Passat B5 1.9 tdi 110 AFN kopci na czarno i dużo pali

30 Wrz 2014, 22:06

Witam mam passat który zaczął dużo palić i kopcić na czarno a dzisiaj miałem problemy z jego odpaleniem. na dodatek czasami drży na postoju lecz silnik chodzi normalnie i równo. Obroty nie falują ani nic. wymienione zostało w nim sprzęgło i rozrząd lecz drżenie było już wcześniej. Jaka może być przyczyna z góry dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam
Naruto1814
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Straszów
Prawo jazdy: 29 08 2009
Auto: vw passat b5
Silnik: 1.9 TDI 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

02 Paź 2014, 18:32

Jak z mocą? Błędy jakieś z ECU? Za mało informacji, aby powiedzieć o co chodzi. Podejrzewam przestawiony rozrząd, jeżeli objawy pojawiły się po jego wymianie lub sterowanie turbiną - podciśnienie. Bez diagnostyki VAG nie da się jednoznacznie powiedzieć, co autu dolega.
cosmopll
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Auto: Honda

02 Paź 2014, 20:04

takie obiawy miał już przed wymianą roarządu. byłem na kompie jakieś dwa tygodnie temu i powiedziano mi że wszystko jest oki ale ile w tym prawdy to nie wiem. z mocą to troszke osłab ale nie za mocno.
Naruto1814
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Straszów
Prawo jazdy: 29 08 2009
Auto: vw passat b5
Silnik: 1.9 TDI 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

02 Paź 2014, 20:04

takie obiawy miał już przed wymianą roarządu. byłem na kompie jakieś dwa tygodnie temu i powiedziano mi że wszystko jest oki ale ile w tym prawdy to nie wiem. z mocą to troszke osłab ale nie za mocno.
Naruto1814
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Straszów
Prawo jazdy: 29 08 2009
Auto: vw passat b5
Silnik: 1.9 TDI 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

03 Paź 2014, 12:27

Kolego trzeba przeprowadzić dobrą diagnostykę VAG-iem bo bez tego ani rusz. Jeżeli ktoś podpiął kompa i sprawdził błędy, to tak naprawdę nie zrobił nic niestety. Tak jak Ci napisałem, przyczyn może być wiele. Ogólnie dymi na czarno, bo mieszanka jest zbyt bogata i nie jest w stanie przepalić tego, czym zostaje zasilony. Przyczyn może być wiele - od zbyt małej ilości powietrza, poprzez nieprawidłowo obliczoną przez kompa - np nieszczelność, źle pracującą turbinę, przepływomierz, czujnik temperatury powietrza doładowującego itd. Zaciąć się też mogły jakieś zawory. Ewentualnie wina leży po stronie zasilania, leją wtryski, pada pompa. Powodem może też być padający powoli motor. Jeżeli dodatkowo bierze olej, to silnik może sobie wyrównoważać równomierne spalanie w cylindrach, zwiększając dawkę paliwa. Ogólnie problem jest do rozwiązania, ale potrzebujesz zrobić logi statyczne i dynamiczne silnika, wtedy będzie wiadomo, który parametr odstaje od norm. Jeżeli jesteś z wawy, to daj znać na priv, ja mam kabel. Mogę się postarać Ci pomóc. Jeżeli z innego miasta, to napisz na jakimś forum lokalnym albo dotyczącym Twojego auta, o pomoc w wykonaniu logów i potem je tu wrzuć.

Silniki diesla są niestety skomplikowane. Auto już masz leciwie i jakaś pierdoła może powodować tak naprawdę duże problemy. Prewencyjnie, na Twoim miejscu wykonałbym pewne czynności zapobiegawcze - sprawdził zawór N75, wszystkie węże podciśnienia, albo przynajmniej te, które wykazują oznaki zużycia. Sprawdził szczelność. Zbadał turbinę, pod kątem wycieków i stanu wirnika. Jeżeli masz zmienną geometrię, to sprawdził działanie gruszki itd, bo zapieczone prowadnice też mogą dawać taki objaw. Potem Ci auto wpadnie w notlauf i też ze względów bezpieczeństwa ECU ograniczy moc i przełączy w tryb awaryjny. Do tego warto przeczyścić wtryski, albo profesjonalnym sprzętem, albo przynajmniej markowym dodatkiem do paliwa. Oprócz tego trzymać dobry poziom oleju i lać olej w miarę możliwości markowy i spełniający normę VW 505.00.

Podaj jeszcze dokładnie jak to spalanie się zmieniło i powiedz czy są jakieś inne objawy, zużycie oleju, płynu chłodniczego. Ile w ogóle oleju Ci bierze, jakiego używasz i kiedy go zmieniałeś ostatnio?
cosmopll
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Auto: Honda

03 Paź 2014, 19:25

to co przeczytałem to może być dużo przyczyn takiego zachowania silnika. dodam że czasami za wolnych obrotach drży cała buda auta lecz przestaje po przygazowaniu, rusze przejade kawałek, zatrzymam się i znowu to samo. jedynie na zimnym silniku jest wszystko ok.
spalanie sie jest aż takie duże ale zwiększyło się, raz nie chciał mi odpalić i dopiero za czwartym razem odpalił, ale za każdym razem jak by nie łapał na wszystkie tłoki.
Naruto1814
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Straszów
Prawo jazdy: 29 08 2009
Auto: vw passat b5
Silnik: 1.9 TDI 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Napędy w pojazdach budowlanych
    Warunki panujące na budowach to spore wyzwanie zarówno dla ludzi, jak i sprzętu. W eksploatowanych tam pojazdach szczególnie trudne zadanie mają układy napędowe. Muszą być odporne na wiele niekorzystnych czynników, ...

03 Paź 2014, 22:03

Zacznij od wtrysków i sprawdzenia kompresji silnika, jeżeli zużywa olej. Potem to co Ci napisałem.
cosmopll
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Auto: Honda

04 Paź 2014, 20:04

Ale kopci na czarno jak nagle przyśpieszasz? Diesel z turbiną zawsze będzie kopcił na czarno i to jest bardzo dobra oznaka jeżeli by puszczał niebieskawy dym to już by było nieciekawie.
A ile Ci pali ?
Leszczorek
Nowicjusz
 
Posty: 41
Prawo jazdy: 0- 0-2008
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Nie mam

05 Paź 2014, 14:41

jak delikatnie jeżdże to nie kopci ale jak mu wcisne ostro w gaz to wtedy jest zasłona dymna za mną i na postoju wpada w lekkie wibracje.palić aż tak duże nie zaczoł ale jest to zauważalne.
Naruto1814
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Straszów
Prawo jazdy: 29 08 2009
Auto: vw passat b5
Silnik: 1.9 TDI 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

29 Paź 2014, 13:45

witam
Byłem na kompie i z silnikiem według kompa jest wszystko oki, jedynie co sie dowiedziałem to że turbina może sie kończyć. Nic wiecej nie udało mi się ustalić
Naruto1814
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Straszów
Prawo jazdy: 29 08 2009
Auto: vw passat b5
Silnik: 1.9 TDI 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998