Passat B6 1.8 TSI

15 Paź 2018, 21:48

Witam, mam możliwość kupienia VW Passata B6 1.8 TSI z roku 2010 ze skrzynią DSG.
Auto ma przebieg 102000. Wiem, że to wręcz niewykonalne, ale jednak.
Polski salon, wszystkie naprawy w ASO, do 97000.
Proszę o opinie czy warto brać, a dokładniej o skrzyni DSG?
Pierwszy raz próbuję DSG i mam wątpliwości.
Pozdrawiam.
Urbish
Nowicjusz
 
Posty: 8

15 Paź 2018, 21:53

Niby PL salon - ale musisz być mega ostrożny - 1,8TSI to nie są dobre jednostki, a DSG zależy jak ktoś dbał, olej zmieniał trochę posłuży bo obawiam się że w tym silniku są te bardziej wzmocnione na sprzęgłach mokrych..
Natomiast ja polecałbym 2,0 fsi 150 lub 2,0 tfsi 200 koni i najlepiej manual
chociaż wiadomo że takie dsg w 2 litrowym turbo 200 konnym silniku zrobi robotę.
Tylko że to może być (chociaż nie musi) kolejne źródło problemów i wydatków.
ale 1,8 TSI to już Twoje ryzyko to nie są dobre silniki. (m,in rozrządy łańcuchowe, spalanie oleju, osadzanie się nagaru, wtrysk fsi itd)
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

15 Paź 2018, 21:56

Pionek napisał(a):Niby PL salon - ale musisz być mega ostrożny - 1,8TSI to nie są dobre jednostki, a DSG zależy jak ktoś dbał, olej zmieniał trochę posłuży bo obawiam się że w tym silniku są te bardziej wzmocnione na sprzęgłach mokrych..
Natomiast ja polecałbym 2,0 fsi 150 lub 2,0 tfsi 200 koni i najlepiej manual
chociaż wiadomo że takie dsg w 2 litrowym turbo 200 konnym silniku zrobi robotę.

Tylko że to może być (chociaż nie musi) kolejne źródło problemów i wydatków.
ale 1,8 TSI to już Twoje ryzyko to nie są dobre silniki. (m,in rozrządy łańcuchowe, spalanie oleju, osadzanie się nagaru, wtrysk fsi itd)



Generalnie ostatni wpis to 97000 km i m.in. wymiana oleju w skrzyni. Auto pochodzi od Das Weltauto, było sprawdzane w okolicach maja.
Nie robie dużych przebiegów, głownie miasto.
DSG przy takim przebiegu może sprawiać problemy?
Urbish
Nowicjusz
 
Posty: 8

15 Paź 2018, 21:58

Jeśli jesteś gotowy ponieść ewentualnie koszty serwisu to OK. Nikt nie będzie udawał że to dobry wybór, bo nie jest. Nie dość że sam silnik jest kiepski to jeszcze DSG, które jest dobre jak jest nowe. No chyba że znasz to auto, właściciela i wszystko się zgadza i było dmuchane i chuchane każdego poranka to bierz.

Z drugiej strony jak nie robisz dużych przebiegów i tylko miasto to na ciul Passat z turbo i ryzykowną skrzynią.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Paź 2018, 21:59

galakty napisał(a):Jeśli jesteś gotowy ponieść ewentualnie koszty serwisu to OK. Nikt nie będzie udawał że to dobry wybór, bo nie jest. Nie dość że sam silnik jest kiepski to jeszcze DSG, które jest dobre jak jest nowe. No chyba że znasz to auto, właściciela i wszystko się zgadza i było dmuchane i chuchane każdego poranka to bierz.

Z drugiej strony jak nie robisz dużych przebiegów i tylko miasto to na ciul Passat z turbo i ryzykowną skrzynią.



a co byś polecił w benzynie i automacie do 35000 zł zamiast tego?
Urbish
Nowicjusz
 
Posty: 8

15 Paź 2018, 22:35

Lagunę 2,0T
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Webasto dla samochodów elektrycznych
    Firma Webasto, znana z systemów ogrzewania i klimatyzacji stosowanych w większych samochodach i autobusach, a także szyberdachów i składanych dachów dla kabrioletów, rusza na podbój nowego ...

16 Paź 2018, 07:05

Lepiej poszukać 2.0 TFSI w B6 i jeszcze zostanie
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

16 Paź 2018, 07:32

Dokladnie jesli to ma byc passat. A 1.8tsi stanowczo nie.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

16 Paź 2018, 09:47

Po pierwsze czy auto miało usuniętą wadę olejową (jeśli było serwisowane w ASO to powinny być na to papiery)?
Po drugie (jeśli się nie myle) to w tym modelu było DSG z suchymi sprzęgłami. Sprawdź czy było coś robione ze skrzynią, gdyż jej serwis pomiędzy przebiegiem 100 a 200 tys.km potrafi pochlonąć 10tys.zl (dwa sprzegla+dwumas+mechatronika).

Ogólnie to bym odpuścił, bo zestawienie 1.8 TSI + DSG będzie generować duże koszty. Nie sugeruj się też przebiegiem, gdyż skrzynia może być właśnie tuż przed kosztownymi naprawami.
Co do silnika to też nie ma z nim reguły i to czy ktoś regularnie go serwisuje nie wpływa na to, że nie będzie brał oleju. Były egzemplarze, które jeszcze na gwarancji braly ponad 0.5l oleju na 1000km, a są takie które po przekroczeniu 100tys.km biora tylk 0.3.-0.4 na 1000km.
Ja bym odpuscil i ewentualnie szukal 2.0 TFSI z poczatku produkcji z manualem, a najlepiej cos innej marki.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

16 Paź 2018, 20:01

A ja bym w takim budżecie szukał Mondeo Mk4 z silnikiem ecoboost, które są na pewno mniej problematyczne niż TSI.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007