Passat b5 , co z dynamika w tdi ?

11 Paź 2009, 18:15

Witam ! jako ze jestem juz zdecydowany na zakup Passata 1.9 tdi - pierwszy turbo diesel - mam pytanie..

jak to jest z elastycznoscia ? chodzi mi o to ze, dajmy na to passat 1.9 tdi 110KM ma maxymalny moment obrotowy w zakresie 2000-4000 (ok. 4000 max moc) . Wiec tu moje pytanie, czy samochod tak samo bedzie przyspieszal np. od 50km/h do 80km/h na 3 biegu, jak rowniez na 4 ? bo przeciez wciaz bedzie maxymalny moment obrotowy ! Pytam bo nie wiem, kto pyta nie bladzi :) prosze o nie usuwanie tematu i normalne odp .


pozravwiam !
dawid551
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Śląskie

11 Paź 2009, 19:00

Auto żeby dobrze się zbierało musi mieć obroty w określonych przedziałach. Im bliżej maksymalnego momentu tym lepiej.
Generalnie trzeba pilnować, aby jeździć na obrotach przy których załącza się turbina i tyle.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

11 Paź 2009, 19:05

tak, ale czy to oznacza ze na przyklad od 50 do 80 km/h jadac na 3 oraz 4 biegu (bedziemy mieli zakres maxymalnych obrotow-turbo kreci) , czyli uzyskamy taki sam czas ? bo przeciez bedzie turbo dzialalo , obroty miedzy 2000 a 4000 obrotow ! wniosek by sie nasuwal taki ze mozna jezdzic na niskich biegach a samochod i tak bedzie przyspieszal jak na niskich ! prawda czy zle mysle ?
dawid551
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Śląskie

11 Paź 2009, 20:57

auto najsprawniej przyśpiesza gdy ma obroty w okolicy obrotów mocy max tak więc szybciej przyspieszysz z 50 do 80kmph na trójce niż na czwartym biegu,
Serce bije w tempie obrotów maszyny
bodziokardasz
Zaawansowany
 
Posty: 623
Miejscowość: Czarna Ziemia

12 Paź 2009, 07:11

aha dziekuje ! no ale w tdi to i tak bedzie szybko bo ma turbo ..
dawid551
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Śląskie

12 Paź 2009, 13:19

Oczywiście, że będzie lepiej na III biegu, ale na IV też można sobie śmigać.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Europejska premiera samochodu Volkswagen Jetta Hybrid
    Jetta Hybrid jest napędzana nowoczesnym silnikiem benzynowym (TSI o mocy 110 kW/150 KM) oraz silnikiem elektrycznym o mocy 20 kW – takiej samej, jak w XL1, jako skrzynia biegów montowana jest seryjnie automatyczna, ...
    Audi Q2 wygrywa złoto w konkursie
    Kompaktowy SUV spod znaku czterech pierścieni zapewnił sobie najwyższe wyróżnienie w kategorii "Excellent Product Design – Transportation". "Audi Q2 zaskakuje niezależną stylistyką. To nie jest tylko mniejsza ...

12 Paź 2009, 18:25

Turbina pracuje cały czas. Ona się nie wyłącza bądź włącza. Jednak że odczuwa sie jej prace dopiero przy około 2100obr/min
Servis Calibra
mikas24
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 222
Miejscowość: Zawiercie

12 Paź 2009, 22:31

Jasne, sproszczenie sensu wypowiedzi i tyle :cool:
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

13 Paź 2009, 11:33

dawid551 napisał(a):tak, ale czy to oznacza ze na przyklad od 50 do 80 km/h jadac na 3 oraz 4 biegu (bedziemy mieli zakres maxymalnych obrotow-turbo kreci) , czyli uzyskamy taki sam czas ? bo przeciez bedzie turbo dzialalo , obroty miedzy 2000 a 4000 obrotow ! wniosek by sie nasuwal taki ze mozna jezdzic na niskich biegach a samochod i tak bedzie przyspieszal jak na niskich ! prawda czy zle mysle ?


Gdyby tak było to TD miały by 2 biegi: jeden do przodu a drugi do tyłu :D
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

13 Paź 2009, 13:47

Wracając do dynamiki Passata B5 TDI 110 koni to kiedyś dawno dawno temu jak miałem jeszcze Forda Mondeo MKII 1.8 w dieslu to brałem takie właśnie 1.9 TDI 110 km spod świateł jeśli dobrze sobie przypominam ze 2 albo trzy razy w życiu.
stasiowski121
 

13 Paź 2009, 20:42

Ja kiedyś dawno po zdaniu prawka kupiłem se pasata b4 1.9 tdi
i tam na trójce jachałem 20 a jak sie uparłem to na tym samym biegu jechałem 120
na czwórce jechałem i 60 i 160 a na piątce mogłem jechać do 205 bo miałem 130 koni
skrzynia tam jest elastyczna i mało sie czeba namachać a jak to była b4 to co dopiero do b5 wiadomo że jest elastyczna
Diablo7771
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Kraków