Passat B3 wymiana silnika czy remont (biały dym)

18 Lut 2015, 22:00

Witam,
Prosze o pomoc.
Co jest bardziej opłacalne, wymiana silnika, czy remont. Silnik bierze olej i idzie biały dym.
polishme96
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 01 04 1996
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Nie mam

18 Lut 2015, 22:15

sprawdź czy płynu chłodniczego Ci nei ubywa , bo byc moze to aż i tylko uszczelka pod głowicą hehe :) a oleju w jakich ilosciach Ci ubywa i napisz jaki to silnik masz :)
passat92
Aktywny
 
Posty: 394
Miejscowość: Dębica
Prawo jazdy: 06 07 1985
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3
Silnik: 1.9D 68KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

18 Lut 2015, 22:29

Silnik 1.8, oleju ubywa mi w sporych ilościach, na 100km 2,5l trzeba wlać
płyn chłodniczy też ubywa, biały dym
polishme96
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 01 04 1996
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Nie mam

24 Lut 2015, 17:30

Ktoś pomoże?
polishme96
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 01 04 1996
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Nie mam

24 Lut 2015, 21:43

polishme96 napisał(a):Co jest bardziej opłacalne, wymiana silnika, czy remont.

Wszystko zależy co padło.Całkowity remont na pewno będzie nie opłacalny.Lepie już wymienić silnik.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

24 Lut 2015, 23:45

Ok, zastanawiam się właśni, czy kupić silnik czy starać się naprawiać. Byłem na szrocie i zawołali za silnik 400zł (tu bym bez kosztów go wymienił), natomiast za naprawę zawołali 1000zł.
polishme96
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 01 04 1996
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...

25 Lut 2015, 13:16

polishme96 napisał(a):Ok, zastanawiam się właśni, czy kupić silnik czy starać się naprawiać.

Z tym zawsze jest problem, ponieważ:
1. kupisz inny silnik i nie wiesz tak naprawdę w jakim jest stanie. Chyba, że ów silnik jest zamontowany w samochodzie i można go uruchomić celem zrobienia pomiarów.
2. zrobisz remont, ale wiesz co masz i wiesz, że na tym silniku pojeździsz dość długo. Warunkiem jednak jest to, jak długo zamierzasz jeszcze tym autem jeździć.
Ja też kiedyś miałem taki problem. Silnik kosztował 2,5 tyś, a remont 4 tys. Wybrałem jednak remont i teraz wiem co mam ( remont robiłem akurat sam ) i wiem, że silnik mnie nie zawiedzie, no i wiem, że bedę tym autem jeździł jeszcze przez jakiś czas.
Jednak tak czy inaczej, myśle, że warto sprawdzić co jest przyczyną spalania oleju. Być może wystarczy tylko wymiana pierścieni. A to, że ubywa płynu chłodzącego, to raczej napewno UPG. Tym bardziej, że kopci na biało. I jeżeli byłaby to tylko kwestia wymiany UPG i pierścieni, to ja wybrałbym naprawę, niż kupować silnik, o którym nic nie wiesz. A trzeba jeszcze mieć na uwadze to, ile ów silnik ma przejechane, czyli czy czasem nie będzie tak, że po jego założeniu niedługo nie będzie trzeba robić remontu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

25 Lut 2015, 21:22

Może głupie pytanie, ale nie wiem co to jest UPG.. Wyjaśnij mi ktoś gdzie to jest?
polishme96
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 01 04 1996
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Nie mam

25 Lut 2015, 21:51

Uszczelka pod głowicą.Silnik za 400zł czy remont?! Zastanawiam się na .czym ma polegać ten remont za 1000zł,bo mnie to pachnie takim pseudo remontem.Silnik za 400 zł pachnie raczej pseudo silnikiem.Zawołali za naprawę 1000zł nawet nie zaglądając do środka?! Znam te myki,potem cena podskoczy i to znacznie,no bo wie pan głowica szrot,zawory,wałek rozrządu i kij wie jeszcze co .Szukałbym silnika z gwarancją na piśmie,naturalnie montaż i rozruch u sprzedawcy,będzie drożej ale pewniej.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

26 Lut 2015, 12:10

PhantomASA1 napisał(a):Zastanawiam się na .czym ma polegać ten remont za 1000zł,bo mnie to pachnie takim pseudo remontem.

