Passat B5 1,6 benzyna obroty silnika

17 Kwi 2009, 10:02

Witam serdecznie!
Od przeszło miesiąca jestem posiadaczem Passata B5 1.6benzyna (101KM) z 1998r. Autko sprowadzone z Niemiec. Przejechałem nim jakieś 700km i w zasadzie wszystko jest ok, oprócz, no właśnie. Mam też Golfa 4 1,6beznyznę (104KM) i siłą rzeczy porównuje se zobą zachowania obu samochodów. Zastanawiają mnie następujące rzeczy :
1. Ile w Passacie winny książkowo wynosić wolne obroty po nagrzaniu silnika? U mnie oscylują w granicach 800, natomiast w Golfie 650. Czy w przypadku Passata nie są one przypadkiem za wysokie i jak ewentualnie można je obniżyć?
2. Druga sprawa to szybkość schodzenia silnika z wysokich obrotów. W golfie dzieje się to błyskawicznie, natomiast w Passacie trwa dłużej. Czy jest to prawidłowe, a jeśli nie to czy istnieje jakieś lekarstwo na to?

Z góry dziękuję za pomoc
M
Mario430
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • 18 Kwi 2009, 12:03

    Niema reguły ile powinny wynosić obroty na biegu jałowym.
    piotr2273
    Aktywny
     
    Posty: 335

    18 Kwi 2009, 12:20

    Jakoś tak wyszło że się wysłało,ale teraz kończę.
    Jest przedział obrotów,od 650 do 850.
    Komputer ustala obroty na podstawie sygnałów z czujników.
    Nie można samemu zmniejszyć obrotów w samochodzie z elektroniką.
    Jeśli auto pali w normie,ładnie chodzi ,niema problemów z zapalaniem,
    świece nie są okopcone,to raczej wszystko jest ok.
    piotr2273
    Aktywny
     
    Posty: 335

    18 Kwi 2009, 12:22

    Obroty silnika powinny schodzić płynnie,nie jak piszesz szybko.
    piotr2273
    Aktywny
     
    Posty: 335

    18 Kwi 2009, 13:35

    Jezeli oboroty wynosza 650 i tak jak kolega wyzej mowi silnik ladnie pracuje ladnie schodzi z obrotow to tylko swiadczy o dobrym wywazeniu silnika a obnizyc obrotow sie nie da bo za to odpowiedzialne sa czujniki i komputer. Dana wartosc jest ustawiana przez producenta inie da sie obnizyc czy podwyzszyc to nie polonez.
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    18 Kwi 2009, 17:42

    właśnie co zrobic jestli w benzynie obroty wynoszą 400, a silnik na biegu jałowym tak drży ze wszystko skrzypi i drga kierownica i drążek zmiany biegów?
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931

    18 Kwi 2009, 18:42

    Jeśli układ paliwowy i zapłonowy jest sprawny,to obroty biegu jałowego
    ustawia regulator biegu jałowego,tu może być uszkodzenie mechaniczne lub elektryczne.W starszych autach był silnik krokowy,w nowszych jest
    przepustnica regulowana elektrycznie.Często też wystarczy tylko wyczyścić przepustnice.
    piotr2273
    Aktywny
     
    Posty: 335