Po ubiegłotygodniowej rundzie Wytrzymałościowych Mistrzostw Świata FIA w Fuji w Japonii, w bieżącym tygodniu Nissan skupia uwagę na Ameryce, a zwłaszcza na wspaniałym torze drogowym Road Atlanta w Georgii, na którym rozgrywany jest 10-godziny wyścig na 1000 mil zwany "Petit Le Mans". To jedna z prestiżowych imprez w amerykańskim sporcie samochodowym i doskonała okazja na bardzo oczekiwany powrót niezwykłego samochodu wyścigowego.
Po spektakularnym letnim debiucie w tegorocznym 24-godzinnym wyścigu Le Mans Nissan DeltaWing wróci na tor w kraju, w którym został zbudowany. Samochód powstał w Ameryce, ale całe przedsięwzięcie ma międzynarodowy charakter. Jego uczestnicy to między innymi Anglik Ben Bowlby, japoński silnik, zespół „All American" Dana Gurneya oraz europejscy kibice, którzy tak entuzjastycznie przyjęli samochód na Le Mans. Absolwent pierwszej edycji GT Academy Lucas Ordonez wniesie do ekipy hiszpański temperament, a Gunnar Jeannette będzie służył wiedzą na temat jednego z najlepszych torów wyścigowych w USA.
Petit Le Mans jest nie tylko finałową rundą amerykańskiej serii Le Mans (ALMS), ale także zastępuje dwie rundy finałowe europejskiej serii Le Mans, więc oprócz zespołu Greaves Motorsport w klasie LMP2 na Road Atlanta wystartuje wielu innych zawodników korzystających z samochodów LMP2 Nissana. Lucas Ordonez przesiadł się do Nissana DeltaWing, a jego miejsce w zespole Greaves Zytek Nissan przejmie Alex Buncombe, który obok Aleksa Brundle i Toma Kimber-Smitha poprowadzi pojazd oznaczony tradycyjnie numerem 1 w tym wyścigu.
Brytyjski zespół Greaves Motorsport będzie rywalizował w Atlancie z siedmioma innymi samochodami LMP2, z których cztery również są wyposażone w silniki Nissana. Conquest Endurance jest pierwszym zespołem ze Stanów Zjednoczonych, który będzie walczył z europejskimi zespołami korzystającymi z technologii silnikowych Nissana. Poszczególne ekipy zamierzają dać z siebie wszystko, ponieważ za ten wyścig otrzymują podwójne punkty europejskiej serii Le Mans.
"Petit Le Mans to dla nas wyjątkowa okazja do zademonstrowania międzynarodowego rozmachu działań Nissan Motorsport" - powiedział Darren Cox z Nissana. „Nasza aktywność w wyścigach rośnie wykładniczo. Konkursy GT Academy są organizowane w Europie, USA, Rosji, na Bliskim Wschodzie, a teraz także w RPA. W nasze silniki wyposażona jest większość pojazdów LMP2 startujących w Wytrzymałościowych Mistrzostwach Świata FIA i jedna czwarta wszystkich samochodów ścigających się w Le Mans. Cieszymy się, że amerykańscy kibice będą wreszcie mogli zobaczyć Nissana DeltaWing w akcji po tak dobrym przyjęciu samochodu w Europie. To projekt, który rozpalił wyobraźnię wielu ludzi, dlatego zapowiedź startu samochodu w ALMS w przyszłym roku jest wspaniałą wiadomością. To bardzo interesujący rozdział w historii obecności Nissana w sporcie samochodowym".
10 najbezpieczniejszych samochodów - te modele koniecznie sprawdź! Przy podejmowaniu decyzji o zakupie nowego samochodu pod uwagę brane są różne kryteria. Cena, wyposażenie, opinia o marce są ważne, jednak często wpływ na ostateczną decyzję ma ocena bezpieczeństwa. Dzięki nowoczesnym ...
V-ósemki w planach Lexusa. Jest nowy patent Lexus słynie z cenionych silników V8. Japończycy podkreślają też, że – mimo mody na zelektryfikowane napędy i systemy automatyzujące jazdę – zamierzają nadal produkować samochody dla wymagających entuzjastów ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.