Passat B6, 2007, 1,9 diesel, 210k km...

27 Mar 2015, 00:51

Pytanie, nie czy kupić auto, a czy warto się zainteresować dalej.
Szukam auta, bo rodzina powiększyła się do 2+2 i potrzebny jest większy samochód. Osiągi, wygląd itp - nie interesuje mnie to. Jeżdżę 12 tys. km rocznie. Praca-dom-praca: 25 km w dwie strony, raz, dwa razy w roku wypad kilkaset km w jedną stronę.

i przyjaciel rodziny oferuje Passat, B6, 2007, diesel, 210 tys. km, manual.
Mam 99,9 proc. zaufania, że nic nie ukrywa, nie kręci. Wiem, dlaczego sprzedaje auto. Samochód jest z 2007, kupione przez przyjaciela w 2011 w salonie autoryzowanym w Niemczech od pierwszego właściciela jako używane.
Auto ma przytarte z jednej strony drzwi: przednie i tylnie, tylny błotnik. Prawy błotnik jest lekko zgięty i przyrysowany.
Cena: 20 tys. zł
Z napraw: było robiony rozrząd przy 160 tys. km

Martwi mnie diesel (przy moich przebiegach, o których napisałem wyżej). I poczytałem w necie o dieslach 1,9: ceny napraw: jakieś uszczelki pod głowicą, głowice, filtry, dwumasy i ceny 3 tys., 5 tys,, 10 tys. (nie znam się totalnie na autach, umiem ocenić, czy kolor jest ładny i czy do bagażnika wszystko się zmieści).
Jeszcze raz powtórzę: dla mojego case'u ufam sprzedającemu, że nic nie ukrywa, czyli auto faktycznie nie jest bite, przebieg oryginalny itp.
Warto się interesować (na dziś jestem umówiony u zaprzyjaźnionego mechanika na oględziny)?

PS. Chciałem wkleić zdjęcia, ale wyskakuje błąd i nie udaje się.

PS.1 a może zainteresować się tym:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
wlodarinho
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 01 01 1997
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Ford Fusion
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

27 Mar 2015, 10:45

Przy twoich przebiegach diesel odpada, zgodnie z twoimi przewidywaniami. To co zaoszczędzisz na paliwie, wydasz na naprawy.
wlodarinho napisał(a):PS.1 a może zainteresować się tym:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Nie. Jeżeli szukasz solidnej i mało awaryjnej benzyny to passat jest jednym z najgorszych rozwiązań. Bezpośredni wtrysk, zbierający się nagar, utrata mocy, picie oleju litrami itd
Za 20 tysięcy zaproponuję Ci mondeo mk3, vectre c, volvo v50 lub v70, mazdę 6(ale wielkim problemem jest rdza) oraz bmw e39 z dużą benazyną+gaz
Potrzebujesz jakiejś informacji o Peugeocie 307 lub mondeo mk4? Napisz na priv a postaram się pomóc :)
tomek70
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1023
Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.3 161
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

27 Mar 2015, 13:55

Rzuć okiem może na:
Toyotę Avensis II 1.8/2.0 benzyna
Lexus IS 200 w kombi

Propozycja Tomka popieram :ok:
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

27 Mar 2015, 19:43

Przy Twoim użytkowaniu benzyna tylko i nie w Passacie, bo nie ma tam dobrego benzynowego silnika. Wklejony posiada FSI, czyli olejżłopa cierpiącego na spadek mocy i osadzanie nagaru na zaworach.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Mar 2015, 00:07

Dzięki za odpowiedzi. Przeczytałem Wasze odpowiedzi, jeszcze trochę poczytałem. Jestem bardziej na nie, niż na tak. Jutro jeszcze ok. południa jestem umówiony z mechanikiem na oględziny. Zdanie może zmienię, jeśli powie mi: "Stary, ale oferta. Bierz i nie gadaj".
Jutro zdam relację z oględzin.
wlodarinho
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 01 01 1997
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Ford Fusion
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

29 Mar 2015, 00:01

Auto - Passat - o którym pisałem zlustrowane przez machnika.
Auto niebite, generalnie w dobrym stanie, półśladu korozji nie ma, komplet nowych letnich opon na alufelgach (założone na aucie zimówki), przebieg oryginalny.
Koszt naprawy boku, o którym pisałem ok. 3-4 tys. zł, plus prawdopodobnie sprzęgło, czyli ok. 4 tys. zł
W sumie auto 20 tys. zł + 8 tys. zł + ze 2 tys. na pakiet startowy. Robi się 30 tys. zł i jestem za krótki (tym bardziej biorąc pod uwagę późniejsze ewentualne naprawy). Gdybym kasę miał, brałbym bez wahania.
wlodarinho
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 01 01 1997
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Ford Fusion
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zimowe "must have" każdego kierowcy
    Kalendarzowa zima jeszcze przed nami, ale warunki atmosferyczne już teraz przypominają te zimowe. Dlatego zimowe opony, skrobaczka do szyb czy szczotka do odśnieżania to obowiązkowe elementy, które powinny znaleźć ...