Passat b6, mazda 6, octawia

31 Sty 2011, 17:19

witam

Mam problem z wyborem samochodu. Mam do wydania 35-40 tyś. i nie mogę się zdecydować zwłaszcza że na internecie i u mechaników zdania są podzielone. Oscylowałem między Passatem b6 2006r. a mazdą 6 2006r., żonie marzy się Oktawia z 2007r. Wszystko miało by być w kombi tdi. Doradźcie co będzie lepsze i mniej awaryjne. Z góry dziękuję za pomoc.

pozdrawiam
g-tomala
g-tomala
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: stalowa

31 Sty 2011, 17:31

Myśle ze jesli ma byc najmniej awaryjnie to skoda, pozniej passat, a na koncu mazda (drogie czesci). Czyli wygrywa skoda, ewentualnie passat. Po za tym zonie sie podoba, wiec mozna zrobic mila niespodzianke ;)
Ostatnio edytowany przez atis700, 01 Lut 2011, 00:57, edytowano w sumie 1 raz
atis700
 

31 Sty 2011, 17:39

atis700 napisał(a):Myśle ze jesli ma byc najmniej awaryjnie to skoda, pozniej passat,


Hmmm...dziwne bo to te same porwozie, ten sam silnik, ta sama elektryka, to samo zawieszenie;) jedynie plastiki i plachy troszke inne.

Odradzam passata czy skode z tych rocznikow. Niestety zknocili te modele.
Sa strasznie awaryjne poczawszy od problemow z dynamicznymi lampami konczac na ukladach wspomagajacych i elektrycznym.

Lepiej kupic Passata b5 3bg w wersji high line i wymienic mu na dzien dobry zawieche, sprzeglo, servis uszczelniacze w silniku, wstawic turbine BRD oraz zkorygowac program .
Wtedy masz moc, brak awarii(bo wszystko jak nowe) i wyniesie cie to jakies 30-35 tysiecy razem.

Oczywiscie mozesz w tej cenie kupic np passata 2008 z zagramanicy z silnikiem 1.9tdi (nie kupuj 2.0tdi ze slynnym PFD!!!) 6 biegow.
Po roku 2007 wiekszosc wad B6 usunieto.
Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
Seba TDI
Początkujący
 
Posty: 159
Miejscowość: Crewe UK

31 Sty 2011, 18:10

jezeli auto ma byc w kwocie 35-40 tys to zdecydowanie mazda 6 :wink: sam mialem i bylem b. zadowolny. 40 tys wystarczy na calkiem niezly egzemplarz z lat 2005, moze 2006 czyli poliftowy, a awaryjnosc o ile wlasciwie obslugiwany stoi na bardzo wysokim poziomie, nie ma co porownywac do passata.
te jęki internetwych znafcow jaki to awaryjny samochod biora sie glownie z tego, ze praktycznie nikt nie kupil tej mazdy w salonie, wiekszosc sprowadzona(czyt. latwo trafic na szrot).
jezeli masz pytania odnosnie tego modelu to pisz, lub poczytaj w odpowiednim dziale na forum mazdaspeed.pl
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ

31 Sty 2011, 18:29

JerzyB333 napisał(a):bardzo wysokim poziomie, nie ma co porownywac do passata

Skad to porownanie?
Smigam passatami od dawna i wiem ze jak sie o nie dba(czyt zmiana oleju i tp) to sie nie psuja.
Podobnie mazdy i toyoty.
Ale jak wsiada idio.. do nich to kazdy bez wyjatku gosci na lawecie.

Jedyne co mozna porownywac to wykonczenie, passat a mazda z tych samych lat-jakosc niemieckich czy francuzkich plastikow niestety goruje nac japonskimi.

Awaryjnosc nie jest wina marki ale uzytkownikow. (oczywiscie sa modele z wadami fabrycznymi jak passata b6 05-06 czy laguna 02-04)
Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
Seba TDI
Początkujący
 
Posty: 159
Miejscowość: Crewe UK

31 Sty 2011, 19:55

Mazda jest na pewno mniej awaryjna od Skody i VW...
Ja wybrałbym Mazdę albo Passata, ale tylko 1.9tdi. 2.0tdi to szmelc.I szukaj wersji Comfortline albo Highline (tu może być ciężko się zmieścić w budżecie). Wersja Trendline po prostu gorzej wygląda i ma słabe wyposażenie.

Octavia to auto klasę niższe.
barney
Początkujący
 
Posty: 89
Miejscowość: polska
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Co to jest Defensive Driving?
    Amerykanin Chris Imhoff z National Safety Council jako pierwszy sformułował reguły "Defensive Driving" (DD), czyli jazdy defensywnej. Pierwszy kurs DD zorganizowano w USA w 1964 roku. Od 50 lat w krajach anglosaskich oraz ...

31 Sty 2011, 21:26

Myśle ze jesli ma byc najmniej awaryjnie to skoda, pozniej passat,


Hmmm...dziwne bo to te same porwozie, ten sam silnik, ta sama elektryka, to samo zawieszenie;) jedynie plastiki i plachy troszke inne.


Ale to takie same to chyba jak z kilku aut składane i cos nie wyszło, bo Octavia to jest na płycie Golfa, a wiec auta o klase mniejszego.

