Passat CC 1,8 TSI -proszę o poradę

20 Mar 2017, 19:34

Dziś pisze w imieniu dobrego kolegi ,który kupił Passata CC z 2008roku z 1,8 TSI i zastanawia się czy w ogóle da radę założyć skutecznie do tego auta gaz.
Od razu zaznaczę ,że auto ma super pewne ,w super stanie ,bo odkupione od swojej rodziny (obywateli Niemiec). Passat ma przebieg o ile pamiętam około 130 tys. km.

Jak zdążyliśmy się wstępnie rozeznać, silnik ma kod BZB. Oznacza to ,że ani Stag ani inna popularna firma (info z kilku montowni lpg) nie ma instalki do tego kodu silnika (mają do kodu CDA). Natomiast jak najbardziej do w/w BZB ma instalację dedykowaną BRC.
Teraz główne pytania?
Ciekły wtrysk gazu raczej odpada ,bo instalacja jest nadal bardzo droga i kosztuje tak pod 5k.
Czy w ogóle instalacja tradycyjna (dedykowana do tego silnika przez BRC -koszt ok 3k) do tego ma sens? Czy się sprawdzi i czy będą kłopoty z instalacją lub silnikiem?
jak będzie się kształtowało spalanie na takiej instalacji?
Czy te 30 % udziału benzyny w całkowitym spalaniu ,to maksymalna ilość ? A może to będzie w rzeczywistości 50/50 ben/gaz w ogólnym rozrachunku..?

Bardzo interesuje nas opinia także osób ,które użytkowały na gazie silniki TSI z grupy VW. Jakie wrażenia ,jakie spalanie i ewentualne kłopoty z lpg..?

Na koniec proszę o polecenie sprawdzonego warsztatu ,który zakłada do TSI gaz. Świetnie gdyby to była Wielkopolska. :ok:
Z góry dzięki.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

20 Mar 2017, 21:49

Może być więcej niż 30/70. A nie myślałeś, żeby się do jakiegoś producenta zgłosić, żeby opracowali dla Ciebie silnik?
Forumowicz
Aktywny
 
Posty: 449
Prawo jazdy: 01 01 1980
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Opel Vectra
Silnik: 2,2 16V 155KM direct
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

21 Mar 2017, 07:20

Forumowicz napisał(a):A nie myślałeś, żeby się do jakiegoś producenta zgłosić, żeby opracowali dla Ciebie silnik?

Nie myślałem.
Za to chętnie się dowiem o tym silniku i instalacji o które pytam w założonym temacie.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

21 Mar 2017, 21:14

nie wiem jak ty to sprawdzałeś ale stag ma opracowany silnik 1.8 tsi bzb zresztą agc też ma, dla mnie ważniejsze pytanie jest czy jest to ze skrzynią DSG? bo z nimi zazwyczaj są problemy
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

21 Mar 2017, 21:55

Hmm, faktycznie są
Forumowicz
Aktywny
 
Posty: 449
Prawo jazdy: 01 01 1980
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Opel Vectra
Silnik: 2,2 16V 155KM direct
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

21 Mar 2017, 23:05

Skrzynia zwykła.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

21 Mar 2017, 23:36

inne firmy też mają opracowany ten silnik, więc chyba niemusisz wybierać miedzy brc a ceikłym wtryskiem. Poczytaj o Zenit Direct - w wielkopolsce znajdziesz na pewno warsztat który Ci zamontuje taką instalacje.
Piotrek123
Aktywny
 
Posty: 259
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 13 01 2008
Auto: BMW 328xi
Silnik: 3,0 234 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

22 Mar 2017, 06:45

Oleju nie bierze? Zenit direct hercules i reduktor kme do tego warsztat ktory to wszystkoprofesionalnie założy
golfiarz
Aktywny
 
Posty: 339
Prawo jazdy: 13 04 1983
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Vw Golf VII
Silnik: 2.0TFSI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2014

22 Mar 2017, 06:49

Ogólnie auto jest jak nowe... Oleju nie bierze itd. Natomiast teraz będzie robiło przebiegi rzędu ponad 25 tys.do 30 tys.km rocznie więc gaz by się przydał.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

22 Mar 2017, 21:31

To zdecydowanie przebieg, przy którym zauważysz różnicę. przelicz sobie dokładnie i sądzę, że wynik powie sam za siebie - na zwykłym wtrysku IV generacji nawet,
Forumowicz
Aktywny
 
Posty: 449
Prawo jazdy: 01 01 1980
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Opel Vectra
Silnik: 2,2 16V 155KM direct
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

23 Mar 2017, 00:17

jak skrzynia manualna nie powinno być problemów z instalacją gazową, tak jak pisałem kilu producentów ma instalację do tego silnika, ważniejsze będzie wybranie odpowiedniego warsztatu który Ci to założy
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

23 Mar 2017, 14:14

Dzwoniłem do dystrybutora STAG i oczywiście maja dla silnika BZB dedykowaną instalację ,tyle że nie do TSI ale do TFSI. Podali nawet nazwę sterownika Stag 400dpi.
Pytanie jaka jest róznica pomiędzy 1,8TSI -BZB-160KM a 1,8 TFSI -BZB-160KM..?
Może żadna??
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

23 Mar 2017, 16:56

Ja mysle ,ze roznica polega na charakterystyce pracy wtryskiwaczy,problem tutaj jest taki,ze te silniki ,czyli 1.8TSI jest odradzany a dlaczego? Znajomy bedzie wiedzial gdy pojezdzi nim troche.Jedyny silnik do LPG to 1.6 102 KM.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

23 Mar 2017, 22:22

a to nie wyjaśnili ci od razu, jaka jest różnica, jak już z nimi rozmawiałeś?
Forumowicz
Aktywny
 
Posty: 449
Prawo jazdy: 01 01 1980
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Opel Vectra
Silnik: 2,2 16V 155KM direct
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

23 Mar 2017, 23:03

artur73 napisał(a):Pytanie jaka jest róznica pomiędzy 1,8TSI -BZB-160KM a 1,8 TFSI -BZB-160KM..?

Największe różnice konstrukcyjne pomiędzy silnikami EA888 a EA113, polegają na innym rodzaju napędu pompy wysokościśnieniowej, a także rozwiązaniu kwestii rozrządu.
w skrócie to tak naprawde na pierwszy rzut oka ten sam silnik. poczytaj sobie który producent stosował oznaczenia w audi i w vw bo są inne a co do sterowania mieszanką paliwową poczytaj o mieszance uwarstwionej.
Nie ma różnicy który silnik się gazuje bo jeden i drugi mimio wad konstrukcyjnych da się zagazować.
golfiarz
Aktywny
 
Posty: 339
Prawo jazdy: 13 04 1983
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Vw Golf VII
Silnik: 2.0TFSI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2014