PASSAT B5 1.8T+gaz TipTronic - problem z rozruchem i mocą

29 Lip 2013, 19:28

Witajcie wszyscy forumowicze.

Posiadam VW Passat'a z 98r 1.8T (z sekwencyjnym gazem) z automatyczną skrzynią TipTronic. Piszę z uciążliwym problem w moim Passacie (a mianowicie dwoma).

Odkąd zrobiło się ciepło i słupek termometru pokazuje wyższe temperatury, samochód ciężko odpala. Dzieje się tak jedynie w wyższych temperaturach. W umiarkowane lub chłodne dni pali na dotyk, wręcz idealnie. Co może być powodem takiego zachowania ?

Drugi problem dotyczy mocy. Katalogowo samochód ma 150KM. Jeździłem manualem z tym samym silnikiem i nie ma porównania, wsiadając do mojego czuje jakbym prowadził czołg. Wskazówka prędkościomierza opornie wspina się do góry. Przy 2-2.5 tys obrtów obroty spadają o 200-300. Dosyć kiepsko się ogólnie samochód zbiera. Wiem, że to automat i nie będzie tak szybko przyspieszał jak automat ale przy 150KM i turbinie spodziewałbym się więcej.

Jestem motoryzacyjnym laikiem i przyznaję się do tego bez bicia, dlatego chcę się poradzić Was ,bardziej doświadczonych kierowców.

Co może być przyczyną moich problemów? Macie jakieś pomysły ?

Pozdrawiam, Rafał
ercze
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 27 11 2009
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Passat B5
Silnik: 1.8 T 150 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1998

30 Lip 2013, 16:01

ercze napisał(a):Przy 2-2.5 tys obrtów obroty spadają o 200-300. Dosyć kiepsko się ogólnie samochód zbiera.


Może masz turbinę która wymaga regeneracji?

ercze napisał(a):Jeździłem manualem z tym samym silnikiem i nie ma porównania, wsiadając do mojego czuje jakbym prowadził czołg.


Też był w gazie? Manuala możesz porównać mniej więcej jak u siebie będziesz na TipTronicu przełączał biegi manualnie +/-.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5298
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

30 Lip 2013, 18:38

Co do palenia proponuje sprawdzić po pierwsze czujnik temperatury <jego wskazania na ecu silnika jakimś vagiem> jeśli one są oki to masz problem z odpowietrzenie zbiornika, na filtrze powietrza jest mały elektrozawór i w nim może tkwić problem, ale stawiam na czujnik przez który możesz mieć również problem z przyspieszaniem i mocą samochodu jeśli oczywiście turbina dmucha jak powinna. Jak mieszkasz gdzieś w okolicy Limanowej zapraszam poradzimy sobie z tym paskiem;)
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

30 Lip 2013, 20:43

ArteK napisał(a):Też był w gazie? Manuala możesz porównać mniej więcej jak u siebie będziesz na TipTronicu przełączał biegi manualnie +/-.


Tak też w gazie, jedyna różnica to wersja jam mam przed a tamten jest po lifcie, jednak silnik ten sam. Nie ma porównania co do mocy. Tamten zbiera się pięknie turbinka kręci aż miło i słychać delikatnie jak świszczy. Czytałem że jest kilak czujników, które mogą tu winić i przez to silnik pracuje w trybie awaryjnym.

przemek217 napisał(a):Co do palenia proponuje sprawdzić po pierwsze czujnik temperatury <jego wskazania na ecu silnika jakimś vagiem> jeśli one są oki to masz problem z odpowietrzenie zbiornika, na filtrze powietrza jest mały elektrozawór i w nim może tkwić problem, ale stawiam na czujnik przez który możesz mieć również problem z przyspieszaniem i mocą samochodu jeśli oczywiście turbina dmucha jak powinna. Jak mieszkasz gdzieś w okolicy Limanowej zapraszam poradzimy sobie z tym paskiem;)


W piątek jestem umówiony ze znajomym z VW na sprawdzenie kablami silnika. Ciężko mi właśnie określić czy dmucha. Nie słychać jej w ogóle a samochód mimo wciśnięcia do deski gazu nie zbiera się
ercze
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 27 11 2009
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Passat B5
Silnik: 1.8 T 150 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1998

31 Lip 2013, 13:54

W moim 1.8 t też turbiny nie słychać ale czuć że pracuje, możesz ewentualnie o ile dobrze pamiętam w vagu na blokach 114 do 118 jest coś od turbiny w razie problemów z wartościami jakie w którym bloku mają być mam potrzebne do tego materiały jak chcesz podaj maila to Ci podeśle.
Pozdrawiam
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Auto części - potrzeba każdego samochodu
    Niezależnie czy korzystasz z samochodu, żeby dojeżdżać do pracy czy aby podróżować po świecie, musisz mieć świadomość, że pewnego dnia, któraś z części samochodu ulegnie awarii. Przyczyną może być wyeksploatowanie ...