Ja polecam Mazdę. Auto mniej awaryjne i ma cichy silnik diesla a nie 1,9 co by do traktora można montować. 2.0 są dość awaryjne więc w przypadku VW miałbyś do wyboru tylko 1,9 TDI.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

31 Sty 2011, 21:27

Seba TDI napisał(a):
JerzyB333 napisał(a):bardzo wysokim poziomie, nie ma co porownywac do passata

Skad to porownanie?
Smigam passatami od dawna i wiem ze jak sie o nie dba(czyt zmiana oleju i tp) to sie nie psuja.
Podobnie mazdy i toyoty.
Ale jak wsiada idio.. do nich to kazdy bez wyjatku gosci na lawecie.

Jedyne co mozna porownywac to wykonczenie, passat a mazda z tych samych lat-jakosc niemieckich czy francuzkich plastikow niestety goruje nac japonskimi.

Awaryjnosc nie jest wina marki ale uzytkownikow. (oczywiscie sa modele z wadami fabrycznymi jak passata b6 05-06 czy laguna 02-04)


Zgadzam się bo jak dbasz tak masz.

Co do narzekania na sprowadzane samochody - nie ma różnicy, czy auto jest sprowadzone czy nie, trzeba mieć tylko wiedzieć co sprawdzać... a więc po kolei:
Nie ma czegoś takiego, że auto sprowadzone jest bardziej niepewne od auta krajowego, ponieważ każdy pożądny importer samochodów, w przypadku każdego oferowanego samochodu:
- wystawia klientowi fakturę, przez co klient dostaje gwarancje legalności pochodzenia pojazdu
- umożliwia sprawdzenie samochodu w wybranej przez klienta stacji ASO czy innym serwisie,
- udostępnia klientowi książkę serwisową, żeby miał możliwość kontaktu z serwisem gdzie auto było serwisowane w celu potwierdzenia autentyczności przebiegu, jedyna niedogodność powstaje jeśli ktoś nie zna języka kraju, z którego samochód pochodzi, ale wtedy każdy może podjechać do jakiegokolwiek tłumacza, który za 30-60zł zadzwoni do serwisu i wszystkiego się dowie - jeśli nie będą chcieli powiedzieć ze szczegółami ze względu na ochronę danych, to zawsze powiedzą przynajmniej przy jakim przebiegu i kiedy samochód był ostatnio na serwisie.
k_s
Początkujący
 
Posty: 84
Miejscowość: ----

31 Sty 2011, 22:08

fiko7 napisał(a):Ale to takie same to chyba jak z kilku aut składane i cos nie wyszło, bo Octavia to jest na płycie Golfa, a wiec auta o klase mniejszego.


No mylisz sie octawia jest na plycie passata a fabia na plycie golfa.
Swaidcza o tym wymiary i zawieszenie wielowachaczowe czego golf i fabia nie ma;)
Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
Seba TDI
Początkujący
 
Posty: 159
Miejscowość: Crewe UK

31 Sty 2011, 22:12

Octavia jest na płycie podłogowej Golfa.
Wymiary o niczym nie świadczą bo Octa to liftback więc jest z racji tego dłuższy od hatchy, porównaj ją jednak do kompaktowych sedanów(bo niestety liftbacków już nie ma) a zobaczysz, że Octavia wcale największa nie jest, za to w obu generacjach ma jeden z najmniejszych rozstawów osi w klasie.
Octavia II ma zawieszenie wielowahaczowe bo jest zbudowana na platformie Golfa V które też posiada takie zawieszenie(w Octavii I i Golfie IV była belka skrętna).
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

31 Sty 2011, 22:56

To na czym stoi fabia???
Na polowce czy lupo? :lol:

Czy widziales kiedys w golfie taki wielki tunel jak w passacie, octawi czy a4/a6?
Ja nie...
Daj jakis konkretny argument :cool: Link gdzie jest potwierdzenie tego co mowisz.
Octavia od zawsze miala wielowachacz, i to przed powstaniem golfa 5 wiec nie jest mozliwe zeby plyta z niego byla w octavi :mrgreen:
Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
Seba TDI
Początkujący
 
Posty: 159
Miejscowość: Crewe UK

31 Sty 2011, 23:01

Fabia stoi na Polówce.
"Zbudowana została na płycie podłogowej VW A04, którą dzieli z SEATem Ibizą, SEATem Córdobą, VW Polo." http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Fabia
Octavia II od zawsze miała wielowahacz, Octavia I miałą belkę skrętną analogicznie do Golfa IV na którym bazuje I i Golfa V na którym oparto Octavię II.
Pierwszy lepszy link:
http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Octavia
"W Škodzie Octavii wykorzystano płytę podłogową VW Golfa IV generacji (Platforma VW A4 PQ 34). " o Octavii I.
. "Pojazd zbudowano na płycie podłogowej Volkswagena Golfa V (platforma VW A5 PQ 35)" o Octavii II.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

31 Sty 2011, 23:29

A no to przepraszam, przyznaje racje.

Bylem swiecie przekonany ze jest na plycie passata.
Hmmm.... codziennie sie czlowiek uczy czegos nowego.
Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
Seba TDI
Początkujący
 
Posty: 159
Miejscowość: Crewe UK

01 Lut 2011, 00:05

panowie

Więc tak jak do tej pory stoję w miejscu. Wiele mi to nie dało, ale dziękuję za odpowiedz.
Pozdrawiam
g-tomala
g-tomala
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: stalowa

03 Lut 2011, 13:48

Oczywiście wybrałbym między Octavia a Passatem,mazde od razu odrzucam ze względu na drogie części i dostęp do nich.
Alkomaty
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 376
Miejscowość: Warszawa