Ale te 1000 złociszy to miało być za naprawę a nie za remont :
polishme96 napisał(a):natomiast za naprawę zawołali 1000zł.

A więc mechanik bierze pod uwagę, że trzeba będzie wymienić UPG ( znikający płyn ), pierścienie ( znikający olej ) i może uszczelniacze na zaworach. Do tego oczywiście planowanie głowicy, olej i płyn + robocizna. Myślę, że to rozsądna cena za naprawę. O remoncie wspomniał tylko autor postu, ale myślę, że poprostu tą naprawę nazwał potocznie remontem.
PhantomASA1 napisał(a):Silnik za 400 zł pachnie raczej pseudo silnikiem.

Niekoniecznie - sam blok silnika 1,8 kosztuje około 150 zł. Natomiast cały silnik, bez osprzętu kosztuje około 500 zł. Oczywiście silnik, który jest wymontowany z samochodu. I problem jest tylko taki, że nie można go sprawdzić na miejscu. Ale zazwyczaj jest tak, że kupuje się silnik na szrocie, a w umowie KS jest zaznaczone, że jeżeli silnik po pomiarach nie będzie się nadawał do użytku, to można go zwrócić i odzyskać pieniądze. Czasami jest nawet tak, że najpier płaci się połowę, a jak silnik okaże się sprawny, to wpłaca się druga połowę. Tylko że jest to wszystko mało opłacalne, bo ów silnik trzeba najpierw zamontować w samochodzie, pozakładać osprzet uzupełnić płyny, filtry i dopiero można sprawdzać. Jak się okaże, że jest uszkodzony, to szkoda roboty, a za nią trzeba zapłacić. W warunkach domowych niestety nie da się posprawdzać silnika, czy jest w pełni sprawny, bo potrzebne są do tego narzędzia no i wiedza.
Dlatego też myślę, że naprawa jest lepszym wyjściem niż kupować silnik na szrocie. Chyba, że ów silnik jest zamontowany na samochodzie i jest na chodzie, czyli można na miejscu zrobicv pomiary.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Lut 2015, 22:08

Zgadza się, chce mi wymienić pierścienie, uszczelki zaworów, uszczelkę pod głowicą.
Za tą robociznę z materiałem chce 1000zł.
Czy taki remont ma sens?
polishme96
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 01 04 1996
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Nie mam

27 Lut 2015, 22:22

No właśnie,wszystko byłoby ok.ale ja sobie nie wyobrażam nowych pierścieni bez nowych tulei cylindrycznych,inaczej to będzie silnik typowo pod sprzedaż,wtedy by to miało sens.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

27 Lut 2015, 22:36

polishme96 napisał(a):Czy taki remont ma sens?

Ma jak tylko to jest uszkodzone.
A reszta jest ok?
1 Tłoki,cylindry.
2 Wał,panewki.
3 Wałek rozrządu,zawory,prowadnice zaworów.
4 Głowica.
Ale to będzie wiadomo dopiero po rozebraniu silnika.
Zmierz ciśnienie sprężania i ciśnienie oleju.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

02 Mar 2015, 00:23

jak umiesz zdejmij głowice i wlej wode do tłoku jesli woda zacznie opadac to znaczy ze nieszczelne
BADURIX
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 05 10 1993
Auto: opel corsa
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

02 Mar 2015, 21:35

BADURIX napisał(a): wlej wode do tłoku jesli woda zacznie opadac to znaczy ze nieszczelne

Można wlać ale na pewno nie wodę tylko naftę,benzynę itp.
I nie do /tłoku/tylko do cylindra.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995