mieście, bardzo to bolało moją kieszeń :P Jeszcze nie wiemy czy 2+1 czy więcej, były przypadki w rodzinie mnogich ciąż, więc wszystko możliwe :D
Czytałem o 1.4 TSI i brałem pod uwagę, fajny silnik, ale czy dźwignie np wersję kombi któregoś z tych aut, bo nad kombi też się zastanawiam?
maciek4523
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Newark, UK

16 Maj 2019, 20:35

maciek4523 napisał(a):Ten argument, że diesel na krótkie trasy nie za bardzo, przedstawiłem znajomemu, który podobnie jak ja jeździ i ma diesla i mówi, że wszystko ok.
Większość tak mówi dopóki nie zaczną się problemy :) W nowym aucie nie będzie się nic działo ale jak już kupujesz tak jak ty auto mające około 10 lat to trzeba to wziąć pod uwagę. Oczywiście zrobisz jak uważasz bo decyzja ostateczna należy do ciebie :)

maciek4523 napisał(a):mój compact palił minimum 12 po mieście, bardzo to bolało moją kieszeń
1.4 TSI tyle nie spali chyba, że będzie go mocno cisnął.

maciek4523 napisał(a):Czytałem o 1.4 TSI i brałem pod uwagę, fajny silnik, ale czy dźwignie np wersję kombi któregoś z tych aut, bo nad kombi też się zastanawiam?
Przy normalnej jeździe spokojnie da radę, w dieslu masz podobną moc tylko moment większy.
W twoim przypadku wersja kombi to rozsądne rozwiązanie bo wszystkie graty łatwo zapakować a szczególnie jak masz na początku gondolę :)
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

16 Maj 2019, 20:51

Ok, to skoro zaczynamy rozkminiac benzynę, to może znajdzie się coś ciekawszego od Octavii, coś jeszcze bardziej ekonomicznego?
maciek4523
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Newark, UK
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi przetestuje koncepcję centrum szybkiego ładowania
    Audi kontynuuje swoją transformację w kierunku dostawcy zrównoważonej mobilności segmentu premium. Do roku 2025 marka planuje zintensyfikować swoje działania, oferując szeroką gamę ponad 20 modeli z napędem w pełni ...