Passat B6 3C2 2006 bardzo wysokie spalanie

21 Kwi 2021, 08:07

Witam serdecznie,

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o mechanikę samochodową, jednak próbuje znaleźć odpowiedź na pytanie, z którym nie radzi sobie już trzech mechaników na których trafiłem.

Posiadam Passata B6, rocznik 2006, TDI 2.0, 140KM w automacie. Trafiłem niestety na felerny model, zaraz po zakupie oddałem turbinę do regeneracji, po miesiącu regenerowałem również komplet pompowtryskiwaczy (marki Siemens), mimo tego, że wykazywały idealne pomiary na maszynie, było z nimi coś nie tak, dlatego wymieniono je na inne i z tego co wiem są zregenerowane na nowych dyszach.

Samochód ma moc, mówiąc kolokwialnie zrywa asfalt. Komputer nie wykazuje absolutnie żadnych błędów. Niestety spalanie pozostawia cały czas wiele do życzenia. Problem ten występował zarówno przed regeneracją jak i po.

Na chwilę obecną średnie spalanie w mieście to jakieś. 13-14l/100km, w trasie koło 9-10l/100km. Spalanie po rozruchu podczas postoju mieści się w granicy 1.6l-2.0l/100km. Dodatkowymi objawami jakie zauważyłem to:

- brak prędkości maksymalnej, najwyższa prędkość jaką udało mi się osiągnąć to jakieś 175km/h, mimo wciśniętego pedału gazu do oporu, nic więcej nie da się wycisnąć,

- przy odpalaniu i wyłącznie w tym momencie z wydechu wylatuje całkiem sporo dymu o zabarwieniu biało-niebieskim, który po rozruchu od razu zanika, ale spaliny przez cały czas mają mocny, ostry zapach,

- rozruch w niższej temperaturze, poniżej 10 stopni sprawia lekkie problemy, musi trochę pokręcić nim odpali,

Mechanik zaproponował wgranie nowego, oryginalnego softu do tych pompowtryskiwaczy, zgodziłem się, niestety i to nie pomogło. Stwierdził również, że wszystko co zaproponowałem by sprawdził, tj. sonda lambda, egr, dpf, przepływomierz - jest sprawne. Stwierdził, że wsadziłby nowe wtryski i to załatwiłoby temat, ale chciałby za to 9 tysięcy, stąd jego propozycja o pozbyciu się samochodu.

Bardzo dziękuję za wszelkie rady w tym temacie.
askiaar
Obserwowany
 
Posty: 1
  • 21 Kwi 2021, 09:21

    Podciśnienia sprawdź, jest tam taki blok podciśnień często przy wymianie filtra czy czegoś nadłamusie się króciec i jest nie szczelność. Do sprawdzenia też szczelność układu doładowania. Najlepiej podłączyć pod kompa to będziesz miał podgląd.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16661
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    22 Kwi 2021, 10:27

    A ile spala w trasie? Pojedź na jakąś w miarę prostą drogę, gdzie na ma wzniesień i jedź równe 100Km/h przez jakiś odcinek i sprawdź spalanie chwilowe. Włącz też pomiar spalania średniego na tym odcinku. Dobrze by było, jakby był to odcinek liczony co 10 km, czyli przejedź 10 albo 20 albo 30 km. Licznik wyzeruj jak już osiągniesz te 100 km/h ( żeby nie liczyło rozpędzania się ).
    No i z jakimi obrotami jeździsz po mieście? Jak jedziesz w automacie, to nie masz wpływu na zmianę biegów, więc może być tak, że jak w manualu auta mają wrzucony 4 bieg, to ty nadal jedziesz na 3 i to z większymi obrotami niż oni na 4. Automat nie nadaje się do miasta tak naprawdę. Oprócz tego zawsze będzie żarł więcej paliwa niż manual. Aczkolwiek 14 litrów to dużo.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000